Hoe het begonnen is.

Even een blik in mijn werkplaats.

full

Dat is pas een "mancave" se. Ik ben er jaloers op! Zalig!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi fanaat,
N.a.v. je bericht "Even een blik in mijn werkplaats".
Dit komt bekend voor, maar andere werklamp (ander kapsel), ook andere tijd ?

full

Eens modelbouwer, altijd modelbouwer.
Groetjes,
Histone.

full
Onderdelen van de "SJAN" mini stoommachine, beschreven in "De Modelbouwer"

nokkenasslijpmachine

Dit kan voorlopig nog niet met een 3 D printer!

Roeien met de riemen die wij hebben of kennen in de modelbouw!

Zie bovenstaande posting van Fanaat

Momenteel ben ik mijn turbine KT6 verder af aan het werken,hier ben ik een poos niet mee bezig geweest wegens het gebrek aan kerosine,daar deze nergens te koop is,nu probeer ik de zibro reukloze petroleum,die is volop verkrijgbaar en daar start het turbinetje ook goed op,maar bij de stuwkracht van.6 kg gaat het toerental omlaag,max.temperatuur is 550 gr.C....wie gebruikt ook petroleum in plaats van kerosine?

Vlieg zelf met kerosine kan daar makkelijk aankomen dus als je een paar liter wilt kopen laat maar weten.

Maar geloof niet dat dat heel anders zal werken dan Zibro of zelfs diesel, mijn Kingtech slurpt alle 3 als het moet zonder problemen en ook zonder andere merkbare loop eigenschappen.

Diesel, kero, petro, nooit verschil gemerkt...hooguit wat andere roetvervuiling in brandkamer...
Soms was opbrengst van het pompje iets anders..maar toen werd er nog geen toerenregeling gebruikt...puur geregeld voedinkje op de pomp...veredelde vaartregelaar..
Jonge Jenever heb ik nog niet geprobeerd.

Diesel, kero, petro, nooit verschil gemerkt...hooguit wat andere roetvervuiling in brandkamer...
Soms was opbrengst van het pompje iets anders..maar toen werd er nog geen toerenregeling gebruikt...puur geregeld voedinkje op de pomp...veredelde vaartregelaar..
Jonge Jenever heb ik nog niet geprobeerd.

Ik merk toch wel verschil hoor Famous Grouse vliegt beter dan Red Label :yes:

Berto-Franklin-Rene-Verfbrander en Ger, bedankt voor jullie snelle reactie's betreffende het gebruiken van zibro petroleum in plaats van kerosine,dit geeft de burger weer moet om verder te gaan zoeken naar een andere oorzaak,ik vond het vreemd dat de turbine met de kerosine vlot 8 kg.stuwkracht gaf bij een compressordruk van 1 bar.
Natuurlijk moet dit eerst in orde komen,voor ik aan de gloeiplug voor gasloze ontsteking begin!

fanaat

Wat doet je pomp waarde als het toerental zakt? Komt er een vlam uit de turbine? Begint hij meer te roken? Misschien teveel lucht direct op de sticks en die raken onderkoeld? Zitten de sticks tussen de gaten of er precies onder?

Back