die goedkope chineesjes kun je meestal slecht onderdelen voor krijgen.
als het idee is dat je bij iedere crash een nieuwe koopt.. gaat dat ook redelijk in de papieren lopen.
zeker die kleintjes crashen vlot.
stabiel is meteen de vijand van snelheid en controle.
dat zie je bij een coax heel goed. erg stabiel, maar je kan er verder ook weinig mee. in wat wind vliegt het gewoon stabiel weg, en je hebt niet de controle om hem terug te vliegen.
een erg stabiele heli zal ook niet snel reageren op de correcties, zodoende wordt dat automatisch niet geschikt voor winderige omstandigheden.
vliegen in een beetje wind vereist gewoon een heli die vlot kan reageren.
En met zo'n heli moet je om leren gaan (les..)
Waarom bevelen we van die snelle en wendbare heli's aan voor een beginner?
- in een ferrari MOET je geen 300 rijden. hij kan het wel.. maar het moet niet.
- een ferrari kan iedereen die weet hoe een auto rijd, rijden. als je maar rustig doet als bestuurder.
- een heli kan op veel manieren worden afgesteld. Stel je hem af voor een beginner, is hij rustig in de omgang. dat moet iemand gewoon even voor je doen.
- als je er mee om leert gaan, ga je vanzelf behoefte krijgen aan wat meer reactiesnelheid in de heli. gewoon even de uitslagen aanpassen, en hij doet het.
- voldoende vermogen voor alles wat je ooit wilt.
- makkelijk te vliegen in windkracht 3. alleen even leren vliegen.
Er zijn, in mijn ogen, geen alternatieven voor het vliegen buiten met wat wind.
ik heb zelf een mcpx en de mcpx brushless (gehad), vliegt ontzettend goed.
maar is gewoon gigantisch snel, agresssief, en snel speelbal van de wind.
bij windkracht 3 had je al zijn vermogen nodig om een beetje leuk rond te vliegen, en het ding had erg veel vermogen..
kleine heli's zijn buiten, met wat wind, absoluut niet rustig.
of je moet zin hebben om tot windkracht 1 te vliegen, en bij windkracht 2 naar huis te gaan...
maatje 450 kan makkelijk tot windkracht 3, maar kan ook veel meer hebben in handen van een geoefend vlieger.
Groter dan maat 450 vliegt alleen maar beter..
en zoals brutus als zegt: helivliegen is het moeilijkste in de modelbouw om te leren besturen...
tegelijk is het ook 1 van de duurste takken. er zijn niet zoveel goedkope tussenoplossingen.
als het idee is dat je bij iedere crash een nieuwe koopt.. gaat dat ook redelijk in de papieren lopen.
zeker die kleintjes crashen vlot.
stabiel is meteen de vijand van snelheid en controle.
dat zie je bij een coax heel goed. erg stabiel, maar je kan er verder ook weinig mee. in wat wind vliegt het gewoon stabiel weg, en je hebt niet de controle om hem terug te vliegen.
een erg stabiele heli zal ook niet snel reageren op de correcties, zodoende wordt dat automatisch niet geschikt voor winderige omstandigheden.
vliegen in een beetje wind vereist gewoon een heli die vlot kan reageren.
En met zo'n heli moet je om leren gaan (les..)
Waarom bevelen we van die snelle en wendbare heli's aan voor een beginner?
- in een ferrari MOET je geen 300 rijden. hij kan het wel.. maar het moet niet.
- een ferrari kan iedereen die weet hoe een auto rijd, rijden. als je maar rustig doet als bestuurder.
- een heli kan op veel manieren worden afgesteld. Stel je hem af voor een beginner, is hij rustig in de omgang. dat moet iemand gewoon even voor je doen.
- als je er mee om leert gaan, ga je vanzelf behoefte krijgen aan wat meer reactiesnelheid in de heli. gewoon even de uitslagen aanpassen, en hij doet het.
- voldoende vermogen voor alles wat je ooit wilt.
- makkelijk te vliegen in windkracht 3. alleen even leren vliegen.
Er zijn, in mijn ogen, geen alternatieven voor het vliegen buiten met wat wind.
ik heb zelf een mcpx en de mcpx brushless (gehad), vliegt ontzettend goed.
maar is gewoon gigantisch snel, agresssief, en snel speelbal van de wind.
bij windkracht 3 had je al zijn vermogen nodig om een beetje leuk rond te vliegen, en het ding had erg veel vermogen..
kleine heli's zijn buiten, met wat wind, absoluut niet rustig.
of je moet zin hebben om tot windkracht 1 te vliegen, en bij windkracht 2 naar huis te gaan...
maatje 450 kan makkelijk tot windkracht 3, maar kan ook veel meer hebben in handen van een geoefend vlieger.
Groter dan maat 450 vliegt alleen maar beter..
en zoals brutus als zegt: helivliegen is het moeilijkste in de modelbouw om te leren besturen...
tegelijk is het ook 1 van de duurste takken. er zijn niet zoveel goedkope tussenoplossingen.