Deels ga ik met je mee Roelof, maar waarom was deze discussie bijvoorbeeld niet toen ik begon met racen van wedstrijden? Er waren toen mensen die de Element volledig tunede, mensen met zappers van de accu's die vele malen harder gingen daardoor.
Toen was deze discussie er ook.
Hoever moet je gaan. Op een gegeven moment is het toch ook een klasse en als je mee wilt doen moet je meegaan in de klasse en niet de klasse jaar na jaar maar blijven aanpassen.
Goed punt. Dus waarom hebben we drie jaar geleden de reglementen niet bevroren? Oh ja, brushless kwam er aan en dat was beter, goedkoper en iedereen wilde het. En nu? Oh ja, iedereen wil LiPo. En over twee jaar? Nu willen we LiFe.
De reden dat de regels tegenwoordig zo vaak (moeten) worden aangepast is dat de ontwikkelingen zo snel gaan. Het loopt nu al uit de hand, doe je helemaal niets dan gaat het zeker mis.
De formule 1 gaat het reglement toch ook niet aanpassen omdat mogelijk Dacia zou willen racen?
Pardon? Volg jij de nieuwsberichten wel? De regels worden al jaren aangepast om de kosten te drukken, de verschillen te verkleinen en de klasse toegankelijker te maken. Dat het dit jaar niet gelukt is om de budgetten te limiteren komt door de gevestigde orde (lees elite). Maar ik ben ervan overtuigd dat we van die voorstellen het laatste nog niet gehoord hebben.
Het is in mijn ogen onmogelijk dat in de landen om ons heen het wel kan zonder alle beperkingen die hier zijn besproken en in NL niet.
Ik denk ook hier dat je wat beter om je heen moet kijken. In alle landen wordt hard gewerkt om de zaak niet uit de hand te laten lopen. Landen waar dat niet gebeurt zijn de problemen al enige jaren aan de gang. Denk bijvoorbeeld aan Amerika waar met name de modified klassen al een paar jaar geleden grotendeels ingestort zijn omdat ze aan 6 cellen vastgehouden hebben. Ook hier waren de kosten en de te hoge snelheden de grootste boosdoeners.