R
Rogier
Guest
Ik heb de discussie een beetje gevolgd en me bewust aan de zijlijn gehouden. Nu toch maar even een reactie, want volgens mij gaan we weer dezelfde kant op als vorig jaar. Wat was vorig jaar HET argument voor vele rijders; de banden die ruk waren en het nog moeten gebruiken van cellen. Ik heb werkelijk NIEMAND horen roepen over de kosten. Iedereen die ik ken heeft een 'dure' regelaar. En om nog maar eens aan te halen; de NK van dit seizoen is het geworden met een oerdegelijke TC Spec. Een regelaar die vorig jaar op dit tijdstip al werd verguisd en vervloekt. Met LRP erbij, want oh oh oh wat een geldkloppers zijn het toch bij LRP. Ieder jaar een andere regelaar en je MOET wel mee... Rob heeft het tegendeel bewezen; met goed sturen win je gewoon meer dan met alleen hard gaan!
Volgens mij moet je voor de echte instap een 3e klasse op NK niveau aanmaken. Neem een voorbeeld aan AMCA. TT01, RTR..... mensen die eraan willen ruiken kunnen dat goed doen. Mensen die willen leren kunnen dat goed doen. Mensen die willen sturen kunnen dat goed doen. Mensen die van ervaren rijders willen leren kunnen dat doen op een NK.
Voor de huidige stock klasse zou ik een motor voorstellen van de EFRA en een vast aantal regelaar die aan het begin van het seizoen beschikbaar zijn. Dus of een GM, een LRP of een TEKIN (ik noem maar wat). Ongeacht wat er gedurende het seizoen extra bijkomt zit je dan vast aan deze regelaars. Wel zo eerlijk, makkelijk te controleren en voor iedereen open! Er zullen dan altijd lieden zijn die voor ERCE of Deventer een SPX hebben en voor Real80 een GM omdat deze daar sneller gaan, maar zoiets kan je NOOIT beperken.
Ik moet eerlijk zeggen dat juist door dit soort discussies de lol er bij mij juist afgaat. Hoe ver moet je gaan met je regelgeving en beperkingen..... En waarom kan het in landen om ons heen wel; zie Belgie, zie Duitsland, zie de ETS... enz enz. Ik ben van mening dat we niet een klasse moeten aanpassen omdat altijd dezelfden vooraan rijden. Het is aan de rest om te zorgen dat je daar ook komt door te trainen. Met het vastleggen van 3 regelaars is het voor iedereen gelijk!
Let op mijn woorden; als je alles vastlegt komt er halverwege het seizoen een enorme discussie los over de lipo's... die zijn enorm in ontwikkeling en zullen straks ook zeker hun steentje bijdragen aan prestaties. Hebben we het over een jaar dan over het beperken van de accu? Ik ben er dan niet bij......
Volgens mij moet je voor de echte instap een 3e klasse op NK niveau aanmaken. Neem een voorbeeld aan AMCA. TT01, RTR..... mensen die eraan willen ruiken kunnen dat goed doen. Mensen die willen leren kunnen dat goed doen. Mensen die willen sturen kunnen dat goed doen. Mensen die van ervaren rijders willen leren kunnen dat doen op een NK.
Voor de huidige stock klasse zou ik een motor voorstellen van de EFRA en een vast aantal regelaar die aan het begin van het seizoen beschikbaar zijn. Dus of een GM, een LRP of een TEKIN (ik noem maar wat). Ongeacht wat er gedurende het seizoen extra bijkomt zit je dan vast aan deze regelaars. Wel zo eerlijk, makkelijk te controleren en voor iedereen open! Er zullen dan altijd lieden zijn die voor ERCE of Deventer een SPX hebben en voor Real80 een GM omdat deze daar sneller gaan, maar zoiets kan je NOOIT beperken.
Ik moet eerlijk zeggen dat juist door dit soort discussies de lol er bij mij juist afgaat. Hoe ver moet je gaan met je regelgeving en beperkingen..... En waarom kan het in landen om ons heen wel; zie Belgie, zie Duitsland, zie de ETS... enz enz. Ik ben van mening dat we niet een klasse moeten aanpassen omdat altijd dezelfden vooraan rijden. Het is aan de rest om te zorgen dat je daar ook komt door te trainen. Met het vastleggen van 3 regelaars is het voor iedereen gelijk!
Let op mijn woorden; als je alles vastlegt komt er halverwege het seizoen een enorme discussie los over de lipo's... die zijn enorm in ontwikkeling en zullen straks ook zeker hun steentje bijdragen aan prestaties. Hebben we het over een jaar dan over het beperken van de accu? Ik ben er dan niet bij......
Laatst bewerkt door een moderator: