Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste Theo,Ik heb wel een idee.
Ik ben zelf een niet zo een goede rc-rijder. Ik ben lid van een club in heemstede.
Als ik iedereen zo over de baan zie vliegen heb ik geen trek om competitie te rijden.
Het maakt allemaal eigenlijk niet met wat je rijd maar het is de gebrek aan kennis die je nekt. Ik zou graag wat LES willen hebben of gecoached willen worden om beter te worden. Maar niet op de woensdag of vrijdag wanneer er gewone elektro avonden zijn.
Ik wil niet dat de reguliere mensen moeten wachten op het knudde klasje.
Dus oplossing club coaches en les geven aan rijders die het graag willen hebben. Niet alleen in Heemstede dus.
Mvg,
Theo
Denk dat het idee van Frans een intressante optie is al zou ik gaan voor 1 merk motor en niet 3 zoals voorgesteld. Je krijgt dan weer de motor van de dag je moet alle drie de motoren toch hebben, als de nummer 1 met merk A rijd en je hebt die niet dan baal je. Ook zou ik de motor inleveren na de wedstrijd zodat niemand thius gaat zitten experimenterenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Heinsbroek
Wat mij betreft zou het komend jaar LIPO met 13.5 motoren worden voor de stock klasse en bij voldoende belangstelling superstock met LIPO 10.5 motoren. Banden LRP X30 of eventueel Sorex 32. Keus uit 3 motoren die zelf aangeschaft dienen te worden GM/LRP en SpeedPassion zoals op de EFRA homologatielijst vermeld. Deze zijn van bewezen kwaliteit en voldoende verkrijgbaar in NL bij de winkelier. Banden: max 1 setje per wedstrijd, voor de race op het circuit te laten merken. Lipo laden verplicht volgens het 1c lipo laad principe. Lipo zak verplicht ( verzekeringskwestie ) Lipo's moeten voldoen aan de door EFRA gestelde afmetingen en hardcase zijn. Merk vrij ! Banden en motoren niet meer via de NOMAC maar via de winkelier.
Frans Heinsbroek
Ik denk dat Frans hier een goede start heeft gegeven ..........ik kan me er wel in vinden
idd de banden ook niet meer dan 2 soorten is prima denk
en makkelijk dat je je eigen spullen kunt aanschaffen
Ronald Bestman
Zo zo Theo, ik denk dat die laatste zin tegen het zere been van heel veel rijders is die zich enorm inzetten om het voor ons rijders mogelijk blijft te kunnen rijden.Het gaat niet om het rijtijden besluit bij Mach. Dit is geen aanval op Mach.
Dit gaat om iets structureels in dit wereldje. Dit gaat erover dat dit de enige sport is waarbij geen aangestelde trainer/coach is. Het gaat hier van:Je moddert verder en als je vragen hebt hoor ik je wel. Er is niet iemand die beginnelingen begeleid tot WereldKampioen, talent kweekt, kijkt wat hun rijbeeld op de baan is en hoe ze hun zender vasthouden. En hun natuurlijk verteld van rc-auto techniek. Die hun vorderingen bijhoud en hun verteld dat ze verbeteren om hun te motiveren.
Als jullie liever over autotechniek praten in dit draadje ga gerust verder.
Maar er ontbreekt iets bij alle clubs.
Mvg,
Theo
Regelaar,mag een stockspec maar dan 1 waar niet software matig aan gesleutelt kan worden
Leuk, maar leg dit eens netjes vast in een reglement zodat er geen discussie onstaat.....
Bij een Tekin/GM kun je de Software uitgebreid aanpassen met Laptops en al... Maar bij de LRP/Nosram/SpeedPassion kun je de Software profielen (1~8 ) ook aanpassen, gelukkig zonder Laptop... Een EZ Run setje / Carson Set kun je ook de Software aanpassen met een kastje...
Ik snap je punt zeker wel, maar in hoeverre verouderen regelaars waarbij de Firmware niet ge-update kan worden. Én hoe ga je dit vast leggen, want hier kun je natuurlijk over discussieren....
Ik denk niet dat het je gaat lukken om een regelaar o.i.d. vast te stellen. Hooguit in een beginners klasse, maar niet in de Super Stock klasse van het NK... Houd het daar bij Banden en Motor.
Groet Robert
Dat heeft Paco al vaker gedaan , vorig jaar als ik me niet vergis...
Het is een voorbeeld van hoe het zou kunnen.
Het gaat niet om het rijtijden besluit bij Mach. Dit is geen aanval op Mach.
Dit gaat om iets structureels in dit wereldje. Dit gaat erover dat dit de enige sport is waarbij geen aangestelde trainer/coach is. Het gaat hier van:Je moddert verder en als je vragen hebt hoor ik je wel. Er is niet iemand die beginnelingen begeleid tot WereldKampioen, talent kweekt, kijkt wat hun rijbeeld op de baan is en hoe ze hun zender vasthouden. En hun natuurlijk verteld van rc-auto techniek. Die hun vorderingen bijhoud en hun verteld dat ze verbeteren om hun te motiveren.
Als jullie liever over autotechniek praten in dit draadje ga gerust verder.
Maar er ontbreekt iets bij alle clubs.
Mvg,
Theo
Ikzelf heb een redelijke ervaring met een andere sport, genaamd snooker, waar het bij mijn oude club heel gebruikelijk is om met handicaps te werken, elke keer als je de finale haalde, moest je het toernooi erna je tegenstander weer meer punten voorsprong geven. Het mooie resultaat was dat onze club het beste bezochte clubkampioenschap van nederland huisveste, rara hoe komt dat....
strafgewicht word in de 1/1 autosport ook toegepast, dus zou best eens een leuke oplossing kunnen zijn.....