Wie heeft het over grote evenementen Tony... Het is denk ik veel belangrijker dat de clubs gevuld worden met enthausiaste nieuwe leden en die krijg je niet door één keer per jaar op een evenement te gaan staan. Die moet je in de directe omgeving van de club gaan zoeken of de omgeving waar de andere leden wonen.
Ik heb het daarover (in de context van beurzen en een redelijk niveau wedstrijd - grote open club qua niveau met enkele buitenlandse gasten). En ik had het ook over en-en in plaats van of-of. Ledenwerving moet inderdaad op lokaal niveau gebeuren, maar voorwaarde voor ledenwerving is bekendheid. En dat kun je naar mijn mening het beste op landelijk niveau doen en dus via grote evenementen. Overigens zijn er ook kleinere beurzen die meer lokaal georiënteerd zijn. O.a. de HFCC is daar redelijk actief op geweest. Maar ook daar geld dat de kosten vaak te hoog zijn om dat vanuit een club te kunnen financiëren. Of je moet met alleen een stand (werkt niet) of slechts een kleine baan (speelgoed effect) werken.
Als je promotie wilt doen dan moet je het naar mijn mening goed doen. Zijn er toevallig marketing-experts die deze thread volgen? Zou graag eens horen wat een professionele aanpak zou zijn, te beginnen met "naamsbekendheid" van onze hobby.