Hoe staat het nu met de Trex600, wat zijn uw bevindingen,...

Voor degene die nog een Thunder Power 1010-210 lader - balancer willen kopen bij BPP , stuur me even een mailtje.
Ik heb met ze gemaild ivm de prijs en een unieke kortingscode gekregen voor 30$ korting op hun internet prijs .
Dus voor 30$ korting mail me even .

Henk

Hoi Skywalkertje,

Heb bovenaan de kop de andere gaatjes gebruikt en inderdaad het geeft een enorm verschil in roll en nick rate.
Het is inderdaad niet nodig om nog verder te kijken om de gevoeligheid te vermeerderen, is nu perfect.
Heb mijn Lipo's, motor en controller verkocht.
De G-10 mainframes zijn besteld, ben nu nog aan het kijken waar ik mijn NEU 1515/2Y zou kopen.
De controller en batterijen (2 x 5S1P 3700 EVO20) zijn reeds in mijn bezit.
Ik denk dat em binnen een 14-tal dagen zal vliegen.
Hopelijk wordt hij door deze setup niet te zwaar!
Zal mijn resultaten hier posten.

Mario

Voor degene die nog een Thunder Power 1010-210 lader - balancer willen kopen bij BPP , stuur me even een mailtje.
Ik heb met ze gemaild ivm de prijs en een unieke kortingscode gekregen voor 30$ korting op hun internet prijs .

Dat heb ik ook gedaan! Ik vrees alleen dat iedereen zelf even moet mailen, die code zal wel 1x werken....

Even melden dat je hem bij een andere winkel goedkoper hebt gezien en je krijgt die prijs -5% :)

Cheers,

Richard

Nee,

Code is werkzaam, hij heeft me gevraagd om dit onder de juiste mensen te verdelen .
Hij zal wel een partij te veel hebben besteld oid .

@helicrasher

Ja, dat wordt een powerbeest zonder voorgaande. Je hebt waarschijnlijk ook deze video gezien?

http://www.helifreak.com/viewtopic.php?t=22461

Ik ga een andere route nemen, de 600XL waarschijnlijk iets minder power dan uw 10S setup, maar wel iets lichter (en goedkoper).
Af en toe zal ik wel eens jaloers zijn als ik de uwe zie vliegen...

Maar die 10S spaar ik voor mijn Trex700 volgend jaar, hopelijk zoiets als in deze video van de Razor700

http://www.helifreak.com/about23163.html

Henk

Als iemand deze code bij de hand heeft, graag even naar mij PBen... Ik heb henk al even gePBed maar wil graag nog een lader bestellen en ben dan altijd vrij ongeduldig :oops:

Cheers,

Richard

Ik heb Troy van Bishop gisteren gemaild voor een extra mooie deal op de TP 1010 + 210 combo, maar volgens hem valt er momenteel niets extra's te regelen. Hij gaf me wel een extra 10% kortingscode op de Lipo's. Daar heb ik echter niets aan, omdat ze geen FP lipo's leveren........

Als iemand hier wel succes heeft, laat dat dan even weten, dan bestel ik die combo. Het is zowieso al een mooie prijs, omdat ze gratis verzenden en ik hem op dit moment nergens goedkoper kan vinden.

Balen, ik kan hem ook nergens goedkoper vinden dan bij b-p-p.com dus die extra korting kan ik voorlopig ook even naar fluiten.

Gelukkig heb ik al een lader, dus zit ik er niet direct heel hard om te springen... had nu alleen het geld en wilde graag een 2e lader, helaas.

Ik heb b-p-p.com net gemaild, ze hebben hem goedkoper bij rchover.com dus hij kan eigenlijk niet anders dan mij wederom matsen... de rchover.com prijs - 5%... best prettig. We wachten af!

Groetjes,

Richard

kon de verleiding niet weerstaan en heb net ook maar een kit besteld.....................

Gerard_nl zei:
kon de verleiding niet weerstaan en heb net ook maar een kit besteld.....................
Goed bezig!

Ik heb overigens nog een lader in de post zitten.

Omdat een andere winkel goedkoper was heb ik $20 korting gehad van Troy...

Reageer nog ff op mn pb trouwens geer..

Cheers,

Richard

ben ook maar niet bang dat je ooit iets vind met kleinere bladen erop dan 600 mm

Hele leuke heli die Trex 600 maar liggen die vliegtijden echt zo laag?¿ Een minuut of 4 / 5? Of is dat alleen bij flink 3d vliegen?

Die vliegtijden van 4/5 minuten zijn ALLEEN bij hard 3D vliegen. Als iets rustiger vliegt dan kun je al met gemak 6/7 minuten vliegen en ik denk dat mensen die normaal een rondje vliegen met af en toe een looping het nog verder kunnen rekken.

Even ter vergelijk:

Ik vlieg 5 minuten met mn T-rex 450SE en hij is LEEG, al mijn kennissen vliegen 10 minuten met dezelfde accu.

Met de T-rex 600 kan ik 4,5 minuut vliegen, 11t straight pinion/100% curve/ FlightPower 4900 6s1p.

Cheers,

Richard

HaBoo zei:
Hele leuke heli die Trex 600 maar liggen die vliegtijden echt zo laag?¿ Een minuut of 4 / 5? Of is dat alleen bij flink 3d vliegen?

Hier een (zeer kort) vluchtje met de DPR. Ik was eerst aan het worstelen hoe het apparaat nu kon opnemen (had alleen nog maar de life-graph gebruikt) dus na een aantal vluchtjes met dezelfde akku uiteindelijk nog een succesvolle...

Te zien aan dit vluchtje met de T-rex 600 is dat er max 32 ampere wordt getrokken. Voor mij heeft hij voldoende power, en met een ongeveer gemiddelde stroom van 20-25 amps kan je zeker 12 minuten (veilig) vliegen met een ca 4000 milli's akku!
DPR%2017-12-2006.jpg

Greetz van Aldert

Na deze week de bouw afgerond te hebben en een paar testvluchtjes vandaag voor het eerst de T-Rex 600 meegenomen naar het grote veld:

Dit is echt een fantastische machine! Ik heb in tijden niet zo lekker gevlogen. De heli voelt zeer stabiel en betrouwbaar aan en reageert zeer snel op de sticks. Ik heb natuurlijk alleen maar ervaring met de 450 maar de reactiesnelheid doet niet veel onder voor de 450.
Ik heb voor mijn vliegstijl (geen 3D maar snel en hard in alle richtingen) de timer op 7 minuten staan en dan gaan er 3900 mAh terug in de FP 4900 akku's.

Helaas werd het weer later op de middag erg slecht en heb niet meer dan 2 akku's kunnen vliegen. Hopelijk snel weer! :D

Even ter vergelijk

vlucht42.jpg

Dit is met de 600XL motor, 12t helical pinion. Gascurve eerste 2 minuten: 95-90-95 Gascurve laatste 2 minuten: 100-95-100
+/-12 graden pitch, met overshoot naar +/-14 graden (accelation menu 14MZ), V-blades 600.
Toerental ongeveer 2200rpm.

Constant tic tocs, rolls, funnels, flips, piroflips en nog meer figuren die ik zo niet direct kan benamen :wink:... kortom, vrij harde 3D constant achterelkaar zonder echte pauzes. De accu is dan in 4 minuten leeg, maar het was wel erg leuk :wink: Ook heb ik op deze manier VEEL meer vermogen als een Raptor 50 met getuned pijpje en echt idioot veel "oempf!" / "Kick" / "Push".

Motor wordt ongeveer 75 graden op de windingen, Regelaar (oud model) ongeveer 35 graden en de FlightPower 4900 6s1p wordt ongeveer 35 graden.

Deze recording is overigens van zondag 18 december.

Cheers,

Richard

Back