Hoe warm mag alles worden ? Motor,regelaar en accu. (lipo, nimh)

Hoi bedankt voor de link

Mijn motor is een 670 size past hij daar ook op omdat het een 540 size heatsink is

Gr Harjo
 
Er zit een titan 12t motor (Brushed) in mijn rustler en ik ben pas nieuw bij RC auto's, weet dus iemand hoe ik die motor open krijg????? Mijn motor wordt veel te veel te warm en de nimh batterij ook + regelaar. ik denk dat er vuil in zit en daarom wil ik die open doen.

grtjes p-j
 
Die motor krijg je niet open, en wat bedoel je met echt te warm ? Heb je een tempgun ? Je motor lichter vertanden zou ook al helpen (vandaag zelf nog ondervonden)
 
mijn rustler heeft een yeah racing 9T brushless motor en een 35A esc(2.0) en zit tegen de 60 graden aan. met de vertanding 19/90.
toch zegen sommigen dat dat te warm is, is dat waar?
 
brushless motor word snel heet zonder vertanding

hallo,

ik heb een brushless motor van carson 1/18 type ik heb m n keer uit de auto gehaald en gewoon zo los laten draaien en nu ben ik er achter gekomen dat ie snel heet word waar kan dit aan liggen aan de regelaar of de motor of is mischien de motor dan versleten zou niet weten hoe
ik hoor graag iets

groeten
 
Een motor los laten draaien is niet goed voor de motor zeker niet bij brushless. Schroef hem in je auto en houd tijdens het rijden de temperatuur in de gaten. Dat geeft het beste beeld. Wordt de motor te warm ga anders vertanden of probeer je rijstijl aan te passen.

Op deze manier kijken of je motor heet wordt heeft geen enkele nut. Daarbij met brushless nog grote kans dat je hem sloopt door het onbelast te laten draaien.
 
Een motor los laten draaien is niet goed voor de motor zeker niet bij brushless. Schroef hem in je auto en houd tijdens het rijden de temperatuur in de gaten. Dat geeft het beste beeld. Wordt de motor te warm ga anders vertanden of probeer je rijstijl aan te passen.

Op deze manier kijken of je motor heet wordt heeft geen enkele nut. Daarbij met brushless nog grote kans dat je hem sloopt door het onbelast te laten draaien.

oke heb m nu weer in me auto gezet en werd niet meer warm
hartstikke bedankt:cool:
 
ik meet de temperatuur van mijn motoren met behulp van het telemetrie systeem van mijn zender. Om de motor zit dus een lus met de sensor. Waar kan ik deze het beste plaatsen? Precies in het midden, bij de endbell of bij de as?
 
de meeste mensen meten de endbell als ze met een IR thermometer, en ik zou zeker niet denken dat die methode (dx3s neem ik aan?) accuraat is, ik heb dingen gehoord die aan geven dat er een significant verschil tussen die twee metingen kan zitten...
 
Ik heb telemetry geprobeerd op mijn Savage Flux en daar week mijn spektrum ver af van mijn tempgun. Op mijn Neu zit er echter geen 2 graden verschil in en daar werkt het dus perfect.
 
Ik heb telemetry geprobeerd op mijn Savage Flux en daar week mijn spektrum ver af van mijn tempgun. Op mijn Neu zit er echter geen 2 graden verschil in en daar werkt het dus perfect.

Kan t dat komen door de heatsink die er om de flux zit (opstaande blokjes) in tegen stelling tot een gladde neu? Als dat het geval is vind ik het niet zo vreemd..
 
Ik hoef ook niet precies te weten hoe warm het is, maar meer een indicatie. Als je met een tempgun meet is imo ook niet erg nauwkeurig. Vaak zit er een fan op de motor en als je wil meten haal je eerst de auto binnen, kap er af en dan de tempgun erop. De motor is dan al wat koeler geworden.
Mijn vraag is eigenlijk gebaseerd op verschillende tempmetingen die ik heb gehad. Als ik bij de pinion de lus heb zitten kom ik rond de 85 graden uit, bij de endbell rond de 70 graden. Het meetdeel van de lus heb ik onder de motor geplaatst, uit de rijwind en de luchtstroom van de fan.
Ik heb er al heel wat races en trainingen mee gereden en absoluut geen prestatie verlies ondervonden.
 
Lakigucci, ik meet op het vlakke gedeelte van de Flux motor. Ik kan het verschil niet echt verklaren.
 
Back
Top