Hoe zetten jullie je auto uit?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ibizadesire, 28 jul 2003.

  1. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    apart zo een knop heb ik nog nooit gezien
     
  2. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Ik zet mijn auto altijd uit door zo'n schakelaartje om te zetten :p. Maarja mijn motor zet ik altijd uit door me uitlaat dicht te houden ;).

    Groeten, Thomas
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Door 't vliegwiel tegen te houden, dat zal de knop op die auto ook wel doen denk ik..
     
  4. el_barto

    el_barto Guest

    hey iedereen
    jullie zeggen dat als je de uitlaatdicht houd dat je geen smering meer hebt
    maar ik denk dat dat niet echt waar is.
    Ik hou altijd de uitlaat dicht en als ik de dag ernaa wil rijden 1of 2 keer trekken aan de trekstarter en hij is weer in gang.
    De meneer van de winkel zegt zelfs als je lang niet meer gaat rijden dat je zo best tewerk gaat ---> uitlaat dicht houden of tankje leeg rijden ->gloeiplugstarter op de plug -> en paar keer trekken aan de trekstarter (zodat alle brandstof er uit is -> daarna smeren met afterrun .
    de auto slaat zelfs soms nog is 1 a 2seconden aan, dus er zit toch nog een beetje brandstof en smering in hoor.
     
  5. masterwebber

    masterwebber Guest

    Die knop stopt het vliegwiel dan :D
     
  6. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    oow geinig zeg
     
  7. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Als je ff goed nadenkt dan kom je er echt wel op... de smering van de motor is de olie in de brandstof... niet de rommel die na verbranding in de uitlaat terecht komt...

    De reden waarom er een slangetje terug loopt naar de tank, is om met behulp van de druk de brandstof uit de tank richting de motor te stuwen... je motor hoeft dus niet zelf de brandstof aan te zuigen...

    De olie die in de uitlaat terecht komt, loopt er door het tuutje aan de onderkant uit en komt dus niet terug in de tank... is dat wel het geval dan zit je uitlaat voor een groot deel dicht en wordt het tijd dat je daar eens naar kijkt.
     
  8. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    ik hou me vinger gewoon tegen vliegwiel aan

    dan stopt hij vrij snel

    gewoon proberen doet geen pijn
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Mag je dan een keertje komen doen bij mijn Genesis... denk dat we dan je vinger ergens moeten gaan zoeken (als ie al niet tot gehakt gedraaid is)...

    Ik ga zelf niet met mijn vingers bij draaiende delen van de auto zitten, als je het al zo nodig op deze manier wil doen, gebruik dan bijvoorbeeld het handvat van een schroevendraaier!
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    hoi ik doe altijd de rem erop dan valt ie ook wel uit
    of je zet de auto tegen een rand aan of tegen iets dat vast zit of tegen je schoen aan en dan een klein beetje gas geven dus gewoon een tikje en dan valt ie ook uit bij mij tenminste wel ,

    maar even over de brandstof tankje verschonen
    hoe maak ik die schoon dan gewoon los draaien ]en dan alles er uit laten lopen ?
    of zoiets ?.
     
  11. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Dat duid op een 'slechte' afstelling, te rijk om precies te zijn. Dit is niet verkeerd, maar je zal niet alles uit je motor halen ;) Maar als je lang van je motor wilt genieten, gewoon zo laten.

    Je tankje kan je gewoon leeg laten lopen, maar doe dat niet door het leeg te laten lopen in je brandstof blik. Het is beter om het in je vulfles te laten lopen... Daarna even starten en wachten tot hij afslaat, nog een paar keer herhalen en je motor is helemaal vrij van brandstof.

    Groeten, Thomas
     
  12. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    en volledig ongesmeerd

    slecht dus voor de lagers

    dit moet wel als je hem langere tijd wegzet
    maar doe er dan afterrun olie in
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gewoon luchtfilter dicht....
     
  14. slak12345

    slak12345 Guest

    gewoon vinger op de uitlaat stopt ie in no-time en slecht voor de motor is het ook niet :) even after run erin, en de volgende keer start ie toch weer ietsje beter :)

    mvg Sebastiaan.
     
  15. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Vinger op de uitlaat... ook dat mag men komen proberen bij mijn Genesis... heb je zo'n mooi rood (verbrand) rondje op je vinger staan...

    Nee zonder gekheid, ik heb een stukje siliconen tube aan de uitlaat zitten, anders zit continue mijn achteras onder de olie... ik hou nu dus gewoon mijn duim op het uiteinde van de tube... Doe dit alleen als ik om een bepaalde reden de motor uit wil hebben, normaal rijd ik altijd de tank leeg!
     
  16. Het is toch niet goed voor je motor om de tank leeg te laten rijden, omdat je op het einde dan minder smering heb??
     
  17. dan doe je er toch afterrun in...
     
  18. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    Eej wa voor Tube gebruik je dan ? gewoon Stuk plastic slang Smelt dat niet ?
     
  19. Siliconen tube zoals mari al zei, gewoon te koop bij de winkel, of kijk ff bij PK racing
     
  20. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Schoen tegen het vliegwiel (niet als je je nette schoenen aanhebt :))
     

Deel Deze Pagina