Hoe zetten jullie je auto uit?

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door ibizadesire, 28 jul 2003.

  1. P@trick

    P@trick Guest

    ben ook niet boos :lol:
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    nee, maar 't is wel weer klote dat 'k dan net ff iets verkeerd/niet goed lees en dan zo'n domme reply post...

    modje, gooi 't anders ff weg :p
     
  3. tim

    tim

    Lid geworden:
    20 jul 2003
    Berichten:
    213
    Locatie:
    breskens
    dan moet ik er nu niet meer op antwoorden zeker

    er zijn gewoon veel manieren om hem te laten stoppen je moet zelf maar zien wat je het makkelijkst vind.


    nog een idee maar dit zal ook wel niet helemaal goed zijn
    iemand had het ofver een decompreseur net als je bij sommige motoren van bijvoorbeeld cross motors hebt en sommige diesels van b.v een tuinfrees

    maby dat je ook je gloeibougie kan losdraaien zal tie ook wel stil vallen omdat de compressie weg valt maar dit zal wel niet zo'n goedde oplossing zijn denk ik :(
     
  4. I_PANDA_I

    I_PANDA_I Guest

    Krijg je dan niet een ontzettende kliedderboel??? :?:
     
  5. Marcel_22

    Marcel_22 Guest

    Ja :D

    niet dat ik hem zo stil zet maar ik ben een keer vergeten de gloeiplug vast te draaien en ben zo gaan rijden.

    het bruist er dan uit. geeft een enorme smeerboel. :D

    en ach ik hou gewoon de uitlaat dicht. als ie maar stopt.

    geen enkele oplossing schijnt ideaal te zijn dussss.....
     
  6. Roger B.

    Roger B. Guest

    Het lijkt me dat je bij het dichtdrukken van de lucht inlaat van je carb. je wel degelijk veel brandstof toevoegd.... immers, de zuiger zuigt lucht aan via de carburateur, die toevoer hou je dicht, er ontstaant forse onderdruk, enige dat dit kan opheffen is aanvullen met brandstof (immers zo werkt een deel van de brandstoftoevoer (naast drukopbouw in de tank)
     
  7. even iets anders ;)

    ik druk gewoon op een rood knopje op mijn moter en hij gaat uit ;) ik doe niet zo moeilijk!!

    groet,
    Frank
     
  8. easy2

    easy2 Guest

    Ik rij altijd gewoon de tank leeg! nog makkelijker! volautomatisch! :D
     
  9. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Heeft niemand in de gaten dat dit een oud topic is (ruim een jaar oud)...

    Alle manieren hebben zo hun voor en tegens... de een houd de uitlaat dicht, de andere zijn luchtfilter en weer een ander heeft een knopje...

    Bij het dichthouden van de uitlaat opletten dat je je vingers niet brand... bij het tegenhouden van he vliegwiel, opletten dat je nergens tussen komt te zitten...

    De een zal zeggen dat de tank leegrijden niet de beste methode is en dat je dan beter de brandstofslang dicht kan knijpen... Ik heb 1x de motor gestopt door de brandstofslang dicht te knijpen, motor steeg zo hoog in toeren dat ik dacht dat ie uit elkaar zou klappen...

    Bij het tankje leegrijden kan de gloeiplug schade oplopen... en ook zal de motor meer toeren gaan maken... voorkeur gaat dus uit naar uitlaat of luchtfilter dichthouden!
     
  10. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    Maar wat berschrijven jullie fabrikanten om hem uit te zetten ben namelijk in handleiding niks tegen gekomen over hoe je hem uit zet :D
     
  11. Guest

    Guest Guest

    in mijn handleiding van de savage: met een doekje de uitlaat dichthouden, en in noodgevallen de brandstofslang dichthouden
     
  12. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Mijn fabrikant (CEN) stelt voor om de brandstofslang dicht te knijpen, maar zoals ik al zei, dan maakt de motor meer toeren dan wanneer ik de tank leegrij...

    Alleen wanneer ik ga stoppen met rijden, rij ik de tank leeg... in alle andere gevallen druk ik de uitlaat dicht, lukt me vrij makkelijk omdat aan het tuutje een stukje siliconenslang zit (brand dus mijn vingers niet!).
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    ik pak em aan de trek starter zwaai em in de ronde en laat em loss tegen een boom :lol: :lol:
     
  14. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    Precies zo doe ik het ook :wink:
     
  15. Guest

    Guest Guest

    maar das eenmalig :lol:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    nee weer nieuwe onderdeelen kopen er in zetten en weer rijden en et zelde uit doen :wink: :lol:
     
  17. dat noemt men: Bezuinigen :p

    groet,
    Frank
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    :lol: :lol:
     
  19. masterwebber

    masterwebber Guest

    Ik doe dat altijd dmv een knop :)
    [​IMG]
     
  20. Kan je iets duidelijker zijn wat er dan gebeurt?
     

Deel Deze Pagina