Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door Hannibal, 26 mei 2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    heb je zoveel dan al laurens :D

    mijn hobby ruimte is de zolder... daar staat alles.
    alleen wel lastig om telkens mijn vliegtuig van de vlizo trap af te tillen..... 8)
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Nee maar de ruimte is beperkt :cry: Me schoolboeken liggen altijd op de grond omdat ik geen zin heb om anderhalve meter extra te lopen...

    Groeten Laurens 8)
     
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Hier dan een aantal foto`s van mijn werkdomein.
    [​IMG]
    Het werkhok aan de rechterkant met wat gereedschap.

    [​IMG]
    De bouwplank met de Duett 2 romp een daarboven dragers voor de diverse vleugels.
    (van onder af)eerst 2 legplankjes dan de P-51d Mustang vleugel en verder devleugels van de Kormoran en Sukhoi.
    Boven die vluegels is nog een grote plaat aanwezig waar een aantal vliegtuigdelen opliggen (delen Duett 2, romp kormoran, kleine eigenbouw P-51 en de in aanbouw zijnde Tipsy Nipper).

    [​IMG]
    De bouwplank met de zooi eronder en ernaast.

    [​IMG]
    Links achter in het hok staan mijn 2 lieverdjes, oftewel 2 Naish boardjes want windsurfen is eigenlijk mijn grootste hobby.
    aan de rechterkant onder de grote plaat heb ik ook nog een aantal dragers waar de romp van de Sukhoi en daarachter de Mustang romp ligt.

    Het hok is 225 bij 255 en +/- 300 hoog met nog 2 fietsen erbij kan het allemaal maar net.

    Groeten,
    Berto.
     
  4. Zoef de Haas.

    Zoef de Haas.

    Lid geworden:
    2 okt 2003
    Berichten:
    877
    Locatie:
    Den Haag
    Hoe ziet mijn werkruimte er uit? Hierop is slechts één antwoord mogelijk NIET! Al heel vaak heb ik pogingen ondernomen om de boel enigszins op een hobby ruimte te laten lijken maar steeds is er altijd iemand die het nodig vind om afgedankte spullen in de kelder 5x4 meter! op te slaan. Of mijn vrouw doet dat of de jongens hebben wel iets om mij het lopen vrijwel onmogelijk te maken. Laatst heb ik weer een heleboel opgeruimd echter toen moest mijn winkel leeg zodat ik nu nog net de deur in kan en hobby er dus voorlopig even helemaal niet bij is. Ik denk dat dit voor de meesten onder ons wel heel bekend klinkt!

    Groetjes Hans.
     
  5. Phoenix

    Phoenix Guest

    Mijn huidige werkplek is ... de woonkamer en dan wel op de eetkamertafel (van 2 x 1m).

    Ik heb onlangs verbouwd dus de vrijgekomen 'computerkamer' wordt omgetoverd tot hobbyhok van 2.5 x 3m. Hoeven we niet meer op de bank te eten :D
     
  6. No1Uno

    No1Uno Guest

    Eten doe ik standaard op de bank, maar bouwen toch meestal boven op de zolderkamer. Dit ook omdat dat de enigste plek in huis is, waar ik het voor elkaar kreeg dat vrouwlief daar NIET met de stofzuiger komt spelen. Dat doe ik zelf wel, als alle schroefjes, moertjes en andere kleine rotzooi weg is gehaald.

    Een foto lijkt me geen goed plan. Ik ben van de week met mijn piepschuimen speelbootje bezig geweest, en ik kan je vertellen dat een kamer er binnen no time niet meer uit ziet als je daar aan gaat zitten veilen of schuren ;)

    Marco.
     
  7. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    Juist dan is het leuk om een foto te zien!
    FOTO, FOTO, FOTO ;)
     
  8. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    Heb een redelijke slaapkamer, met zo'n 4 metr bureua in een hoek.
    oplag onder en op alles wat los en vast zit. beetje veel rotzooi, als ik gefrustreerd raak doordat ik niets kan vinden ga ik vanzelf opruimen, anders moet ik afkikken.

    Groeten Halmar
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    nou komt ie:

    het computer/research hoekje, meestal sodeer ik hier ook aan playstations en dergelijke.
    [​IMG]

    het rek met vliegklare modellen en de 2 vliegtuigen die ik onderhand echt eens af moet maken (funtana en de majestic)
    [​IMG]

    bovenkant rek, met de serval, nachtvlieg malibu en de (nu lege) plank waar normaal de raptor 50 staat
    [​IMG]

    en uiteraard de werkbank
    [​IMG]
     
  10. Ben Postmus

    Ben Postmus

    Lid geworden:
    29 jan 2003
    Berichten:
    817
    Locatie:
    Nijeholtpade
    'k Roep bij een ander wel om een foto maar mijn eigen foto's staan er niet eens op. Hierbij dan maar.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tja, ik weet het, ook ik moet weer eens aan het opruimen. De zonnebank is inmiddels pleite (dus wat meer ruimte voor nog meer bende ;) ).

    @gerard.nl
    Is jouw hobbyruimte altijd zo netjes of heb je het speciaal opgeruimd voor de foto? Als je het altijd zo netjes hebt...petje af :D
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    geloof me, hij is nooit zo netjes :wink:
    heb gister opgeruimd omdat ik de schade aan de raptor 50 ga maken, en ik begin graag met een schone lei bij ieder projectje
     
  12. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ja ik en een beetje verwend :D. Toen mijn eerste zoon geboren werd (bijna 4 jaar geleden) raakte ik mijn hobby ruimte kwijt :cry:.
    Maar de oplossing hebben we gevonden in de ruimte tussen de schuur en de woning. (Sta je nu buiten dan zal je denken :wink: ). Nee we hebben zo'n jaren 70 woning met de schuur aan de voorzijde en een stukje tuin waar ja dan niks meer aan hebt. Hier heb ik een nieuw hobby hok gebouwd.

    [​IMG]

    Aan de achterzijde heb ik schappen voor mijn modellen en deel ik de ruimte met mijn zoon zijn auto's (werken er veel samen :D )

    [​IMG]

    En aan de andere zijde mijn werkbank
    (en ja zoals bij elke goede modelbouwer een bende :wink: )

    [​IMG]

    Aan de achterzijde hangen vakken kastjes met spare's schroeven bouten e.d. en een schap met een charter en wat vleugels

    gr Remco
     
  13. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Hmm, dit is het beste wat ik zo kan vinden, aangezien de halve club bij mij komt bouwen "lekker alles bij de hand" is het permanent een bende....
    Ach ik raak er wel aan gewend...........Peet................8)
     
  14. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    shit, daar ligt voor een bult geld aan accucellen :wink:
     
  15. marvin

    marvin Guest

    k heb geen pix,maar ik heb gewoon een gedeelte van de werkbank in gepikt, waar mijn auto's opgeslagen/opgetapeld staan, en sleutelen doe ik op de rest van de werkbank :twisted:
     
  16. PascalvO

    PascalvO

    Lid geworden:
    26 jun 2003
    Berichten:
    756
    Locatie:
    Echt
    Leuk al die foto's! Ik heb net een nieuw appartement gekocht dus ik zie allemaal prima ideeen voor mijn toekomstige hobby ruimte :D
     
  17. beagle

    beagle Guest

    Als de gasten het huis zijn uitgevlogen, heb ik een van de kamers aangeslagen als werkplaats. Voor de foto's had ik alles opgeruimd. Als ik aan een model restaureer, dan staat het overal vol met dozen, chemische producten en andere rommel.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  18. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    draaien, fresen.............ik denk dat ik (en menig modelbouwer) wel de aard zou hebben in dat kamertje

    netjes :lol:
     
  19. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Ik ben jaloers op zo'n kamertje.
    Willen we wisselen? :lol:


    Droopy
     
  20. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Ik dacht dat ik het aardig voor mekaar had met een ruimte bouwen speciaal voor mijn hobby. Maar dit slaat alles. Dit is geen hobby ruimte meer maar een profesionele werkplaats :wink:

    Ik ben jalours :? :?

    gr Remco
     

Deel Deze Pagina