Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

• Topicstarter Topicstarter Hannibal
  • Startdatum Startdatum
Werkhok 2x4 Linkerkant:
Werkhok-L-Web.jpg

En de Rechterkant , nee je ziet geen gereedschappen , dat klopt .
Alles ligt in de lades van de 2 stalen bureaux.
Werkhok-R-Web.jpg

Tsja, het is niet alleen een hobbyruimte, meer een multifunctionele ruimte. Het dient ook als opslaghok voor al mijn technich lego, prive videotheek (omdat de planken in de woonkamer langzaam vollopen met DVD's), klerenkast, en uiteraard, bouwhok en opslag.

Om met de opslag te beginnen:
room1.jpg

Hier de vliegtuigen die ingebruik zijn/waren. De inzetbaarheid neemt van boven naar onderen toe, en eigelijk is alleen de Tiger2 serviceble. The Extra oook, zo snel ik eraan toekom dat landingsgestel er weer onder te zetten. De Taxi, ach, die is wat een gespleten persoonlijkheidje, na die radslag landing, en de Thrush, ja da's echt pijnlijk.

Nou ja, de bouwtafel:
room2.jpg

Gelukkig zit ik in een bouwdip, ik heb een hekel aan opruimen... 8O

Hans heb je opgeruimt voor de foto of is het bij jou altijd netjes :wink: :wink: . Het zijn volgens mij de eerste foto met opgeruimde werkbank(en).

gr Remco

dutchhelipilot zei:
Hans heb je opgeruimt voor de foto of is het bij jou altijd netjes :wink: :wink: .gr Remco
Wel opgeruimd, niet voor de foto. Meestal leg ik na enkele dagen alles weer op zijn plaats. Na elke schaafbeurt wordt er in ieder geval gezogen.
Tot nu toe klaagt mijn vrouw niet over de hobby en ik probeer dat dan ook voor te blijven.

Roel van Essen zei:
Hé Croppy, ik mis de bussen met Roundup, DDT en andere onkruidbestrijders... :lol:

Tsja, de thrush is een beetje 'out of commision', en de Agwagon's zijn nog niet klaar. Maar geef het tijd... Binnenkort op het veld, de PH-DDT :wink:

(eeuuhh, Jorrit, et al, binnenkort is een rekbaar begrip 8O )

HANS MEIJ schreef:

Na elke schaafbeurt wordt er in ieder geval gezogen.
Tot nu toe klaagt mijn vrouw niet over de hobby en ik probeer dat dan ook voor te blijven.

Ik zou gewoon veel met de schaaf in de weer zijn als ik jou was....

Ik ga het mijn vrouw ook voorstellen, toch leuk dat het kan, 2 hobbies combineren... 8O :roll:

De hobbykamer van mij en mijn vader (is ooit mijn slaapkamer geweest :sleeping: :

linkerkant
afb55.jpg

Rechterkant
afb56.jpg

Voorkant
afb51.jpg

Achterkant
afb52.jpg

nog wat opslag in het trapgat:

afb53.jpg

afb54.jpg

Veel plezier ermee
:wink:

Het zal geen verrassing zijn,.....ook mijn werkplaats is een beetje vol: :idea:
afb228.JPG

afb229.JPG

afb230.JPG

afb234.JPG

afb231.JPG

afb232.JPG

afb233.JPG

Lekker werkplaatje, toch :?:

Hayo zei:
Lekker werkplaatje, toch :?:

Dat wel... Maar als fietsenstalling, op de tweede verdieping met zo'n opvouw trap, dat lijkt me weer minder handig. Winterstalling zeker, of niet echt fiets liefhebbers, want het lijkt me een bitch om elke keer die fietsen naar beneden en weer naar zolder te sjouwen... 8O

Handig is het niet, maar veilig wel. Helaas moet dat in deze omgeving, er zijn nogal wat mensen ( :murder: ) die ze graag zouden lenen :twisted:
Maar het valt mee, om de hoek anchter de ventilator zit nog een gewone deur naar een normaal formaat trappenhuis :idea:
Met :zon: weer fietsen wij graag :mrgreen:

Na een week van verbouwen is de vliegtuigenopslag klaar.

afb351.JPG

afb352.JPG

afb353.JPG

Debouwafdeling volgt nog.
Groetjes Han Ps ze willen niet.

Ha die Gerard.
Het is een elektromodel met 2 kontronik motoren speciaal gewikkeld voor de dakota met 20 cellen. Mooi he die motoren.

afb359.jpg

Ps Jorit bedankt voor het plaatsen van de foto's.
groeten Han.

Hier een indruk van mijn modelbouwhonk.

hobby7.jpg

Dit is mijn werkbank.

hobby8.jpg

Dit is de achterkant van de ruimte, met wat modellen die voor deze winter op de planning staan, een Chipmunck van Goldberg, DC-3 van Kyosho en een oeroude Big Lift.

hobby3.jpg

Dit is de rechte zijde van de werkbank met materiaalkast, de linker zijde is voor de vrouw en kinderen ( en soms maak ik daar ook nog wel eens gebruik van :wink: )

Robin Janse zei:
Dit is de achterkant van de ruimte, met wat modellen die voor deze winter op de planning staan, een Chipmunck van Goldberg, DC-3 van Kyosho en een oeroude Big Lift.

En een PC7 die blijkbaar maar slecht afscheid kan nemen? :D

En een PC7 die blijkbaar maar slecht afscheid kan nemen?

Nou ik ben bang dat ik zelf eigenlijk geen afscheid kan nemen :oops: , vandaar dat ik de advertenties heb verwijderd na nog een paar maal met de PC-7 gevlogen te hebben.
Het is ook zo mooi model, en het landen valt wel mee als je een beetje rekening houd met de snelheid en de toch wat hoge vleugel belasting, je moet er alleen wel regelmatig mee vliegen om er vertrouwd mee te blijven.
Dus hij zal voorlopig nog wel in de hobbyruimte blijven staan. :lol:

Back