Hoe ziet jouw hobbyruimte eruit??

• Topicstarter Topicstarter Hannibal
  • Startdatum Startdatum
Hier mijn modelbouw werkplaats

genoeg kastruimte voor het opbergen van gereedschap en andere materialen.

werkblad met: 2x afzuiging punten , 2x perslucht aansluiting (8 bar), 2x 12v/6x 220v aansluiting en een eigenbouw bureaulamp 12v.

de kast met vitrine voor mijn 1:24 modellen hier staat ook mijn 1:8 model in aanbouw op

mijn werkbank met draai- en freesbank deze kan ik afsluiten met hoezen (voor de machines) en een gordijn tegen het stof.

Laatst bewerkt:
hier mijn schuur toen hij (ooit)weer eens opgeruimt was.;)
15012011216.jpg

Afgelopen 2 jaar heb ik een van de " logeer"-kamers gebruikt als hobbyruimte , naast dat het eigenlijk te klein was en niet praktisch , als ik buiten iets moest werken of wilde gaan vliegen moest ik heel het huis door (met modderpoten ... vrouwtje niet blij) om spullen naar buiten te brengen.

Een maand geleden kreeg ik het ineens in m'n hoofd om een draaibank te kopen , omdat deze zo wiezo niet past in de huidige hobbyruimte, dan maar een kelder ingericht als "werk-ruimte".

Hier werd de draaibank op zijn plaats gehesen. het randje rechts is nog net een werkbank te zien van 2x1,5 meter op sta-hoogte.
full

Ook m'n CNC-machine staat hier:
full

Nu kon het natuurlijk niet zo zijn , dat een gedeelte van mn gereedschap in deze kelder staat en het andere gedeelte op een andere verdieping in het huis....... hoogste tijd om ook de andere kelder dan maar in te richten als hobbyruimte :-) ..... vandaag de laatste hand gelegd:

full

Op de voorgrond een bouwtafel van 2 x 1,5 meter met een verzinkte plaat als ondergrond. Op de achtergrond is de werkbank van 4 meter op 0,9 meter op zit hoogte.

Vanuit een andere hoek:
full

En nog een andere hoek:
full

Het bouwen kan weer verder gaan :-)

Cor

Laatst bewerkt door een moderator:
IMG_8001-1.jpg

Ik heb alles op de zolder (washok) tegen het plafond hangen, de kisten aan een (speaker) draad en de vleugels liggen op latjes.

IMG_8002.jpg

Hier het (gedeelde) bureau met (ikea) kast, best makkelijk al die vakjes;)
Tis de bedoeling dat ik hier moet sleutelen, maar dat gebeurt meestal op de (glazen:rolleyes:) eetkamer tafel

IMG_8005.jpg

En hier achter het schot nog wat andere zooi... onderdelen, brandstof en de Savage XL

Laatst bewerkt:
Hier wat plaatjes van mijn hobbyhoek op zolder. Het is nu nog een aardige rommel, maar ik ben van plan nog wat kasten en planken erbij te maken voor al mijn spullen :)

DSC02508.jpg

DSC02509.jpg

DSC02511.jpg

Tijdens transport:
35bxwds.jpg

250ht90.jpg

De plaats waar aan de scooter, brommer crossmotor en overig klein spul gesleuteld wordt. voor de full-scale is er nog een garage met put ;) en ook in de schuur mogen de lage tonen niet ontbreken :)

2n21q88.jpg

2i1z37l.jpg

Gegroet

De zolder is omgetoverd tot 'hobbyruimte'.
Aan de rechterkant naast het bureau komt nog een tv te hangen. ( Tijdens het schoonmaken van de auto's moet je ook wat afleiding hebben he ;) )

De kasten zijn knalwit, maar het lijkt alsof ze geel zijn door het TL-licht vanaf de linkerkant. Ik ben geen roker :lol:.

P1010618.JPG

En aan de linkerkant staan de auto's + de koffers die altijd mee gaan naar de baan.

P1010619.JPG

P1010621.JPG

Net pas alles ingeruimd in de kasten en laden :)

dit is mijn schuur hier doe ik mijn auto schoon maken en repareren.
op zolder ga ik nog een plek maken waar ik mijn auto's en toebehoren ga neer zetten.
ik ga over een paar weken beginnen aan mijn eerste eigen bouw project.
het word een vrachtauto op nitro alleen weet nog niet off road of on road.:( ik hoop dat ik snel een keuze kan maken.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal proberen hier een paar foto,s neer te zetten van mijn hobby puinhoop[
Foto-SAJCQG4G-D.jpg

Foto-PABGTL4P-D.jpg

Foto-PWQ6C6XE-D.jpg

Foto-TAUNBZM4-D.jpg

Foto-QSZKOR8H-D.jpg

Foto-JSWWAOOJ-D.jpg

Foto-3T3XPA47-D.jpg

Foto-EVQUFOVJ-D.jpg

Foto-TAUNBZM4-D.jpg

Foto-OOWHQ8SD-D.jpg

Zoals je kunt zien is het bij mij een grote puinhoop ,heb lang getwijfeld om dat hier te laten zien ,maar aangezien ik er inmiddels achter ben dat ik niet de enigste ben .heb
ik de knoop maar doorgehakt

Alles staat op of in elkaar vanwege ruimte gebrek ,maar ik werkelijkheid omdat ik met
van alles en nog wat bezig ben ,en dan kom je ruimte te kort
Truck met oplegger staat op de treinbaan
De Blommendal A 9005 staat wegens plaats gebrek op mijn PC tafel
Ben met een Faun truck bezig 1-10 daarbij heb ik een Leopard 2A6 gekocht ,deze word
gebouwd ,maar ,tevens bouw ik de Leo nogmaals maar dan ook 1-10 ,zodat deze met de
Faun een mooie combi worden .
Hiermeede ben ik nog wel een poosje zoet ,en als klap op de vuurpijl kocht ik ook nog een Schania 620 met 2 trailers ,om als ik niets te doen heb ,
Hoe gek kan een mens zijn of ben ik inhalig ,weet het zelf niet ,als ik wat moois zie wil ik het hebben ,
Is waarschijnlijk een zieke ,kom je nooit meer af ,maar ja het houd je van de straat en
uit de kroeg
mvg
motormuis

Bij mij staat alles op en in elkaar vanwege ruimte gebrek ,maar hoofd zakelijn daar ik met alles gelijk bezig ben

Zal proberen hier een paar foto,s neer te zetten van mijn hobby puinhoop[
Foto-SAJCQG4G-D.jpg

Foto-PABGTL4P-D.jpg

Foto-PWQ6C6XE-D.jpg

Foto-TAUNBZM4-D.jpg

Foto-QSZKOR8H-D.jpg

Foto-JSWWAOOJ-D.jpg

Foto-3T3XPA47-D.jpg

Foto-EVQUFOVJ-D.jpg

Foto-TAUNBZM4-D.jpg

Foto-OOWHQ8SD-D.jpg

Zoals je kunt zien is het bij mij een grote puinhoop ,heb lang getwijfeld om dat hier te laten zien ,maar aangezien ik er inmiddels achter ben dat ik niet de enigste ben .heb
ik de knoop maar doorgehakt

Alles staat op of in elkaar vanwege ruimte gebrek ,maar ik werkelijkheid omdat ik met
van alles en nog wat bezig ben ,en dan kom je ruimte te kort
Truck met oplegger staat op de treinbaan
De Blommendal A 9005 staat wegens plaats gebrek op mijn PC tafel
Ben met een Faun truck bezig 1-10 daarbij heb ik een Leopard 2A6 gekocht ,deze word
gebouwd ,maar ,tevens bouw ik de Leo nogmaals maar dan ook 1-10 ,zodat deze met de
Faun een mooie combi worden .
Hiermeede ben ik nog wel een poosje zoet ,en als klap op de vuurpijl kocht ik ook nog een Schania 620 met 2 trailers ,om als ik niets te doen heb ,
Hoe gek kan een mens zijn of ben ik inhalig ,weet het zelf niet ,als ik wat moois zie wil ik het hebben ,
Is waarschijnlijk een zieke ,kom je nooit meer af ,maar ja het houd je van de straat
en uit de kroeg

mvg Motormuis

Back