zover ik even zo snel na heb gerekend klopt je berekening inderdaad
nu nog 1 vraag zonder voor gekauwde formule.
wat is nu het vermogen van de lamp op 100Volt geworden?
P was U x I toch....
dus 100 x 1 = Hahhah.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
zover ik even zo snel na heb gerekend klopt je berekening inderdaad
nu nog 1 vraag zonder voor gekauwde formule.
wat is nu het vermogen van de lamp op 100Volt geworden?
Ja, , hoe werkt dat dan. Wat is nu een vast gegeven en wat niet?
Waar begin je die formule nu dan mee?
Stel die lamp is 60Watt dan loopt er dus (P/U=I) 60watt/230Volt is ongeveer 0,26Ampere..
Die lamp heeft dus een weerstand van (U/I=R) 230Volt/0,26 is ongeveer 884 Ohm.
Als ik nu, zoals in het voorbeeld de spanning halveer, wat dan...
Dan gebeurt er toch 60/115 = 0.52
Al het andere gebeurt toch pas achteraf....ik verander toch als eerste de spanning. Ik moet ergens beginnen met uit rekenen via formules. Als ik de spanning halveer is het toch geen vast gegeven dat het vermogen dan meteen halveert of kwarteer...of wel?
ik word er nog eens gek van, hah, als ik dat niet al ben.
[mod] Kez: zou je zo vriendelijk willen zijn je taalgebruik aan te passen aan de algemeen heersende fatsoensnormen?
Dit bericht is als "kwalijk" gerapporteerd door mensen die zich aan de, door mij verwijderde, frasen storen.
Dank je wel.
Roel[/mod]
Edit....Als ik mn lipo accu oplaad, dan zie ik dat die na een uurtje een x-aantal amp geladen heeft. Die zijn er dus ook een x uitgekomen.Dan is het toch niet vreemd dat ik veronderstelde dat die amp's ook uit de accu komen en dan gaan stromen...?Naar de regelaar/motor/lamp/prop, etc etc.
Spam gerapporteerd d.m.v. van klikken op hetbordje naast betreffende bericht. De moderators zullen bericht(en) en spammer dan verwijderen.![]()
Eén keer rapporteren is voldoende, daarom ook dit bericht, zodat ze niet overstroomd worden met meldingen.