hobbyist
Forum veteraan
Ja zonder iets van Elektrischiteitsleer af te weten.Zo een tester is zeer handig op het veld. Je ziet meteen of je accu vol zit of niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja zonder iets van Elektrischiteitsleer af te weten.Zo een tester is zeer handig op het veld. Je ziet meteen of je accu vol zit of niet.
Mijn testertje laat beide zien, spanning en percentage.Mijn tester geeft de spanning aan, geen percentage.
Dus er zijn ook goede testertjes.
Mijn testertje laat beide zien, spanning en percentage.
Wat het dingetje niet kan en dat kan die van jou ook niet, is de ladingtoestand laten zien.
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar ze presteert prima:Dan is de accu stuk.
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar ze presteert prima:
Dat lijkt maar, na 4 minuut 37 heb je het bootje naar de kant gehaald, waarschijnlijk om een nat pak te voorkomen.Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar ze presteert prima:
De meter geeft bij 4.24 volt(weet de grens niet exact)
@GJVO
Mijn lipo checkers geven vaak een een verschil in cel spanning aan in de lipo's, volgeladen 4.19v tot 4.15v terwijl mijn lader die tot 3 decimalen achter de komma de spanning weergeeft en ze vrij gelijk heeft gebalanceerd. Gooi ik de lipo dan weer aan de lader om de spanning af te lezen zegt deze 4.19v op alle 6 cellen. Zijn de lipo chekers niet zo accuraat? Of moet de lader gekalibreerd worden?
Nee, het tempo zat er goed in en dit is een wedstrijd-accu die ik enkel tijdens de wedstrijd richting “leeg” vaar, niet tijdens de training. Kortom, met deze LiPo haal ik makkelijk 6min op een meer dan redelijk vaartempo.Dat lijkt maar, na 4 minuut 37 heb je het bootje naar de kant gehaald, waarschijnlijk om een nat pak te voorkomen.
Dat is allemaal fijn, maar hoeveel lading heb of kun je er dan uithalen? Het filmpje is daar naar nu blijkt niet echt duidelijk over.Nee, het tempo zat er goed in en dit is een wedstrijd-accu die ik enkel tijdens de wedstrijd richting “leeg” vaar, niet tijdens de training. Kortom, met deze LiPo haal ik makkelijk 6min op een meer dan redelijk vaartempo.
Zaterdag was m'n vriendin bij mij.
Morgen vliegen? Misschien wel.
Okay, zegt ze, maar we moeten straks wel naar mijn huis, de katten . . .
Okay, dan neem ik de spullen mee.
Tweedehands (derde?) gekocht zwevertje, met nieuwe spullen, nieuwe accu's, had nog niet gevlogen, accu's nog nooit geladen.
Dus ik gris alles (ook accu's en lader en laadkabels) mee.
Bij haar aangekomen blijken de kabels niet te passen op de stekkertjes die ik aan de accu's gesoldeerd had.
Ik had al wel gemerkt (servo's testen op draairichting etc.) dat er wel stroom in zat, maar de vraag was: hoeveel?
Kun je daar al even mee testen, of zit er bv. maar 5% in (leek me niet).
Vandaar de vraag.
Vandaag geprobeerd, en toen brak er een lipje in het kapje af waardoor het hele feest sowieso niet doorging . . .
Tweedehands . . .
Altijd weer verassingen.
Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen, nieuwe prijzen . . .
jan.
Het filmpje is daar wel duidelijk over, want ik geef aan in de leadsheet met de betreffende setup de vaartijd van een wedstrijd te kunnen halen (incl. veiligheidsmarge) afgaand op specs fabrikant en vaargedrag tijdens de testrondjes. Jij zet mss vraagtekens bij mijn observaties, Fingerspitzengefühl en validiteit specs fabrikant en dat is je goedrecht. Ik kan me ook voorstellen dat voor iemand die gewend is aan snelheid in de lucht zo'n speedboot nog steeds dog-slow oogt. Alle begrip.Het filmpje is daar naar nu blijkt niet echt duidelijk over