Dat heeft ie helemaal niet geconstateerd, dat heeft hij uit de specs van 1 servofabrikant gehaald.
Daarnaast begrijpt hij niet wat stall current is, die komt totaal niet meer of minder voor bij een digitale servo dan bij een analoge. Stall current is als je servo wil bewegen maar je hevel
mechanisch vast zit. Mag je mij uitleggen waarom dat bij een digitale servo veel voor zou komen?!
Hier zit de fout in zijn verhaal:
The new digital servos basically pull the full stall current of the servo every single time you make any control movement on the sticks.
Dat is gewoon niet waar en dat blijkt ook niet uit een meting of een specificatie van een fabrikant, dat gooit hij zelf ergens tussen als stelling, zonder enige vorm van bewijs voor die stelling.
Punt is wel dat die stelling goed past bij z'n intentie met het hele bericht: ze willen geen garantie meer geven op BEC's.
Voor de goede orde, ik heb het
wel gemeten.. met een Futaba BLS 451.. een erg snelle en sterke digitale servo.
idle: ~10mA
'normale roerbewegingen, statisch': 30mA
'normale roerbewegingen, in de lucht': 100~300mA
'stalled (op de grond)': 3.3A.
Je ziet.. het hele verhaal van die man is gebaseerd op 1 servotype waarvan de fabrikant een opgave deed die hem toevallig erg goed uitkwam. De rest van z'n verhaal is gezwam er omheen om maar onder de garantie uit te komen.
1 ding is wel waar; in een heli, op de swash, krijgt een servo het zwaarder voor z'n kiezen. Dat een heli gemiddeld genomen dus meer stroom trekt en dat een 3A BEC dan kapot kan gaan als je die in een heli zet waarin 'stevige servo's' zitten, geloof ik zondermeer. Die zou dan overigens net zo goed kapot gaan met analoge servo's.