hogeschool van de constructie

Was me nog niet opgevallen dat je je bij hem kan abonneren, is dus het eerstvolgende wat ik ga doen.

Thanks, Jan

Prima site inderdaad, hij kan niet vaak genoeg genoemd worden :)

Het stukje "How to build lightweight model aircraft" is verplichte kost voor iedereen die zelf zijn vliegtuigen bouwt. Geen instructies voor urenlang werk om 3 gram te besparen, maar tips om zonder veel extra werk je vliegtuig sterker, rechter en lichter te krijgen.

Niek zei:
? ook piep en depron ?
Niek, we're talking building here... In elkaar kliederen is wat anders...:wink:

Voor hogeschool- modelvliegtuigbouw (en, met toepassing van de gegeven voorbeelden binnen bereik van iedereen), kijk op http://wooleycobra.homestead.com/index.html

@ Mux: Hele goede tip, verplicht lezen voor iedereen die iets wil met modelvliegtuigen. De vraag is nooit of het licht genoeg is, maar of het nog lichter kan... :wink:

afb10718.gif
Die man heeft een blik vol met M.E.K. hoe komt daar nou , en wat moet er mee.

Prima aandrukgewicht en inhoud is goed bruikbaar als oplos- en schoonmaakmiddel. Natuurlijk niet gebruiken zonder handschoenen en dampmasker...
Door de (terechte) aandacht voor beroepsmatig (groot-)gebruik van oplosmiddelen en andere chemische goedjes (zie dieselbrandstof-thread) dreigt overigens de kleingebruiker hiervan de dupe te worden... Denk maar eens aan slechte of on-verkrijgbaarheid van essentiele stoffen.

Collegae (Muxje, Bruno, Jacques, Han, Arvid, jaap, Ton, Rumble, (ik), ik vergeet er vast nog wel een paar . . . :? )

Spaar je de moeite, laat je niet opnaaien, het is het niet waard . . . :nooo:

Kijk, die mensen die vliegtuigen bouwen van schuim en depron, weten diep in hun hart natuurlijk best dat dat iets heel anders is dan het bouwen van vliegtuigen van sperholz, staal, koper, balsa, etc.etc.

(Ik heb het nu even niet over bv. Jonathan met z'n Global Hawk, die heeft weinig keus.)

Ik zeg niet dat het minder is, het is anders. :wink:

Het is niet te vergelijken. :nooo:

Zie bv. http://www.m-ohlwein.de

Dan l*l je toch niet meer?

jan

(Wat zal dit gaan losmaken . . . :| )

Met gemengde gevoelens volg ik de discussie over piep en schuim. En dan denk ik weer bij me zelf, ik ben een houtbouwer en vindt dat leuk om te doen, gewoon het gepiel en gepuzzle. Als iemand in piep wil bouwen, moet hij/zij dat zeker niet laten.

Maar goed, even ter zake. Ik ben even bezig geweest en heb zo ongeveer de hele site van Airfield leeggetrokken en in een Word document gezet van ruim 430 pagina's. Inhoudsopgaafje er voor en oila, een mooi naslag werk. Alleen, dat document is meer dan 10MB groot 8O , dus even de schaar er in gezet en nu 9 documenten van tussen de 1 en 1,7 MB overgehouden. Wie er interesse in heeft, kan zijn mailadres hier achter laten of me een PB-tje sturen. Dan stuur ik het voor je op. Of misschien moeten we de moderators hier lief aankijken dat ze het beschikbaar stellen op de site?

Oja, ik heb er overigens niet veel tijd in gestoken verder om het op te leuken. Geen categorien gemaakt, de hoofdstukken zoals deze gepresenteerd werden in het document zelf en ga zo maar verder. Het was dus een grote kopie en plak aktie. Houdt dat even in je achterhoofd als je het document krijgt..... :wink:

een hele boel nuttige tips van die mijnheer Paul Johnson en gelukkig gaat het over alledaagse zondagsmodellen en niet over superprojecten waaraan 3 jaar wordt gewerkt.
Wel kraakt deze brave man dingen af waarvan ik wel vind dat het goed is.
Vb CA scharnieren, die worden afgeraden, maar voor kleinere modelletjes zijn ze wel schitterend (probeer maar eens een gewoon scharnier in een plankje van 3 dik te krijgen op een propere manier.
Maar het is echt een geweldige site die ik met plezier heb doorgenomen en veel van opgestoken heb. Net zoals die Bruno aanhaalde

@Arvid

Ik wil op zich het document hier wel hosten, maar ben bang problemen te krijgen met de copyrights...

Robert

Collegae!

Ik heb hem al eens voorgesteld de hele zaak in boekvorm uit te brengen.

Reactie:

I have considered writing a book, but from what I’ve found out it looks like I basically have to pay to have it published and may or may not ever see a profit.

Plus, I’m not sure that anyone would buy my book when you consider that most of what would be in it is already on my website for free. Several other people have also suggested that I write a book. I am considering it, but it probably won’t be any time soon. I’m completely swamped with work at the moment and having a tough time keeping up.

Dus ik heb ook al heel veel uitgeprint . . .

@Robert!

Je kunt het hem vragen; ik denk niet dat 'ie er moeilijk over doet, gezien zijn aanbeveling 'Tell a friend'.

Wat ik dus braaf gedaan heb (ik ben heel gezagsgetrouw :wink: )

@Arvid!

Bij voorbaat dank.

jan

Errig snel issie met zijn antwoord. Helaas was het minder positief :cry:

I don't mind that you print out the site for your own use, but not to post
online. If you want to pick one article as a sample of the content of my
site and post a link to the site, that will be fine.

Dusssss, als je het alsnog wilt hebben, stuur dan even een PB-tje met je mail adres, dan stuur ik het "even" op. Let op, je mailbox moet het wel aankunnen, anders gaat het niet lukken (lees 13 MB).

Back