hogeschool van de constructie

Collegae!

Ik heb nog even wat met hem gemaild 8) ; de inhoud van zijn site is beschermd door 'international copyright laws'.

Okay. :|

Hij volgt z'n web stats op de voet en is zeer verheugd om te zien dat z'n site zoveel vanuit Nederland bezocht wordt.

(Vorige maand: 1.3 million hits 8O)

(Da's dan niet alleen vanuit Nederland, hè . . . :wink: )

jan

@Arvid: Uit je eerdere post begrijp ik dat je het document in stukjes had gehakt. Als je het in delen verstuurt is het misschien wat makkelijker voor de meeste mailboxen.

@Nico,
Alleen als je op tijd je mailbox leegt. :D
En niet (zoals ik dus) de mail op de server laat staan.

Mensen,

Ik heb net contact gehad met Paul Johnson (ik ken hem van een ander forum), en hij zou het zeer op prijs stellen als jullie het document niet verder willen verspreiden.

Hij vindt het niet erg als jullie artikelen van zijn website gebruiken en verspreiden, maar z'n complete site vindt ie een beetje te gortig.

Hartelijke dank,
ook namens Paul K. Johnson

Chiel-Jan Scholten

Hoewel ik niet inzie waarom ze zo moeilijk doen, je print het uit van de website of iemand heeft het al voor je verzameld (wat tijd scheelt, gemak dient de mens) is volgens mij hetzelfde, zal ik hun wens respecteren.

Haha na al die belangstelling vanuit Nederland wil hij er misschien alsnog een boek van maken.

Moeten we dus allemaal het werk van Arvid overdoen :|

Uiteindelijk doe ik het nu zo: ik open de pagina's in MS frontpage, haal de franje ervanaf en 'print' het overgeblevene in pdf-formaat . Die koppel ik dan uiteindelijk in één pdf document.

Laten we zeggen: ik ben een beetje :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik kreeg een zeer niet aardig berichtje van Paul waarin hij mij zo ongeveer uitvoeterde, in nette woorden, over het distribueren van het eerder genoemde document.

Mijn posting van 4.49 pm zegt genoeg denk ik. Degene die dus Paul heeft wakker gemaakt, heeft dus ook als verantwoording dat hij Paul met de juiste gegevens op de hoogte houdt!

Het zou heel plezierig zijn als deze persoon even een berichtje naar Paul toe zet met de juiste gang van zaken.

PS: iedereen mag achter mijn rug om goed en slecht over mij praten, dat boeit me niet. Maar geconfronteerd worden met slechte onjuiste informatie vind ik minder fijn. Ik dank je voor je begrip en sorry voor alle lezers dat jullie dit hebben moeten lezen (hoewel cjscholten het in zijn bericht heeft genoemd, kan het natuurlijk iedereen geweest zijn, dus vandaar het bericht alhier).

Als nou alles klopte wat 'ie beweerde, dan kon ik zijn reactie nog enigszins begrijpen. Maar ik haal er -na het lezen van 2 bladzijden- al 2 hoogst discutable -voor mij: pertinente onjuiste- beweringen worden gedaan.
Zo leidt men bij voorkeur GEEN slangen door te grote gaten in het motorschot, zo komt de hele romp van binnen onder de olie te zitten. Messing of aluminium buisjes inlijmen en daar de slangen van binnen en van buiten op aansluiten werkt een stuk beter.
Ook helpt nitromethaan NIET bij de stationairloop...

Als de rest van de site ook zo in elkaar zit -heb niet verder gekeken-, dan mag 'ie eerst wel eens z'n zaken op orde brengen voordat er geklaagd wordt over wat te enthousisaste belangstelling - lees: kopieren....

Arvid zei:
Hoewel ik niet inzie waarom ze zo moeilijk doen, je print het uit van de website of iemand heeft het al voor je verzameld (wat tijd scheelt, gemak dient de mens) is volgens mij hetzelfde, zal ik hun wens respecteren.
Ergens begrijp ik het anders wel. Met jouw document maak je zijn site, waar hij duidelijk veel tijd in steekt, opeens overbodig.
Consequentie hiervan kan (en hoogstwaarschijnlijk zal) zijn dat minder mensen de site zullen bezoeken. Ik denk dus dat hij dit gewoon probeert te voorkomen.

Stel dat iemand hetzelfde zou doen met de informatie op dit forum. Mensen hoeven hierdoor de site niet meer te bezoeken, Robert krijgt minder inkomsten door de gedaalde bezoekersaantallen, qua hostingkosten kan het derhalve niet meer uit, en de site kan opgedoekt worden.
Als je content-ripping toestaat, begeef je je als beheerder van een website op een hellend vlak, dus dat het niet toegestaan is kan ik me goed voorstellen.

O jee . . . :? Wat gaan we nou weer beleven . . . :roll:

Ik ben volgens mij de eerste ( 8) :!: :wink: ) die zijn site 'ontdekt' heeft, zwaar gepromoot heeft, en voel me een beetje veranwoordelijk voor wat er nu ontstaan is.

Mocht uit de volgende mails blijken dat ik iets doms gezegd heb of iemand zwart gemaakt heb (volgens mij niet): ik heb naar beste eer en geweten gehandeld.

Overigens onderschrijf ik de opvatting van Jonathan.

Nou . . . daar gaat 'ie.

Hello Jan,

I received an e-mail from a modelbouwforum.nl/ forum member asking for permission to post my entire site on the forum. I told him that he may post one article as an example of the content on my site, but that he may not post the entire site.

I found the thread where it is being discussed and have attempted to have it translate online, but wasn’t able to make sense of all of it.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15085

I don’t want to make a big deal of it, but I have put thousands of hours of work into the site. The entire site is protected by international copyright laws. I do not want my site being posted elsewhere except to link back.

Best regards,

Paul K. Johnson

Mijn antwoord:

Hello Jan,

I received an e-mail from a modelbouwforum.nl/ forum member asking for permission to post my entire site on the forum.

WELL . . . WHAT HE HAS DONE IS, HE HAS PUT THE CONTENT OF YOUR ENTIRE SITE (!!) IN SOME WORD DOCUMENTS (TOTALS 13 MB).

HE HAS ASKED THE 'BOSS' (ROBERT WAANDERS) OF THE FORUM TO 'HOST' THIS 13 MB FILE ON THE FORUM.

THE BOS SAID: FIRST ASK PERMISSION.

I told him that he may post one article as an example of the content on my site, but that he may not post the entire site.

YES, HE HAS REPORTED THAT IN THE FORUM

I found the thread where it is being discussed and have attempted to have it translate online, but wasn’t able to make sense of all of it.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=15085

WELL, SINCE I AM RATHER FOND OF YOUR SITE AND YOUR APPROACH TO MODEL BUILDING, I HAVE POINTED OUT (SEVERAL TIMES) YOUR SITE TO THE COMMUNITY THAT IS USING THE FORUM.

(LUCKILY, WE ALSO STILL HAVE 'SOME' REAL MODEL BUILDERS LEFT HERE (BESIDES THE PEOPLE THAT DO ARTF, RTF, RTC, FOAM, DEPRON, ETC.ETC.))

AND ONE OF THEM (ARVID) HAD THIS INITIATIVE

I don’t want to make a big deal of it, but I have put thousands of hours of work into the site.

I SURELY CAN BELIEVE THAT!

The entire site is protected by international copyright laws.

OKAY.

I do not want my site being posted elsewhere except to link back.

OKAY. FAIR ENOUGH.

THANKS FOR YOUR MAIL, NO HARD FEELINGS OR ANYTHING OF THE KIND, AND KEEP UP THE GOOD WORK!

jan brilman

Zijn mail:

Hi Jan,

Thanks for your understanding. It seems to me it’s easier to view the site rather than wade through a document anyway. I know he thinks he’s doing a good thing and I’m not angry about it or anything like that.

I look at my web stats all the time and see that you and others have often linked to my site. I really appreciate that you do that. It has brought a lot of visitors to my site. Last month was my best month yet with 1.3 million hits! The site received over 600 visitors per day on average.

The bottom line there is that I want people to visit my site which is why I’m doing the work.

Thanks for your help.

Paul

PS. I didn’t understand your comment about the article about building lightweight models. You mentioned hours of work and 3 grams, but I didn’t understand the entire statement.

Mijn antwoord:

I didn’t understand your comment about the article about building lightweight models.
You mentioned hours of work and 3 grams, but I didn’t understand the entire statement.

WELL, ACTUALLY IT IS A COMMENT FROM A GUY WHO CALLS HIMSELF 'MUXJE' (???), AND I WILL TRY TO TRANSLATE

Prima site inderdaad, hij kan niet vaak genoeg genoemd worden

Het stukje "How to build lightweight model aircraft" is verplichte kost voor iedereen die zelf zijn vliegtuigen bouwt. Geen instructies voor urenlang werk om 3 gram te besparen, maar tips om zonder veel extra werk je vliegtuig sterker, rechter en lichter te krijgen.

"A FINE SITE INDEED, CAN'T BE MENTIONED OFTEN ENOUGH.

THE PART ABOUT HOW TO ETC. IS COMPULSORY 'FOOD' FOR EVERYONE WHO BUILDS HIS OWN PLANES. NOT INSTRUCTIONS FOR HOURS OF WORK TO SAVE 3 GRAMS, BUT TIPS TO MAKE YOUR PLANE STRONGER, STRAIGHTER EN LIGHTER, WITHOUT A LOT OF EXTRA WORK".

SOMETHING LIKE THAT.

jan

jan

Blijft wat mij :wink: betreft nog één vraag open:

wie gaat nu een voorbeeld artikel van hem plaatsen? :wink:

jan

Bruno, ik zou de rest van zijn site niet beoordelen op die 2 punten... Zo zie je maar weer, iedereen, dus ook Paul, kan nog wel wat leren van anderen. Dat neemt niet weg dat er waardevolle tips en instructies op die site staan.

Overigens is het doorvoeren van brandstofslangen door gaten in de firewall een zeeer veel gebruikte methode. Ik heb nog niet anders gezien, en ik doe het zelf ook, zonder een druppel olie in de romp gekregen te hebben.

Jan, eigenlijk wilde ik die discussie helemaal niet. En ik had ook niet verwacht dat je je aangesproken voelde (had het gevoel dat het jouw niet betrof). Het enige wat je hebt gedaan, is duidelijkheid verschaft.

Even heel kort de geschiedenis:

Jan geeft een link door met veel nuttige informatie en zoals Muxje ook zegt, denk ik er ook over. Wat je leest kan je gebruiken in welke manier dan ook, soms kom je door iemand ideeen op andere, soms, nog betere ideeen. Wat is de waarheid? Jan beschrijft het in zijn onderschrift.

Ik gaf aan om het beschikbaar te maken

Jan kwam met het goede idee om toch even te vragen

Paul was er tegen om het niet te plaatsen, maar ja, dacht ik, plaatsen is wat anders dan doorgeven

cjscholten kwam daarna met dat Paul ook niet wilde dat ik het doorgaf.

Mijn antwoord: respecteer ik, ik stop er mee.

Mail van Paul:

Hello Avrid,

I thought that you did understand. However, I see that you are now offering to e-mail the document(s) to other people.

I feel my website is a very generous offering. I am making a my entire lifetime of model building experience available for free and asking for nothing in return other than people respect my copyright.

Obviously I have thousands of hours invested in the site and I want people to visit my site.

It is not ok with me for you to put the site in in any other format and pass it around. It would not be ok if I wrote a book and then somebody started giving away copies.

I do not understand why you think this should be ok with me. Why should I even have a website if somebody else is going to take the content, give it away and give people no reason to visit my site?

The entire website is protected by international copyright laws. Anybody who wants information from the site is welcome to visit.

I implore you to respect my wishes in this respect and cease further distribution of the document you have made.

Regards,

Paul K. Johnson

Maar goed, laten we hier niet teveel woorden meer aan vuil maken en genieten en leren (en verbeteren?) wat Paul te bieden heeft. Het enige wat ik vraag is dat degene die Paul dus op de hoogte houdt, hem op de hoogte houdt.

Nou, duidelijk verhaal toch.

De informatie is door Paul al prima ontsloten, het een en ander kopie en paste in een document draagt niets bij.

@Arvid

Als ik me niet vergis is er het volgende aan de hand. :teacher:

Ik ken die Paul verder niet (geen idee wie of wat voor type het is, heb er verder niets mee), maar dom is hij niet. :nooo:

Hij heeft gevraagd om de inhoud niet te verspreiden, en vervolgens bied jij direct aan om de inhoud van z'n site nog snel 'even' rond te mailen. :?

(Babelfish? . . . :roll: )

Dat is niet 'in de geest van' zijn mail. :nooo:

Dus zijn boosheid is wel een beetje te begrijpen . . . :yes:

Ik laat aan jou over wat je er verder mee doet. :|

jan

@Jan, zijn mening verder respecteren en niet verspreiden.

Ben inmiddels weer op goede voet met Paul.

Arvid schrijft:
zijn mening verder respecteren en niet verspreiden.

Ben inmiddels weer op goede voet met Paul.

Okay!

Blij dat te horen. :D

Zand er over en klaar. :yes:

Volgens mij weet nu iedereen wel hoe en wat, dus dat publiceren van een voorbeeldpagina is denk ik niet meer nodig . . . :wink:

jan

Hello Everyone,

I'm Paul. I'm sorry but I don't speak Dutch. :(

I apologize for all this commotion over my website. I think the issue is cleared up now.

Somebody, I think Jonathan, said it very well. If my site is avaible in other forms, then why would anyone visit my site and therefore why should I do it at all?

Arvid, I think your intentions were good when you made your document. I think you understand what my issue is with it, but there are no hard feelings on my end.

If you or someone else wants to post one of my articles and translate it even, that's fine with me. I allow people to do that all the time for their club newsletters or whatever.

Anyway, I'm glad to see so many visitors from the Netherlands. A large number of folks from this forum visit my site every day.

Best regards to all,

Paul K. Johnson

PS. How else do you get fuel to the engine if not through the firewall??

Back