Home made upgrades TRX Slash 4x4

inderdaad een goed idee.
misschien kan ik het gat in de shocktower iets groter maken, maar ik zit er wel nog mee dat de kabels door dat gat gaan.
die kan ik er wel omheen leggen denk ik.
misschien kan ik een soort trechter maken, dan gaat de buis van de trechter eerst door de heatsink van de esc.
daar zit dan een opening natuurlijk.
dan loopt hij verder, door de shocktower, en eindigt hij op de motor.

ik ga zometeen kijken of ik een halve liter fles om een klein ventilatortje kan krimpen.
dan kan dienen als een soort trechter.

super idee!! ben ik nog erg benieuwd naar 2 dingen...

hoe veel weegt het?

en wat waren de temperaturen na 10 min rijden en wat zijn ze nu??

ik ben wel benieuwd... maar ook zonder deze info ga ik er zelf mee aan de slag. ik mijn geval voor de thundertiger mt4 g3.

Groeten Bob.

Ok even een update, ik heb vandaag een proef ritje gemaakt op het strand van het Oostvoornse meer. Warme dag zo'n 26 gr met een aardige hoeveelheid wind op het moment van rijden.

Een aantal weken terug ben ik op dezelfde plek ook gaan rijden. Omgevingstemperaturen waren aanzienlijk lager ik denk rond de 18 graden.
Na het ( bijna ) leegrijden van mijn Lipo accu was de motor en de regelaar toen behoorlijk warm maar kon mijn vingers er nog tegen houden zonder ze te verbranden. ( temp. was dus nog aanvaardbaar bij 70 gr lukt je dat niet.)

Vandaag na het ( bijna ) leegrijden van Lipo toch het gevoel dat de motortemp lager was dan een aantal weken terug ondanks dat de luchtflow onder de kap niet optimaal is. Ook had ik het idee dat na 3 a 4 minuten stilstaan met draaiende fans de zaak sneller afgekoeld was.
Helaas geen klinkende getallen omdat ik geen IR meter heb, dus ik moet het op gevoel beoordelen. Maar mijn gevoel is dat de motor temperatuur koeler is in verglijkbare omstandigheden.

Wat betreft mijn A-skids ze werken goed, alleen de achterste skids hebben de neiging om het zand vast te houden. Normaal is de A arm open en kan het zand er tussendoor weg lopen. Nu blijft het zand wat door de voorwielen opgeworpen wordt op de achterste A skids liggen waardoor er zand tussen de skid en de achter aandrijfas blijft hangen. Dit kan de auto afremmen.
Ik ga er vanuit dat dit ook het geval is met de A arm skid van het merk TBR waarvan ik het idee gepikt hebt .TBR A-Skids - Traxxas Slash 4x4 - TopRC.nl
Sterker nog hier zijn de bevestiging plaatjes boven kleiner en heb je boven en onder twee ruimtes waar het zand zich kan verzamelen wat het probleem nog erger maakt dan dat het bij mij nu het geval is.

Ik ga nog even bekijken hoe ik dit op kan lossen.

Groeten M;)rtin

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info, dat zijn goede geluiden, ik ga er volgende week aan knutselen, nu aan het inpakken voor de vakantie.

voor de revo worden wel mudflaps gebruikt. misschien kan je dat idee aanpassen naar de slash.

Rear Arm Mud Gaurds?

en dan post 12

ik heb ze voor de revo en het houd de troep zeker weg bij de draaiende delen.

bedankt voor de info, dat zijn goede geluiden, ik ga er volgende week aan knutselen, nu aan het inpakken voor de vakantie.

voor de revo worden wel mudflaps gebruikt. misschien kan je dat idee aanpassen naar de slash.

Rear Arm Mud Gaurds?

en dan post 12

ik heb ze voor de revo en het houd de troep zeker weg bij de draaiende delen.

Heb er inderdaad aan zitten denken, ik had ze wel eens gezien. Op de achter A arms is het zeker nodig.

full

Foto is de volgende dag genomen vlak voor het schoonmaken, dus het meeste zand was er inmiddels al af, maar het geeft wel een aardige indicatie van wat het probleem is.

Heb even de link bekeken hoe ze het bij de revo gedaan hebben , maar die wijze gaat helaas bij de Slash niet op.
Bij de Slash zitten de schokbrekers in de weg en heb ik geen ruimte om de mudflaps te monteren.
Wel kan ik achter op mijn chassis tray een paar extra rubber flappen monteren zodat ook dan de opening naar de achter ophanging afgedekt is. Zeg maar een extra set spatlappen, maar dan voor de achterwielen ipv er achter.
Ik ga nog even brainwaven hierover we houden contact!!

ps. nog een hele fijne vakantie toegewenst en knutselse :cool: :thumbsup:

Gr M:grin:rtin

Laatst bewerkt door een moderator:
is er geen ruimte voor een soort voorwielkast bij de slash? lijkt me best makkelijk te maken van een lexaan bakje of een cola fles met een platte bodem en misschien een rubber flapje er onder voor het opvangen.

Ps. ( aanvulling na 18-07-2013.)
Ben afgelopen donderdag avond nog even wezen rijden met mijn zoon en erachter gekomen dat een parkeerplaats met een laag schelpen als grond bedekking niet verstandig is om op de rijden.
Het zag er spectaculair uit maar je auto wordt finaal gezandstraald. Mijn rear bulkheads zijn nu een paar milimeter dunner geworden denk ik.
Hierna toch maar naar een andere parkeerplaats gegaan bestaande uit gravel gecombineerd met asfalt. Was achteraf ook geen goede zet. Heb helaas van grotere afstand niet gezien dat er een aantal keien van een redelijk formaat lagen waar ik met volle snelheid op in gereden bent.
Auto sloeg door de klap diverse malen over de kop. De Slash zelf heeft op een aantal krassen op de kap na geen schade opgelopen, mede dankzij de A skids die erop zaten die de klap van de kei of keien behoorlijk opgevangen hebben. de A skids zelf zijn behoorlijk gehavend, maar zijn wel goed op hun plaats blijven zitten. ik denk dat ik ze nog kan blijven gebruiken nadat ik ze een beetje uitgedeukt heb.:oops:
HI HI Ze zien er ook niet meer zo netjes uit!!

Volgende keer het terein ff beter bekijken van te voren.
full

full

Aan de diepe kerf te zien is de klap tussen de bevestigingen van de schokbreker en de swaybar terecht gekomen.
Het had dus de nodige schade kunnen veroorzaken.
full

Foto hierboven de A skids achter heeft ook een tik gehad, en mijn rear bulkhead is aardig gestript door schelpen.

Groeten M:grin:rtin

Laatst bewerkt door een moderator:
Back