homebrew dlg , HELIOS src

wow 15min enzo, haha wij zijn al blij met 50seconden, wordt heel wat oefenen (maarja wij zitten ook op het platteland:p)

Kan ik ergens te weten komen waar en hoe je thermiekbellen kunt vinden?
(schop, rugzak emmer nodig?:p)

de goede vliegen al 1m40 in dode lucht ;)

thermiek.... je voelt het, ziet het, hoort het...

je moet er als het ware een zintuig voor aankweken...

thermiek kondigt zich in verschillende vormen aan

draaiende vogels
wind die steeds van richtingen verandert
blaadjes die opwaaien en omhoog gaan
wanneer een bel over je heen gaat krijg je een warm (in de zomer benauwd) gevoel.
beestjes die loskomen van de grond
wolken die in straten komen zijn een goede indicator...
de ondergrond is belangrijk...

genoeg mogelijkheden dus....

OF je cheat, en je koopt een thermiekskibril net als Domi!

Na wat bemoedigende woorden en welgemeend medeleven van de master him self besloten de vleugel te herstellen. Dat viel beter mee dan gedacht dus de helios vliegt weer. Ik heb hem nu voorzien van plastieken bouten ik vraag me af of die het houden.

Ik heb nu een model om me te oefenen. Zo kan ik dan ook vliegen als het wat minder weer is. Het oefenveld achter het huis staat vol met palen, prikkeldraad, en voldoende bomen.

De helios voor op zondag is intussen ook klaar voor de strijd. nu de piloot nog!

Na wat bemoedigende woorden en welgemeend medeleven van de master him self besloten de vleugel te herstellen. Dat viel beter mee dan gedacht dus de helios vliegt weer. Ik heb hem nu voorzien van plastieken bouten ik vraag me af of die het houden.

Ik heb nu een model om me te oefenen. Zo kan ik dan ook vliegen als het wat minder weer is. Het oefenveld achter het huis staat vol met palen, prikkeldraad, en voldoende bomen.

De helios voor op zondag is intussen ook klaar voor de strijd. nu de piloot nog!

goed te horen, maar wat is er zondag te doen?

-kristof-

full
hi,

nieuwe helios vleugel , deze word met koolsvliesstaartdelen afgebouwd en het vlieggewicht zal rond 235gram gaan uitkomen , de vleugel zelf weegt 116gr

Laatst bewerkt door een moderator:
strak werk.... nog eventjes, en je moet het braakliggend stuk naast je huis opkopen om een fabriek neer te planten.

kristof's modelbouwpalace!

didier,

dat stuk is sinds 2jaar in ons bezit....:cool:

-kristof-
zo zo! jij kijkt vooruit! dat maakt van je een goede "businessman" zoals balthazar boma zou zeggen.

nu nog een testvlucht? denk je dat de staartvlakken voldoen?

hoe is de vleugel tov van de traditionele vleugel? (Dbox met disser)

didier,

de vleugel is minstens even stijf , de staartdelen voldoen zeker, ik heb vorig jaar vele wedstrijden gevlogen met zulke staartdelen.

ze zijn iets kwetsbaarder maar ik heb er nog geen gebroken...

de set die erop gemonteerd staat weegt 8.5gram!

-kristof-

zo zo! jij kijkt vooruit! dat maakt van je een goede "businessman" zoals balthazar boma zou zeggen.

nu nog een testvlucht? denk je dat de staartvlakken voldoen?

hoe is de vleugel tov van de traditionele vleugel? (Dbox met disser)

Verf op mylar

Dag Kristof,

mooi mooi moooooooooi. en dan gewicht pfffffffff

ik zie allemaal fraaie kleuren op de vleugel :Fade-color

Welke verf gebruik jij?
Wil elk soort spuitbus verf de combinatie aan met epoxy?

Groet, Gerhard

Dag Kristof,

mooi mooi moooooooooi. en dan gewicht pfffffffff

ik zie allemaal fraaie kleuren op de vleugel :Fade-color

Welke verf gebruik jij?
Wil elk soort spuitbus verf de combinatie aan met epoxy?

Groet, Gerhard

gerhard,

ik gebruik motip spuitlak, ik wacht ong. 1 uur voor ik ga lamineren zodat de verf droog maar niet hard is .

-kristof-

nog enkele sfeerbeelden van de helios, boven aan de helling (bij windstilte) in Rüdesheim Duitsland

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back