homebrew dlg , HELIOS src

hi,

ik heb deze keer voor het kielvlak spread-tow weefsel gebruikt op de voorlijst , deze fungeert tevens als ligger en zorgt voor een mooie stevige voorlijst , het resultaat is beter dan verwacht (qua gewicht, zeker)

het is voldoende stijf en zit op 6.9 gram , wat erg dicht in de buurt komt van hetgeen ik normaal bereik.

ik zou voor het stabilo hetzelfde willen proberen maar vrees te zwaar uit tekomen .
(het kielvlak had ik het ook zwaarder uitgerekend dus proberen maar)

ben net nog wat gaan gooien met het zwaartepunt erg naar voren gemikt
72 mm en vlieg veel liever zo eigenlijk, ik vind dat het toestel toch nog erg goed aangeeft waar er iets zit en het penetreer vermogen is veel beter zo , zeker als je in daalwind komt gaat hij niet op de staart hangen om vervolgens als een baksteen uit de lucht te vallen.

10 keer gegooid en de laatste vlucht 18min 30 gevlogen waarin ik 2 maal de remmen heb opgetrokken op 250 m hoogte en bij 100-120 meter terug ben gaan cirkelen.

-kristof-

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Spreadtow voorlijst

Kristof,

Fraai, ik heb gesuggeerd aan Loet om het unidirectionele spreadtow dat hij nu als ligger gebruikt als voorlijst cq. ligger te gebruiken, ga dat waarschijnlijk eerst zelf proberen....
Cheers

Bart

Kristof,
Wat een mooie kleur!!
Precies mijn keuze.
PeterPe

Het ziet er i.d.d. zeer goed uit, maar is dit nodig, heeft iemand ervaring dat de neuslijst van dit staartdeel kan beschadigen?

Het ziet er i.d.d. zeer goed uit, maar is dit nodig, heeft iemand ervaring dat de neuslijst van dit staartdeel kan beschadigen?

Moet je is vragen aan die Zweden vragen die de Sirius maken.
Die staartdelen zijn ook helemaal Spread-tow (op het racing model dan toch).
PeterPe

hi,

het werkt makkelijk om ze te maken en zeker na het ontmallen om de neuslijst aan te schuren , bij een klein tikje bv. bij het in de auto leggen en tegen het portier stoten zal er niks aan te zien zijn , niet dat ik dat ik zulke onhandigheid al meegemaakt heb hoor.....:wink: )

-kristof-

Kristof, ik heb al een tijdje geen nieuwe vleugel meer gezien, je ligt toch niet met griep op bed? Of ben je op zoek naar een deftig tafelkleed?:D

Wat dacht je er van dat ik op zondag even langskom?
Het lijkt wel redelijk weer te worden bij jullie.
Kunnen we even gaan vliegen en zo.:cool:

Loet

Kristof, ik heb al een tijdje geen nieuwe vleugel meer gezien, je ligt toch niet met griep op bed? Of ben je op zoek naar een deftig tafelkleed?:D

Loet

dacht dat de roahcell op was
normaal kom ik ook

gr peter

Loet

zondag is prima voor mij maar....
ik heb het weerbericht eens bekeken en voor zondag geven ze zwaarbewolkt met wat regen , zaterdag is er meer zon zon en 4 graden warmer.....
maar alles kan wat opschuiven natuurlijk

ik zit zoals peter zegt zonder rohacell maar daar zou deze week verandering in moeten komen.

-kristof-

hi,

omdat loet teleurgesteld raakte over mijn werkijver heb ik enkele nachten doorgewerkt , hier is het resultaat...:D:D:D

full

full

full

Een schitterend kleurenpallet daar, en toch blijft de roze de mooiste! :p

hi,

omdat loet teleurgesteld raakte over mijn werkijver heb ik enkele nachten doorgewerkt

De tactiek heeft gewerkt, zondag ben je nog steeds doodmoe en dus geen cent waard en vliegen we jullie volledig de vernieling in. (we, denk je dan, ja, Jaap Hogeboom (Tantalus-bouwer/vlieger) komt ook mee als het mag)......

Van wat ik nu zie is het redelijk goed weer, slechts een paar millimeters regen en geen tot weinig zon maar dat mag ons niet hinderen lijkt me.:p

Loet

loet (en jaap),

prima , hoe laat denken jullie langs te komen? ik denk nog wel geintreseerde gevonden te hebben om wat te gooien.

vanaf nu ga ik volop uitrusten om zondag top te zijn!!!

-kristof-

De tactiek heeft gewerkt, zondag ben je nog steeds doodmoe en dus geen cent waard en vliegen we jullie volledig de vernieling in. (we, denk je dan, ja, Jaap Hogeboom (Tantalus-bouwer/vlieger) komt ook mee als het mag)......

Van wat ik nu zie is het redelijk goed weer, slechts een paar millimeters regen en geen tot weinig zon maar dat mag ons niet hinderen lijkt me.:p

Loet

winglet

yves, (en de rest natuurlijk ook)

hier zijn al enkele plaatjes van de helios winglet .

ik ben van plan 20mm van de vleugeltip aftesnijden om dan de winglet te verlijmen .
zo komt de ligger zo'n 10mm uit de vleugel (die dus niet afsnijden)
en voorzie ik in de winglet nog zo'n 20a30mm carbon dat uitsteekt .
zo kunnen de ligger en het carbon van de winglet degelijk met elkaar verlijmd worden en volstaat het om een enkel laagje dun weefsel op de naad aan te brengen om weer een mooi geheel te krijgen.

(op het eerste plaatje is de vleugeltip nog niet afgeknipt )

-kristof-

full

full

full

full

Back