Hong-Nor SCRT10 TOPIC

ja dank je wel mannen.

ik heb alleen aan de achterkant wat meer weg moeten knippen als nodig was.
kan er nog wel even een foto van maken aangezien ik toch nog met me dremel aan de gang ga om het wat strakker af te werken.

hier de foto van de achterkant waar je wat meer moet wegknippen voor je bumper,voor de rest heb ik netjes de lijnen gevolgd.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
mudflappen:confused:,niet nodig man dat zand moet eronderuit spuiten:cool:
dat ga je toch niet tegenhouden!

ik had nog 1 ding te melden over de body,aan de achterkant bij de bodypost moet je even een gaatje dwars door de post heen boren.
anders gaan de bodyclips er niet fantsoenlijk op.

@ Murky of anderen die er verstand van hebben,

het is al weer even geleden, maar ik heb nu dus een HN SRCR10 met een BL set (Deze van Novac)
ik heb nu eindelijk mijn Lipo's binnen, en de boel in elkaar gesoldeerd,
ik moet enkel nog de Ubec installeren.
op jou tip afgaand heb ik deze gekocht.
ik weet dat ik het rode draadje tussen esc en ontvanger moet ontkoppelen, maar moet ik de kant van de ubec die niet aan de reciever komt nu direct op de connector solderen waar de lipo straks ook op aangesloten wordt? dit lijken wel een erg dunne snoertje (aan ubec) in vergelijking met de andere kabels.
heb je anders een foto van hoe het bij jou zit op je slash?

ik neem trouwens aan dat ik de jumper op de bec op 6v mag zetten ipv de default 5v.

Bedankt Remko

BEC is een klein stukje electroninca waar mee waarmee je je servo / ontvanger rechtstreeks kan voeden vanaf de accu.
vroeger had met nog een aparte ontvanger accu

de meeste externe BEC's zijn "switching" en interne BEC's zijn Liniar.
nu weet ik daar tussen niet precies het verschil, maar een switching is wat je wilt.
huidige zware/snelle servo's kunnen best wat stroom vragen en dan is de interne BEC van de regelaar soms niet afdoende. om eventuele electrische storingen op te kunnen vangen word vaak een externe BEC van minimaal 5 Ampere aangeraden. de interne BEC's zijn vaal maximaal maar 1,5 of 3 Ampere.
de externe BEC zorgt ook voor een hele stabiele spanning op je servo, sommige BEC's kun je de uitgangsspanning instellen op 5.5V, 6V, 6,5V zelfs 7,4V
Als de servo het aan kan , hoe hoger de spanning deste meer kracht je servo heeft.

HOBBYWING RC UBEC 5V 6V 3A Max 5A Lowest RF Noise BEC - eBay, Other, RC Engines, Parts Accs, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 13-mei-11 09:08:18 CEST) deze heb ik ook in mijn slash 4x4 zitten. prima dingetje .

hier heb je de CCBEC ( heb ik in mijn crawler zitten ) de CCBEC is programmeerbaar en max 10A maar een stuk duurder.
en de CCBECpro nog groter/zwaarder/uitgebeider niet nodig zeg maar
Castle Creations | CC BEC and CC BEC Pro

er zijn vast mensen die het beter en uitgebreider kunnen uitleggen als ik. maar dit is mijn poging

edit: maar wat ik al zei, komt anders eens langs bij ons in bergschenhoek. niet ver bij jou vandaan.
zondag's of dinsdagavond zijn we open.

jumper op de bec naar 6v
rode draad van de ontvanger wegknippen uit stekkertje
de + en de - van de UBEC die soldeer je aan de + en de - van de regelaar
en je stekkertje van de UBEC steek je in de ontvanger

de slash heb ik niet meer

OK, ubec aan de + en - van de regelaar is dus wat ik bedoelde,
alleen ik wou het aan de kant van de stekker doen, want aan de andere kant kan ik erg lastig bij.. omdat de esc vast zit geplakt op zijn steun..

ik neem aan dat ik het niet per se bij de onderste pijl hoef te solderen, maar dat het ook bij de bovenste pijl kan toch? (draadjes van de ubec zijn trouwens ongeveer net zo dik als van mijn antenne)

ubecaansl2.jpg

Gr Remko

jumper op de bec naar 6v
rode draad van de ontvanger wegknippen uit stekkertje
de + en de - van de UBEC die soldeer je aan de + en de - van de regelaar
en je stekkertje van de UBEC steek je in de ontvanger

de slash heb ik niet meer

ik soldeerde de draadjes wel gewoon vast op het soldeerpunt aan de kant van de regelaar

edit: probeer eens een locatie te verzinnen voor je ontvanger en je regelaar op het chassis zelf. dat verlaagt je zwaartepunt en geeft een iets betere handeling aan je wagen ;-)

Laatst bewerkt:
als je een botsing maakt is hij dan nog wel flexibel?

jep, zit er echt minder stug uit , het gebruikte nylon is met de hand te buigen,is ook in een ronde vorm gebogen , staat niet onder spanning en heeft nog enige flex,ben nog niet frontaal ergens tegen aan gereden:D, ach in het slechtste geval breekt de schokbreker toren af :)

Back