Hong-Nor SCRT10 TOPIC

@gecko, electronica zit wel goed heb ik allemaal wel.
voordeel is ook dat er een 1:8 brushless setje in kan!
heb een filmpje op youtube bekeken met een tekin rx8 setje er in!
Vind dan de 189 euro wel een goede koop, rijd vast een zeker beter dan een slash 2wd...

Mja kaal frame tov RTR is niet echt een best vergelijk, maar om de 2WD Slash lekkerder te laten rijden heb je ook nog wat verspijkeringen nodig. Toch vond ik de 2WD Slash ook niet slecht rijden, alleen compleet anders. De SCRT10 rijd stock gewoon veel strakker.

deze man heeft wel een duidelijke voorkeur trouwens.. misschien gesponsord?

Squirrel's reviews zijn altijd eerlijk, wat hij vind zegt hij ook. Hij werd wel gesponsord door Proline (nu niet meer). Veel van zijn reviews zijn voor gebruik op de Thetoyz website.

Het enige wat soms nogal storend is, is dat het minuten duurt voor hij to-the-point komt.

en? gaat toch om de geleverde info ? en ja iedereen heeft zijn voorkeur;)

het gaat inderdaad om de info. maar info kan natuurlijk een beetje verdraaid worden wanneer hij gesponsored zou zijn door jammin..
maar lees net dat dat niet zo is.. dus erg nuttig filmpje wat mij betreft.
Filmpje is trouwens voor mij de doorslag om niet voor de slash te gaan, maar om voor de HN te gaan.

ik zit te kijken naar deze esc:
EZRUN-SC8 ESC: Continuous current 120A, burst current 760A;

en deze motor:
EZRUN-4065 2700KV, 4pole 5mm shaft, length 65mm without shaft, 321g

is 2700kv een beetje leuk rijden in de SCRT10 op 2s of gaat het dan echt richting de 3s?

zal allicht beter zijn dan de ezrun60a 5,5t combo welke er nu in zit maargoed...

ik zit te kijken naar deze esc:
EZRUN-SC8 ESC: Continuous current 120A, burst current 760A

en deze motor:
EZRUN-4065 2700KV, 4pole 5mm shaft, length 65mm without shaft, 321g

is 2700kv een beetje leuk rijden in de SCRT10 op 2s of gaat het dan echt richting de 3s?

2700kv op 2S (7,4V nominaal) is wel erg weinig, een 2700 komt op 3S al beter tot zijn recht. Short course race regels geven aan dat je maximaal op 2S mag rijden (de laatste keer dat ik keek tenminste) en dan zou je aardig wat snelheid missen met je wagen. Voor 3S en zeker 4S is deze setup erg leuk. Die regelaar is sowieso goed.

Ik rij met een 2400 kv 4 pole op 2s en dat rijd toch wel aardig door hoor doet niet onder voor de 4x4 slash. Je moet er wel een hele grote pinion op knallen maar dat kan zo'n 4 pole goed hebben rij met een 20T.

Groet Ronald

dan ga ik zowiezo het setje aanschaffen en een paar pinions

het prijsverschil met/zonder motor is het ook niet

de esc is zowiezo dus goed, bevalt de motor achteraf toch niet, dan kan ik altijd nog kijken/inruilen voor de 3500kv motor van ezrun, echter is deze dan weer 2pole.
Of uiteraard een ander merk/type motor

Ik weet dat het hier niet erg op zijn plaats is, maar ik ben van plan om de hong nor scrt10 NITRO rtr te kopen. Ik wilde altijd al een nitro en een shortcourse auto, dus dit is een uitgelezen kans:) Wat ik hier wil vragen, de nitro is namelijk vrijwel hetzelfde als de electroversie, zijn er nuttige dingen waar je op moet letten en/of veranderen bij aankoop? Ik doel een beetje op de diffs etc.
Alvast bedankt:)

de auto is volgens mij ook hetzelfde,en de mijne heb ik uit de doos gehaald en meteen mee gaan rijden. en eigenlijk heel lang zonder echte schade te hebben gereden.

Ik heb tot nu toe alleen de voorbumper hoeven te vervangen. Ik heb wel eens gehoord van de turnbuckles te vervangen, en eventueel andere schokdempers en schoktowers, maar dat is het dan wel.

Back