G
Guest
Guest
Geen vraag maar een tip.
Zelf had ik eigenlijk al langer behoefte aan de mogelijkheid om de A´s van mijn e-motoren te kunnen meten. RPM en V lukt al wel.
Wat ik eigenlijk nog wil weten zijn de A´s en de trekkracht N. En de A´s weet ik nu dankzij een artikeltje van Nico Steenbergen in de Bouwen & Vliegen (5/2002)
Sluit de buitenste pootjes van de weerstand (447323-44 tot 30A / 447315-44 tot 100A beide Conrad) aan op de plus van de accu en de plus van de plus naar de motor. Verbind de binnenste pootjes met een voltmeter, in mijn geval een losse Voltmeter (126594-44 Conrad). Zet de voltmeter aan een 9V-blokje en klaar.
Werkt uitstekend. Nu nog eens iets maken wat nauwkeurig de trekkracht meet. (Voor meer info natuurlijk even het artikeltje opzoeken.
Zelf had ik eigenlijk al langer behoefte aan de mogelijkheid om de A´s van mijn e-motoren te kunnen meten. RPM en V lukt al wel.
Wat ik eigenlijk nog wil weten zijn de A´s en de trekkracht N. En de A´s weet ik nu dankzij een artikeltje van Nico Steenbergen in de Bouwen & Vliegen (5/2002)
Sluit de buitenste pootjes van de weerstand (447323-44 tot 30A / 447315-44 tot 100A beide Conrad) aan op de plus van de accu en de plus van de plus naar de motor. Verbind de binnenste pootjes met een voltmeter, in mijn geval een losse Voltmeter (126594-44 Conrad). Zet de voltmeter aan een 9V-blokje en klaar.
Werkt uitstekend. Nu nog eens iets maken wat nauwkeurig de trekkracht meet. (Voor meer info natuurlijk even het artikeltje opzoeken.
