DirkSchipper
Forum veteraan
Je staat achter de kist, je kijkt er dus van achteren op.
Stel je het vlak voor waarin het servo-armpje draait.
Als je nu het roer omhoog beweegt, dan beweegt de ruderhorn op het roer zich naar links uit dat vlak. Daarbij zal de verbindingsstang ook iets tegen de klok in draaien. Met een bal-link op de servo kan dat. de stuurstang wordt naar de servo toe getrokken, gaat wat naar links opzij staan, en draait een beetje om zijn as.
Als je de ballink op de ruderhorn zet en de kwiklink op de servo, zou je in eerste instantie verwachten dat er precies hetzelfde gebeurt. Maar de kwiklink op de servo heeft in ieder geval moeite met het uit-het-vlak-verplaatsen van de stuurstang.
Nogmaals, ik ben er niet zeker van. Ik zie het zo in gedachten voor mij. Maar ik zou het wel eens live willens zien. Wellicht is het dan toch anders.
Een foto van een beweging vind ik knap. Heel veel foto's van een beweging snel achter elkaar noemen ze een film(pje) :rolling:
Desalniettemin ben ik wel benieuwd.
Ik ben blij dat een potentiële crash is voorkomen.
En als je inderdaad geen heftige vliegbewegingen maakt, zal de roerdruk wel meevallen. Let in ieder geval op spelingsvrije werking. Dat helpt in ieder geval al een stuk. Ook bij prettiger stuurgedrag.
Dirk.
Stel je het vlak voor waarin het servo-armpje draait.
Als je nu het roer omhoog beweegt, dan beweegt de ruderhorn op het roer zich naar links uit dat vlak. Daarbij zal de verbindingsstang ook iets tegen de klok in draaien. Met een bal-link op de servo kan dat. de stuurstang wordt naar de servo toe getrokken, gaat wat naar links opzij staan, en draait een beetje om zijn as.
Als je de ballink op de ruderhorn zet en de kwiklink op de servo, zou je in eerste instantie verwachten dat er precies hetzelfde gebeurt. Maar de kwiklink op de servo heeft in ieder geval moeite met het uit-het-vlak-verplaatsen van de stuurstang.
Nogmaals, ik ben er niet zeker van. Ik zie het zo in gedachten voor mij. Maar ik zou het wel eens live willens zien. Wellicht is het dan toch anders.
Een foto van een beweging vind ik knap. Heel veel foto's van een beweging snel achter elkaar noemen ze een film(pje) :rolling:
Desalniettemin ben ik wel benieuwd.
Ik ben blij dat een potentiële crash is voorkomen.
En als je inderdaad geen heftige vliegbewegingen maakt, zal de roerdruk wel meevallen. Let in ieder geval op spelingsvrije werking. Dat helpt in ieder geval al een stuk. Ook bij prettiger stuurgedrag.
Dirk.