Horten XVI Colibri

• Topicstarter Topicstarter peter verhulst
  • Startdatum Startdatum
XVI Colibri

Jitze,

Ik weet het niet meer, volgens mij wel. Ik heb deze nog eens doorgekregen van je; het is de versie zonder motor. Ik las/hoorde daarover dat deze motortjes nog wel eens wilde doorbranden, vandaar dat ik maar voor een servo aansturing gekozen heb.

Je hebt PB
groet
Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Jitze,

Ik weet het niet meer, volgens mij wel. Ik heb deze nog eens doorgekregen van je; het is de versie zonder motor. Ik las/hoorde daarover dat deze motortjes nog wel eens wilde doorbranden, vandaar dat ik maar voor een servo aansturing gekozen heb.

Je hebt PB
groet
Peter

Volgens mij heb je ze bij Lindinger gekocht! Dat kon jij me in ieder geval melden toen ik daar als eens eerder naar vroeg.
Laat het mij zeker ook even weten als je voor de maiden gaat, ben er graag bij om het ook vast te leggen;)

Groeten Rick

XVI Colibri

goedemiddag Luitjes,

zo zachtjes aan de laatste hand aan het leggen aan de Colibri.

Alvorens geheel de vleugel te kunnen bekleden, moesten de servo-draden nog aangesloten en weggewerkt worden, omdat deze anders in het zicht zouden zitten. Ik heb er niet aan gedacht deze reeds eerder aan te brengen - in de voorzijde van de vleugel -maar daar is dus nu niets meer aan te doen. Heb de kabels met smeltlijm aan de shearwebs gelijmd. Ik denk dat ze dan - bij tegenlicht, vliegend - niet te zien zijn.

full

full

full

Nog één vleugel voorzien van bekabeling, dan voor de romp de verlengkabels Rx-servo´s maken, afbekleden en vervolgens aflakken.

Ik plaats nog wel foto´s van de restafwerking.

XVI Colibri

goedenmiddag Luitjes,

hier een foto´s van de afwerking.

full

XVI Coilibri

goedenavond Luitjes,

na het beitsen en 2x in de glitsa parketlak, is de colibrie gereed.

het enige dat er nog aan moet, is de propellor maar dat geloven jullie wel, toch?

nu hebben jullie enig idee van de grootte van het ding. Gelukkig zijn de vleugels afneembaar .....

full

full

full

Los van weer een vliegtuig erbij, naast vele fijne uren bouwplezier (ik vind het een heel stuk aangenamer dan tv kijken), heb ik toch weer anders leren bouwen en wat meer ´vrijheid´ genomen in de manier waarop er door mij gebouwd is. Dus .... weer ervaring opgedaan.

Nu verder met de Pitts

Back