Horyu-ji Japanse Tempel

Hi Erica! Je bent al hard aan de slag! Leuk! En grappig, ik ben hier aangestoken door mijn vader, en woon ook in de UK. En begon met een Japans Eelshop model (tot zover ook mijn enige model nog).

De daksteuntjes zijn geverfd:

IMG_20210131_122957478.jpg

Verder heb ik het dak nu op z'n plaats zitten. Nu nog een goede manier vinden om die steuntjes vast te plakken, want ze moeten onder het dak...

IMG_20210131_134434489.jpg

Om één of andere reden komen de mails met nieuwe inhoud bij mij niet door. Moet ik opeens tig pagina's voortgang bekijken...

Ik denk geen abachi.
Wat ik omcirkelt heb is lijkt me zeker geen abachi. Dat ziet meer uit als een betere soort pine. Het zou een 'aziatische' douglas soort kunnen zijn of iets in die trend.

Naamloos.png

Zo, het is weer weekeind, dus ik kan weer verder! De kernen zitten in elkaar en zijn geverfd, dus ik kan nu aan de dakconstructie beginnen.

IMG_20210206_143914098.jpg

En het is maar goed dat ik toch iedere keer even de instructies bekijk met Google translate, want het blijkt dat ik de uiteinden van de buitenste dakbalkjes schuin af moet snijden. Gelukkig zit er een duidelijk kerfje om aan te geven waar:

IMG_20210206_143740210.jpg

Hi Erica,
het lijkt alsof het kruis een beetje scheef op de hoek uitkomt. Ik weet niet of het in het midden al is gelijmd, maar soms kan je het allemaal mooi uitlijnen als je het allemaal tegelijk vastplakt zodat je nog wat kan aanpassen als de lijm nog niet is uitgehard.

succes, Gijsbert

Back