Hots 150

Mijn Hots is functioneel klaar. Voor verdere layoutaanpassingen moet hij zich eerst een paar maal bewijzen :p

8106499feeb4b0653.jpg

8106499feeb4ea7f3.jpg

8106499feeb529a54.jpg

8106499feecc809e2.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou dat ziet er indrukwekkend uit ben mijn hots ook aant stickeren hij vliegt echt geweldig,ben ook mijn Big Hots aant veranderen ,heb de roeren op de vleugels flink vergroot en de staart verandert ,fotos volgen zo

Met die 2 cilinder zal hij wel omhoog willen ,dat doet de mijne al met de 62 met pijp haal ik al 14 kilo trekkracht op de grond ,ik hoor het wel

De roeren op de mijne zijn standaard zoals op het plan aangegeven. K'zal wel zien hoe hij reageert tijdens zijn eerste vlucht(Begin maart bij, goed weer).

Hoeveel roeruitslag heb je zitten op je grote hots?
Ik heb momenteel triple rates ingesteld op alle roeren.
Stand 1= alle roeren +/- 3cm op en neer
Stand 2= alle roeren +/- 4,5 cm
Stand 3= max op alle roeren(135%)

Stijgen zal hij zeker, die motor(3W56) trekt als ne sledehond :)

rol roeren had ik maximaal ,daar reageerde hij goed op aleen als ik langzaam vloog niet zo op het rudder en hoogte wel goed ,zoals je ze nu hebt niks aan de hand ,hou er wel rekening mee dat dit ding zweeft als een gek de mijn weegt 8,5 kilo en zweeft erg goed ,landingen zijn een fluitje alleen duren ze even heb de rolroeren om hoog getrimt met extra kanaal niet te veel o.5 cm om lekker te landen

De mijne is nu ruwbouw klaar op de rolroeren na. Ben nog even achter de orginele kleurenschemas aan het jagen en naar alternatieven rondsnuffelen. Suggesties zijn welkom !

Hier mijn versie in aantocht.
Gisteren het geluid gemeten van de Calmato waar een identieke setup in zit en kwam daar precies op 80Db op 7m uit. Nu de Calmato modificeren met een nieuw motorschot zodat de motor en regelaar binnen een paar minuten te verwissellen zijn. Nu zit de motor met draadeinden en buisjes tegen het orginele motorschot en dat is niet handig. De opbouw van de Calmato duurt nu dik een uur als het meezit en daar doe ik nu eerst iets aan.

Bij de Hots rest alleen nog de rolroeren en tipplaten te maken en dan kan hij gefolied en gebalanceerd worden. Kan nu niet zeggen waar het pakket komt dus mag nog wat omslachtige handelingen verrichten. et is de bedoeling om de servos in de staart te plaatsen maar of dit gunstig uit gaat vallen is nog maar de vraag. Motorkap is gepland na het invlliegen als de motordomp en zijwaardstelling goed is.

grtz, Erik

full

dat dit ding zweeft als een gek de mijn weegt 8,5 kilo en zweeft erg goed ,landingen zijn een fluitje alleen duren ze even

Vanmiddag heeft hij zijn maiden gehad. Toestel vliegt heel stabiel en power ohne ende op zijn duits:)
Met 1/3 gas stijgt hij tot ik beslis om te stoppen. Kortom een toestel naar mijn smaak.

Landingen moet men inderdaad van ver en laag inzetten want het toestel blijft zweven, was even wennen. Vandaag was het windstil, met tegenwind zal dit zweven wel minder zijn en moet ik waarschijnlijk van minder ver laag aan komen vliegen.

Ben ook erg benieuwd wat mijn hots gaat doen!
motorsteun en kap gemaakt. Ziet er een stuk beter uit! Rest alleen nog de hoeken licht afronden. Heb ik even over gedubt maar lijkt me mooier na het zien van de kap.

Nu stuit ik met de Calmato (waar identieke setup in zit) nog op een regelaar die op 112graden thermisch afslaat. Daar heb ik nu grote gaten onder de tanktruimte moeten maken voor koeling. Straks testen. Vrees wel dat de onderzijde van de Hots een zelfde behandeling nodig heeft. Heb ook een hele vette luchthapper op een hots gezien. Zal plaatje eens opzoeken.

grtz, Erik

full

full

full

full

btw, de spinner heeft niet de goede vorm en vrees dat ik die ook niet zal kunnen vinden. Overweeg een sukhoi opening (inlaatring) voor betere koeling en een dopmoer. Maar dat is latere zorg.

Net testgevlogen met de Calmato. na een minuut of 4 halfgas gevlogen te hebben wilde ik eens in rugvlicht laag over komen halfgas (met halfgas kan ik nog een buitenwaardse looping maken dus zat reserve). Hield de regelaar er mee op voordat over het veld kwam. Nog een hele nette landing gemaakt in het weiland daarvoor tussen de meeuwen. Die zaten daar van de mest te genieten die daar gegierd was dus de hele voorzijde van mijn kist heeft een grote schoonmaak nodig. Mag weer na gaan denken.

grtz, Erik

Vanmiddag heeft hij zijn maiden gehad. Toestel vliegt heel stabiel en power ohne ende op zijn duits:)
Met 1/3 gas stijgt hij tot ik beslis om te stoppen. Kortom een toestel naar mijn smaak.

Landingen moet men inderdaad van ver en laag inzetten want het toestel blijft zweven, was even wennen. Vandaag was het windstil, met tegenwind zal dit zweven wel minder zijn en moet ik waarschijnlijk van minder ver laag aan komen vliegen.

combineer je rolroeren met een mix dat je ze omhoog kunt trimmen bij de landingen ,niet te veel want je zult bij moetn corigeren met je hoogte roer down ,dan land hij beter trim ze niet na beneden want dan word hij onstabiel ,probeer dit op hoogt en je zult makkelijker kunnen landen

Ben ook erg benieuwd wat mijn hots gaat doen!
motorsteun en kap gemaakt. Ziet er een stuk beter uit! Rest alleen nog de hoeken licht afronden. Heb ik even over gedubt maar lijkt me mooier na het zien van de kap.

Nu stuit ik met de Calmato (waar identieke setup in zit) nog op een regelaar die op 112graden thermisch afslaat. Daar heb ik nu grote gaten onder de tanktruimte moeten maken voor koeling. Straks testen. Vrees wel dat de onderzijde van de Hots een zelfde behandeling nodig heeft. Heb ook een hele vette luchthapper op een hots gezien. Zal plaatje eens opzoeken.

grtz, Erik

full

full

full

full

Ziet er heel mooi uit zeer mooi nu nog vliegen met dit dingetje

Thx.

Heb de hoogte en richting servos onder het stabilo geplaatst want hij is nu met motor en servos achterin net voor CG . Met 3mm verenstaal in stabilos en 1mm verenstaal stuurstangen zou ik best gunstig uitkomen. Ik gebruik hele grote hevels en kleine servos . Roer hevels komen onder de romp uit zo lang zijn ze dus stuurstangen door de romp is dan niet meer mogelijk. Opbouw is dus modern. Heb ook geen ruimte in de romp voor servos met dat dik pakket.

Ben overigens hard aan het denken voor koelopties die elegant zijn. Vrees wel dat ik voor een geperforeerde bodem en motorkap moet gaan of ik moet nog ergens een heel stoer inlaatkanaal a la supercharger tegenkomen om af te kijken. Die van de Kyosho Phantom motorkap is best stoer. Kleurschema is gepland als orgineel want ik kom geen beter alternatief tegen en de orginele is best gaaf.

Back