Hout vs schuim

Een Pilot kist bestellen met goedkopere folie is niet mogelijk, ik weet niet waar je dat gelezen of gehoord heb, maar dat is absoluut niet waar, er zijn wel fabrikanten die dat doen, maar die produceren alleen in opdracht van grote afnemers, Pilot rc zal zijn naam hier echt niet aan wagen omdat een klant goedkope folie op zijn kisten wil, dan zou hij zich daar flink mee in de vingers snijden.
Je kan een kist wel zonder folie bestellen, heb ik ook wel eens voor een klant gedaan.
Wat handig is bij Pilot rc is als je schade hebt gewoon de kleur nummer van Oracover op kan vragen en dan bestel je de folie hier, werkt top.
Duidelijk, top.

Pilot levert ook in de kleur die jij wilt.
Ik neem aan dat ze dan ook wel in een folie kunnen leveren die jij wilt.
Maar als ik de "kenners" hier moet geloven dan levert Pilot modellen met China troep en geen Oracover.
Dus dat moet dan toch ergens vandaan komen.
Mijn Pilots, 1 voor mij en 1 voor iemand anders, heb ik opgehaald bij BAOrc, dat was echt Oracover.
Ik steek daar mijn handen voor in het vuur.
De "kenners" hadden dan geen Pilot model of een leverancier heeft zitten kloten.

GJ

ik heb meerdere pilot kisten gebouwd ook afgelopen winter nog een decathlon voor iemand. maar de folie is dunner als oracover. en rimpeld veel sneller. daar steek ik zelfs mn geslacht voor in het vuur ;)
en die decathlon komt bij jan weg.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring! en heb genoeg kisten gebouwd en gefolied zowel met oracover china folie oratex en ultracote.

Oracover komt in twee diktes voor de modelbouw.
Bij industrieafnamen, grote hoeveelheden, worden andere prijzen gehanteerd.
Niet 12,- euronauten de meter...
en volgend jaar vast weer 2 euro duurder... omdat het kan...
totdat het uit de handel gaat, omdat niemand het meer koopt.

Toen ik met het spul begon te werken, was het 7,50 euro de meter...

Oracover komt in twee diktes voor de modelbouw.
Bij industrieafnamen, grote hoeveelheden, worden andere prijzen gehanteerd.
Niet 12,- euronauten de meter...
en volgend jaar vast weer 2 euro duurder... omdat het kan...
totdat het uit de handel gaat, omdat niemand het meer koopt.

Toen ik met het spul begon te werken, was het 7,50 euro de meter...

Als je goed zoekt dan kan je rollen van 10 meter kopen voor 89 euro, 8,90 de meter.
Ik denk dat als je 100 meter rollen koopt het de helft kost.
Bij Muco kochten we het via Hobbyin, dat was de importeur.
Beetje krom dat een importeur ook een winkel kan zijn maar OK.
Ik denk dat als men het groter bij Lanitz inkoopt je behoorlijke kortingen kan krijgen.
Maar de omzetsnelheid ligt niet zo hoog, je gaat geen 100 meter rol ophangen en dan na een jaar zien dat er nog de helf opzit.

GJ

Je hebt goed kans dat Oracover goedkoper spul produceert voor onderandere Pilot. Gezien de fabrieken en de locatie van deze lijkt me dat niet geheel onmogelijk.

Dat zie je ook bij outletstores. Dat is ook totaal andere kwaliteit. Of je nou in een Oakley of Timberland store bent. Geen overjarige partijen zoals men jaren deed voorkomen. Laatst nog veel ophef over geweest.

Wordt apart geproduceerd voor outletstores. Goedkopere meuk.

Laatst bewerkt:
ik heb meerdere pilot kisten gebouwd ook afgelopen winter nog een decathlon voor iemand. maar de folie is dunner als oracover. en rimpeld veel sneller. daar steek ik zelfs mn geslacht voor in het vuur ;)
en die decathlon komt bij jan weg.

Maar dat is mijn persoonlijke ervaring! en heb genoeg kisten gebouwd en gefolied zowel met oracover china folie oratex en ultracote.

Klopt helemaal, Pilot gebruikt Oralight, de lichte versie.

Je hebt goed kans dat Oracover goedkoper spul produceert voor onderandere Pilot. Gezien de fabrieken en de locatie van deze lijkt me dat niet geheel onmogelijk.

Dat zie je ook bij outletstores. Dat is ook totaal andere kwaliteit. Of je nou in een Oakley of Timberland store bent Geen overjarige partijen zoals men jaren deed voorkomen. Laatst nog veel ophef over geweest.

Wordt apart geproduceerd voor outletstores. Goedkopere meuk.

Dit is een aanname en absoluut niet waar.

Jawel! Erheen gaan en met eigen ogen zien......dat is precies wat Jan gedaan heeft....

Fijn dat je mijn veronderstelling even rechtzet, Jan!

Zo klaar
bitterballen-kroket.png

Oralight ken ik alleen als transparant. Maar rimpeld minder dan een pilot kist.

Blijf er bij dat het anders is :-p

Wat ook kan raymon. Als je ziet hoe ze bespannen . Is dat de temperatuur te hoog wordt gezet en alle rek er uit gekrompen. Dan is het een kreukelfestijn bij de eerste zonneschijn. Het bekleden gaat ook in een Tempo waar je jaloers op wordt. Zelf een phoenix corsair gehad en deze moest ik ook regelmatig nastrijken door dit fenomeen.

Ik snap het ook wel dat als de vraag hoog is, de productie ook hoog moet liggen.
Maar eerlijk is eerlijk ik zie ook rc pilot kisten bij ons op het veld die niet kreukelen. Dit is wel de meerderheid. Ook is er een yak van 13 jaar oud in de nog originele folie.

Wat ook kan raymon. Als je ziet hoe ze bespannen . Is dat de temperatuur te hoog wordt gezet en alle rek er uit gekrompen. Dan is het een kreukelfestijn bij de eerste zonneschijn. Het bekleden gaat ook in een Tempo waar je jaloers op wordt. Zelf een phoenix corsair gehad en deze moest ik ook regelmatig nastrijken door dit fenomeen.

Dan zal dat het wel wezen ja.
Kan niets anders bedenken haha

Die Shark is leuk, model van Look van Jet en Speedmodels en volgens mij is het zijn eigen model geweest.
Als de Nova een RX-21 FR is dan is het zeker zijn eigen model geweest.
Als de Novarossi het nog goed doet dan kan dat model wel de 250 halen.
Helaas heeft ie een gasschuif, met een open venturi kan er nog meer uitgehaald worden.
Maar ik denk dat hij nog een cockpitkap mist, mijn Shark had een cockpitkap.

GJ

Ik ben om dit moment met de Shark bezig. Na dit draadje gelezen te hebben vermoedt ik inderdaad dat het om hetzelfde toestel gaat:

https://www.rcuniverse.com/forum/extreme-speed-prop-planes-104/5659079-shark-21-a.html

Ik zag toevallig dat Look hier ook op het forum zit. En heb hem een berichtje gestuurd betreffende de vleugeltippen.

Heb de Novarossi rx21fr gedemonteerd, even wat frisse lagers bestellen. Wat een prachtig stukje techniek. Met name de poorten. Dat schreeuwt: Ik wil heeeeel veel toeren maken. Droevig dat het merk kapot is.. heel jammer.

Laatst bewerkt:
Als Look niet reageert kan ik hem wel even bellen.
Tips zijn vrij makkelijk zelf te maken.

GJ

• Like
Reactions: Cnn
Back