Hout vs schuim

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Cnn, 24 feb 2021.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Klopt die zijn bij alle arf toestellen uit de lagere en middenklasse minder.
    Blijf altijd onthouden dat een arf zo goedkoop mogelijk in elkaar gezet wordt. En dus kwalitatief altijd wat te wensen overlaat.
     
  2. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Ja dat klopt Serge. Bij toestellen met meerdere servo's zeker verstandig.

    Deze heeft meer 1 servo per vleugel helft.
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja dat klopt Serge. Zelfs met Lijm is men heel spaarzaam geweest. Veel lijm verbindingen moet je bij een Sebart altijd nalopen. Motorbox kan je met 2k langs. Die vallen er anders nog wel eens af.

    Ze zijn ook wel extreem licht gebouwd. Lichter dan bijvoorbeeld extreme flight. Die daarentegen wel weer steviger is. Die zitten veel deugdelijker in elkaar. Maar vliegen compleet anders.

    Als reactie krijg je dan dat hij gebouwd is om te vliegen, niet om een tank te zijn..

    De Sukhoi vliegt geweldig. Maar een hel om dat toestel beet te pakken, aan te werken of te transporteren. Dan hoor je weer ergens wat knappen en kan je als je klaar bent kijken waar dat was

    De grote 2.2 meter variant was helemaal een drama.
     
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ik heb een extreme flight..
    qua lijm an sich goed, maar wel nalopen.
    zeker de motorbox.
    geen idee wat ze gebruiken, een soort half zacht blijvende hot glue of zoiets.. goed genoeg voor het meeste.
    maar ik vertrouw het dan toch niet genoeg voor de echt kritische plaatsen.
    aan de andere kant hoor je er eigenlijk geen klachten over, dus het zal in de regel wel goed gaan..
    het is niet de lichtste in zijn formaat. maar hij is wel sterk.. vind ik.
    beetpakken.. beetje met gevoel.
    de voorkant is hard. neus tot landingsgestel. daarachter is alles opengewerkt. daar moet je even de schotten opzoeken door de folie heen.
    maar.. is goed te doen
     
    Cnn vindt dit leuk.
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Ja de extreme flight wel. Die heb ik zelf ook. Maar de sebart is een stuk zwakker
     
  6. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.216
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Vaak toch wel witte houtlijmsoorten. Spaarzaam. Ook wel heldere harsachtige tegen gekomen. Ook geheel niet.. zja...
    Ingedroogd denk je dat het smeltlijm is. Is wel thermoplast, en soms zit er wel verlijming en dan hecht het niet, trek je zo een reep los.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Is er hier iemand die ervaring heeft met de hangar9 Timber 110. Dat is een houten toestel
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    over het algemeen zijn de Hangar 9 toestellen best goed, de Hangar 9 toestellen die ik tot nu toe heb gezien waren best goede dingen, natuurlijk heeft elk merk of model wel zijn zwakke punten, maar voor een arf ziet het er goed uit
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wat ik las zat er veel variatie in de kwaliteit van Hangar9 modellen.. ik vind de Timber 110 een erg mooi model namelijk. Maar weet niet hoe hij kwalitatief is. Las nogal wat horror verhalen over de timber 110..
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    Beste kan je dan even naar een winkel gaan en zelf kijken ...... dan krijg je al snel een beeld van de kwaliteit en constructie

    je vertelde laatst al over die modificaties van het amerikaanse forum, als het echt zo ruk is dan zou ik toch maar naar een ander model kijken.
    anderzijds leer je zo wel bouwen en modificeren :D
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Even Brugge op en neer zeker haha. Ook die liggen meestal in het magazijn gestapeld daar. Wil er graag eentje van dichtbij zien.

    Je hebt wel gelijk. Maar misschien dat er hier iemand was met first hand experience.

    Ding is te groot om aan te knoeien denk ik. Past amper in mijn hobbykamer. Als ik de ruimte nog had was dat geen probleem.
     
  12. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    zou me niets verbazen als die gewoon in de winkel staat.... vraag het en hij opent de doos voor je
     
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Aerobertics heeft het magazijn in een ander pand. Ben er wel geweest toen mijn decathlon daar uit het schap getrokken werd.

    Voor jou is Brugge naast de deur haha. Voor mij niet. Grenzen wel open trouwens?
     
  14. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    Brugge is van hier uit ook een dikke 130 km
    Maak je er een dag van.. Kom je eerst naar ons en stap je bij mij in en knallen we samen naar Brugge, kan je daarna hier mee eten en dan met Timber en al :D weer naar het noorden :thumbsup:

    Ennuh. Grenzen...... europa 1 dus naar belgie is geen enkel probleem
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2021
    Cnn en Vale Ouwe vinden dit leuk.
  15. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Dat vind ik een goed idee!! Ook al te lang geleden dat ik daar geweest ben.

    Wil alleen wel alsnog graag wat ervaringen van mensen weten. Het liefste vs de bushmaster. Die 2 kisten twijfel ik erg tussen.

    Extreme flight Bushmaster lijkt goed te vliegen en goed gebouwd te zijn. Maar God wat is dat ding lelijk.

    Hangar9 timber 110 lijkt ook goed te vliegen. Maar zeer zwak gebouwd. Met name met een 55cc dle en en Xcub landingsgestel.
    Veel plekken simpelweg geen lijm. Ziet er daarentegen wel prachtig uit.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2021
  16. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    @Mugen MRX-3 En hobbyin dan?

    Voor een foam winkel ga ik altijd naar RC Racing Twente, dichtstbijzijnde.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.878
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nadeel van modelbouwwinkels is dat men zich gaat richten op wat men in massa verkoopt.
    En dan ook het liefst van 1 leverancier, omdat je dan eind van het jaar meer bonus krijgt.
    Dat begint denk ik nu ook een beetje het geval te worden bij Willy en Wolfgang (W&W).
    Ze hebben heel veel troep (want anders kan ik het niet noemen) van D-Power staan.
    Dat zijn gewoon China modellen maar dan met een duits stickertje erop.
    Vroeger hadden ze nog de goede merken staan, Topmodel, Simprop, Extreme.
    Dat zag ik de laatste keer minder.
    Kan ook wel aan de corona liggen, dat ze het niet geleverd krijgen.
    Maar verder aan electronica, props, motoren (ook brandstof) en zo, hebben ze idioot veel op voorraad.
    Mijn aparte modellen kocht ik nooit in de winkel.
    Ik kocht direct van de fabrikant, Topmodel, HKM, Windwings, Air C Race of bij de Pilot man in Luxemburg.
    Fliegerfarm, wat Bas zegt, schijnt ook wel een OK winkel te zijn, ik zie af en toe wat voorbij komen op Facebook en volgens mij ben ik er 1 keer geweest.
    Maar zullen ze vast niet gehad hebben wat ik nodig had want dat had geen enkele winkel meer, als je zo specialistisch modelvliegt als ik deed, dan is er geen winkel die dat verkoopt.
    Mooiste winkels heb ik gezien in de USA, zo enorm groot en zoveel keus.
    En meenemen in het vliegtuig was niet echt een probleem.
    Ik had tientallen Tekin snelheidsregelaars mee in 2 dozen waar modelvliegtuigen inzaten.
    En er zit een leuke winkel in HongKong.
    Als je kleinere dingen als stermotoren of zenders of zo wilt hebben dan kan je, als je het goed speelt daar zoveel besparen dat je er eigenlijk gratis naartoe reist.
    Ik had daar een UMS 35cc stermotor, inclusief heel veel reserveonderdelen voor omgerekend 700 Euro.
    De motor was hier destijds, zonder onderdelen, 1000 euro.


    GJ
    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Waarde mensen...
    Als we iemand helpen door even een naam van een winkel te noemen.. ok
    we zijn nu al heel ver aan het uitweiden geweest.. ik denk dat ik daar een stukje van weg moet halen..
    We hebben nl nog steeds een regel over winkelbesprekingen..
     
  19. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    oeps..... even niet bij stil gestaan.. excuses
    je hebt helemaal gelijk en zal het gelijk even weghalen
     
  20. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.093
    Locatie:
    Thuis
    denk dat ik wel mag noemen dat dit een klein winkeltje is maar wel een gigantisch goede zaak met enorme berg kennis en ervaring

    Niels, als je een keer een dag hebt, dan bezoeken we 3 winkels hier in het zuiden en dan kan je naar mijn mening afvinken dat je de beste/mooiste 3 zaken gehad hebt
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2021
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina