Zo dan! Volgens mij heb ik nu wel genoeg Blade 400 3D spullen bij elkaar om er goed mee van start te kunnen

.
Het heeft 'even'

geduurd, denk dat de hobby min of meer wel 3/4 jaar op z'n gat heeft gelegen, wat betreft daadwerkelijk vliegen dan. Dat 'fast' uit de titel van deze thread is inmiddels humor
De mcpx bl is nog kapot, misschien ga ik die later nog fixen (nieuw printplaatje/pcb), maar vooralsnog wil ik me nu op de 400 concentreren. En als ik toch nog weer een micro erbij doe, dan haal ik denk ik iets in huis via banggood (V977 bijv.) i.p.v. met de mcpx bl verder te gaan, want daar is al met al echt veel geld in gaan zitten.
Ik vond op modelbouwmarkt een na een crash opnieuw opgebouwde (en ge-upgrade) Blade 400 3D + 1 lipo en nog wat reserve onderdelen voor uiteindelijk € 105,- incl. verzendkosten.
Een nette prijs dacht ik, en nu heb ik qua onderdelen/financiën niet direct een probleem als ik iets heb (qua crash/defect onderdeel) aangezien ik nu alles in principe (meer dan) dubbel heb.
Gisteren ben ik bij Wil geweest en hebben we (lees: "heeft hij"

) er één vliegklaar gekregen.
Daarna door naar het clubveld en na wat testen/aanpassen/afstellen etc. heeft Wil em even in de lucht gehad en een paar rondjes gevlogen, vliegt goed zei hij.
't weer was aan het omslaan en de wind was inmiddels vrij hard dus ik heb em zelf nog niet gevlogen.
Ik zou ik niet zijn als ik direct wel weer een zooitje vragen heb

Bij Wil thuis kwamen we er al achter dat in normal mode 't spul al (hard) gaat draaien ook al staat de throttle (collective) stick helemaal naar beneden en staat de throttle curve zo ingesteld dat deze bij 0% throttle begint.
Op de DX6i moet echt bijna max. throttle trim naar beneden ingesteld worden wil de heli niet optoeren terwijl de stick helemaal naar beneden staat.
Op zich prima mee te vliegen blijkbaar, maar het zit me toch niet lekker/moet beter kunnen, toch?
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken wat dit betreft?
Achteraf baal ik dat we gisteren niet ook even idle up hebben geprobeerd, want nu vraag ik me af wat er gaat gebeuren als ik in mid-flight van normal naar idle up switch, als de throttle trim op max. negatief staat
(en durf ik dat eigenlijk ook niet te proberen).
Ik zit op dit moment te twijfelen om een veldje in de buurt op te zoeken, maar 't is vrij dreigend qua regen en 'k heb geen zin om alles op de fiets te gaan versjouwen richting een geschikt veld (inmiddels helaas geen auto meer na >twee jaar ziektewet en >50% arbeidsongeschikt te zijn verklaard #shithappens) en alles uit te pakken en dan een bak regen op m'n kop te krijgen.
Boy o boy wat gaat dat spannend worden om één deze dagen die 400 voor het eerst zelf de lucht in te 'gooien' na 3/4 jaar niet gevlogen te hebben en nog niets groters dan een mcpx gevlogen te hebben
Owja, nog een vraagje. Ik heb nog iets nodig om de bladhoek af te kunnen lezen/af te kunnen stellen, maar die dingen heb je in alle soorten/maten/prijsklassen.
Iemand nog een tip voor een goede betaalbare?