Pff man man man, lastig hoor!
Het duizelt me gewoon van al het lezen en youtube filmpjes kijken.
Ik ben ook wel erg gecharmeerd van de MCPX BL.
Maarja, die i.c.m. DX6i (nieuw) en wat extra accu's en je gaat al over de € 300,- heen (en € 200,- had ik meer in gedachten..)
Wat betreft de zender ben ik er wel uit denk ik; ook i.v.m. het simmen en qua meegroeien moet dat denk ik gewoon de DX6i worden.
Ik moet sowieso hebben dat er wat te programmeren valt zodat ik zo'n schichtig klein ding nog enigszins "noob-friendly" kan krijgen.
Vergeleken met de BL (v3) zou ik nog ietsje kunnen besparen als ik in plaats van die een Mcpx v2 doe.
Die is -sporadisch- nog te verkrijgen, maar is eigenlijk zonde voor die besparing van enkele tientjes (toch al wat ouder en geen brushless motors).
Ik heb ook voor zover ik dingen kon vinden zitten kijken wat de verschillen zijn qua kosten voor de reserveonderdelen voor de verschillende mini/micro cp (3d) modellen.
Ligt dat allemaal dicht bij elkaar (bij verschillende merken) of zijn er misschien 1 of 2 merken/types waarbij de kosten qua reserve onderdelen significant lager zijn dan bij de modellen v/d concurrentie?
Dat zou dan ook zeker meegenomen moeten worden in de overweging, want al ga ik super voorzichtig doen en zullen de eerste weet ik hoeveel acculadingen puur hooveren en basic manoevres oefenen zijn (en dan heb ik het echt nog lang niet over 3d, echt basisdingen bedoel ik), crashes gaan erbij horen ben ik bang..
En heeft iemand een (where to buy)link o.i.d. voor wat ik exact nodig ben naast Phoenix en een DX6i wat betreft het simmen?
Van alles gezien wat betreft verloopkabels/converters/dongels en weet ik wat allemaal en snap het eigenlijk gewoon nog niet...
En dan lees je ook weer van problemen na upgraden van phoenix 3 naar 4, of van 4 naar 5 en dat je dan weer iets anders nodig hebt om -met de geüpgrade versie- te kunnen (blijven) simmen...
Ik snap dat die kleine en lichte jongens gevoelig zijn voor wind, maar bij weinig wind wil ik nog wel een beetje buiten kunnen vliegen en wat ik tot nu toe lees/zie dan begrijp ik dat die nano toch wel erg tricky wordt.
Is wat dat betreft de Mcpx BL ook de betere keus?
(ietsje groter/zwaarder >stabieler?)
Al met al ga ik wel voor zoiets kleins denk ik. Over een maandje gaan ze ook al weer beginnen met indoors op de club begreep ik en dan is zoiets kleins ook wel handig.
En dan heb ik vast nog te weinig aan het hele winterseizoen om in de sporthal en hier op zolder de basics te leren met zo'n tricky klein helicoptertje.
edit:
En ik heb zojuist ook geboden op een originele Phoenix v5 sim waar alles bij zou moeten zitten (geen zender natuurlijk) dus misschien gaat het budget eerst wel op aan de sim + DX6i 8-O.