HPI APACHE C1 4WD-Buggy/SC

In deze auto zit toch een 2650kv motor? Word die niet verschrikkelijk warm op 6s?

Nope.. Dat viel me eigelijk wel mee.. De ESC & motor worden wel warm natuurlijk, maar ik kon er m'n hand op leggen, zonder me te verbranden..
M'n accu's werden WEL warm, maar dat waren ook 35C lipo's..
 
Hoe zit het met de schokdempers, voldoen ze of....

Dat ligt uiteraard een beetje aan wat je verwacht, en aan het terrein waar je op rijdt.. Maar so-far ben ik wel tevreden over de dempers.. De ride is redelijk smooth.. Geen gestuiter..
 
Meneer Jang heeft er sinds kort 1..

Binnen afzienbare tijd vast wel een -eindoordeel-









 
Laatst bewerkt door een moderator:
Meneer Jang heeft er sinds kort 1..

Binnen afzienbare tijd vast wel een -eindoordeel-

Jaja , waarom zou hij dat na een jaar weer opnieuw doen? , is er dan een V2 versie op de markt ?, volgens mij lijkt de Kyosho Scorpion XXL VE niet echt op de hpi apache SC variant of komt er daar ook een van ?

Kortom :confused:
 
Pardon? Na een jaar weer? Die filmpjes waren van de afgelopen dagen... Vorige week kreeg hij de auto binnen.. Ik gok dat de revieuw zo rond et weekend zal zijn..


*edit* hmm lijkt alsof ik een verkeerde reply-alert kreeg..


Mijn ervaring met de C1 is nog steeds zeer goed.. Afgelopen weekend heeft de mijne ook Veel water gezien. Vreemd genoeg heeft alles het overleefd

mg7389.jpg


Het springen ging hem eigelijk ook best goed af.. Ik had weinig/geen last van nose-dives..
mg7361.jpg
 
:eek:

maar goed , hoe is het met de schokbrekers gesteld ? en de dogbones?

met name het "eruit"ploppen van de dogbones heb ik toch vaak her en der gelezen en de schokbrekers zijn onder de maat , te weinig demping en lekken.


:cool:
 
Ja.. dat was inderdaad 1 van de dingen die mis zouden zijn met de C1..
Misschien heb ik een versie die net een update had gehad.. Maar ik heb nooit een dogbone uit een drive-cup gehad..
De achterkant raakt uiteraard bij een landing wel eens de grond.. Misschien IETS vaker dan bij een echte buggy.. Maar niks dramatisch.. Ik kon er op een BMX baan prima jumps mee maken, en smooth verder rijden..
Lekkende schokbrekers? Geen last van gehad... En nee, mijn C1 heeft Niet een makkelijk leven..

Ik heb WEL de binnenkant van de reserve-band voorzien van een kevlar ring.. Die beschermt de connectors van m'n ESC... Werkt prima..
 
Ik was al met HPI aan het mailen geweest om bovengenoemde "problemen "na te vragen en of er al een versie V2 uit was , waarin dit verholpen zou zijn, maar nog geen concreet antwoord hierover gehad ..

bedankt voor de info .....
 
Vreemd gevalletje daarbij was trouwens wel: De winkel waar ik de C1 kocht heeft me een set iets langere assen beloofd (free of charge).. Maar daar zit ik (half jaar later?) nog steeds op te wachten..

Deze:
Wce Universal Drive Shaft Set (92mm/2pcs) - 67177 at HPI Europe
Die zijn iets langer dar wat in V1 standaard was.


Mijn banden slijten wel redelijk snel trouwens.. Zal vast wat te maken hebben met et rijden met 6S ;)
 
Je rijdt op 6s met de standaard combo?(motor-esc).

Ik hoop eigelijk op een ss pakket , maarja ook daar heb ik nog geen concreet antwoord opgehad.....
 
Yep.. op 4S rijdt de auto ook al wel prima hoor.. Maar op 6S rijd ik er ook geregeld mee..
 
Ik heb 'm inmiddels een driekwart jaar. Berlinski had hem in Februari meteen al voor €635.- incl verzendkosten.

Ervaringen: een beest! Neiging tot omrollen. Wel heel stabiel op het rechte eind, zelfs met pet ondergrond (bouwput)

Die van mij had al de verlengde voorassen. Geen uit springende as-problemen dus.
Dempers zijn inderdaad pet-met-peren. Pas met een set rc4wd xo piggybacks met 90wt Losi olie, en de zwaarste veren die ik had liggen (8,.. Nogwat hardheid) stopte het eindeloze doorslaan aan de achterkant enigzins.

De witte veren zijn gewoon te zacht. Oranje-kort vorza achter en blauwe forza/big-bore veren voor zijn een goede tussenoplossing zonder nieuwe dempers te hoeven kopen.

Ik heb wel de draden direct aan de regelaar gesoldeerd, want zoals de meeste testers, braken de busjes uit het moederbordje.
Ik heb hem ook getest met een Turnigy 150 amp HK regelaar. Ging ook prima, werd wel wat heter dan de bijgeleverde flux(=mamba). Aan de andere kant voelde de Turnigy wat pittiger, en remde beter.

Ik heb er beslist geen spijt van. Zelfsin zijn standaard vorm, maaar met een 17 tands pinion op 4cellen, trekt het monster lekker door naar de 65/70 km/u. Da's best wel hard voor zo'n groot ding. Die 65/70 haalt hij zelfs op redelijk vlakke off-road ondergrond. Erg warm werd de boel ook niet.

Al met al is het een goed schaalmodel, en moet als zodanig beschouwd worden. Op een circuit, draait de Forza er rondjes omheen, maar zogauw je de braggel ingaat, legt de Forza, door zijn wat lagere grondspeling, en kortere wielbasis, het af tegen de C1.

Er zit zelfs zodanig gang in, dat wat jongens die met een brandstof-buggy aan het klooien waren, het ding perse wilden filmen omdat ze niet goed konden geloven dat ik ze eruit kon trekken.

De rest laat zich raden.. :lol: de brandstof buggy staat nu te koop........
 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een van mijn betere auto's vindt.
Hier een link van wat ik er vaak mee doe.
Hpi apache's c1/scflux big jumps,big air,onboard cam - YouTube

Het enige wat er tot nu toe stuk is gegaan is de servo.
Alles is nog origineel op de servo na.
Heb ook nog een hpi flux buggy
2 axial exo's
Axial honcho
Axial wraith
Xray 808e

Maatje heeft de hpi apache sc.
Ook een heel mooi ding.
 
Back
Top