hpi baja 5 SC SS

full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hij heeft hem blauw gespoten ;)

Ziet er netjes uit man, keurig uit!
Killswitch kan maar hoeft niet ik rijd nu ook een tijdje zonder.

Je woont in ridderkerk dus das aardig in de buurt kunnen we is een keertje rijden met de baja's ;)
 
Totdat het fout gaat en nee ik had het tegen erik jeroen.
Ja dat het blauw was zag ik ook haha. Maar een mooie blauw niet zunne standaard iets

4
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kill switch niet nodig echt niet! En gaat niet want ik zit met een killer led controller
 
Laatst bewerkt door een moderator:
allemaal bedankt voor de reacties :)
ik vind de kap ook niet slecht voor de 1e keer spuiten.

ik heb er al eens naar zitten kijken naar een killswitch.
en volgens mij is het ook mogelijk op de spectrum dx3e, maar misschien binnenkort een spektrum dx3c aanschaffen.
even kijken wat de Kerstman ons brengt.
maar er zijn nog verschillende soorten killswitches toch??
en ik zou niet weten welke er dan in moet.

en @fastrockets samen rijden lijkt me wel gaaf!
ik rijd meestal op platte grasvelden met niet heel erg veel ruimte.
er is niet veel anders in de buurt in ridderkerk, en op de scooter met de baja lijkt me ook geen strak plan.
 
Is niet zo moeilijk en sorry dat ik het zeg en ik ga hier sowieso reactie op krijgen maar ik ben geen fan van spectrum en al zeker niet de dx3c! Sorry
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat een failsafe icm. een 1/5 of 1/6 niet echt 'bulletproof' is, genoeg verhalen hierom te vinden.

Een bigscale heeft gewoon meer delen die kunnen falen tegenover een nitro wagen, welke vele kortere stangen hebben, meestal 90 graden bochten erin hebben en minder kans op lostrekken.
Komt er ook nog eens bij dat een big scale veel meer schade aanrichten tegenover een nitro bak.

Takken/steentjes die tussen de hevel komen, stangen die losschieten, of de ringetjes ervan, servo die doorfikt, accu die losschiet, etc.
Bovenstaande zal een failsafe dus niet werken, een killswitch wel :D
Wanneer zal een wagen met killswitch ervan door gaan, hooguit door trilling dat er misschien printjes los laten, maar dan zou je ontvanger en mogelijke externe failsafe ook (snel) sneuvelen.
Of hooguit een foute afstelling, maar dan ben je ook een oetlul en had je maar de handleiding moeten lezen.

100% veilig kan alleen als je hem op de kast zet, maar een killswitch is 100x beter dan een failsafe.
Bij mij staat de ingebouwde failsafe ook maar op 10-20% remmen, terwijl ik verwacht dat de meeste hier zonder killswitch hun failsafe voorbij de 50% hebben staan.
Sommige zelfs voorbij de 75% en dit zal veel stress geven op je servo, mogelijkheid zelfs dat ie doorbrand als je niet op tijd je elektronica uit zet.

Naar mijn bescheiden mening, failsafe is goed, killswitch is beter.
Er zullen ongetwijfeld andere meningen over zijn, maar dit is de mijne en de reden waarom ik niet zonder rijd.
Liever 60 euro besteden aan wat veiligheid dan 60 euro sparen die ik later bij moet leggen bij een schade wat de killswitch had kunnen besparen.
En bij mij betaalde ie bij de eerste of tweede rit al terug nadat een wheelie de accu heeft gelanceerd, wie weet wat er anders was gebeurd want de servo stond op 3/4de of 4/4de gas.
 
Je kan een Killerbee killswitch gebruiken met een twee kanaals zender door de stuurservo iets af te takken, dus al zitten je kanalen vol kan je het nog gebruiken.
Enigste wat je niet kan, is op afstand uitschakelen(vereist leeg kanaal), maar bij signaal/accu spanning kwijt zal ie zich uitschakelen.

Bovenstaand bericht is trouwens niet om mensen bang te maken, maar info dat een killswitch toch echt velen voordelen heeft, in situaties dat failsafes niks meer doen.
 
Back
Top