Hpi baja 5t geeft zelf gas

Nou als hij goed pompt is het goed. Verder: hebt u niet nog een baja? Of motor, dan voel je het een beetje aan. Opmeten gaat best lastig...
 
Ja maar de speling tussen de zuiger en cylinder, Die moet toch minimaal 0,5mm zijn of zoiets en ik heb niet nog een baja of motor helaas. Als de compressie weer is zoals ie was of beter is het toch goed?
 
Je zou kunnen meten door het bougie gat heen, hier zou je normaal ook bijvoorbeeld de slag van je motor kunnen na meten. Zet je zuiger onderin en en met het met behulp van een schuifmaat meet je de diepte op, en zet de zuiger op zijn hoogste punt en meet het nog een keer. Maar wat normaal de afstand is wanneer de zuiger op tdc is weet ik eerlijk gezegd niet.

Maar je krijgt de motor dus nog wel rond? Als ik het zo lees wel maar goed.

Je hebt de zuigerveer wel goed gemonteerd, je hebt als het goed is zo'n pinnetje in je zuiger zitten waar die opening van je zuigerveer overheen moet vallen.

Wanneer je de cilinder eraf zou halen, en je voelt bovenin de cilinder zit daar niet een duidelijk voelbare rand. Je zuigerveer komt namelijk nooit helemaal tot bovenin, misschien dat als er een duidelijke rand bovenin de cilinder zit dat de zuigerveer daar nu moeilijk doet?
 
de motor kan eigenlijk niet helemaal rond hij tikt de bovenkant aan als je een heel klein beetje duwt hij hij helemaal rond er zit een klein randje maar daar ligt t probleem niet want er is duidelijk geen ruimte meer als hij er tegen aan zit
 
Wat je kan doen is: monteerd de kop van de motor op de cilinderbuis zonder bouten. Dus erop leggen zeg maar

Dan gewoon draaien, waaneer hij hem echt aanraakt, dikkere pakking gebruiken. Ik neem aan dat u als wat hebt liggen aan pakkingen?
 
Ik heb net met een papiertje tussen de zuiger en cilinder en die zat onder de olie nadat ie had rondgedraaid dus hij raakt m echt, als de zuiger bijna op zijn hoogtepunt zit en hij wordt tegen gehouden en je duwd m een beetje verder gaat de zuiger niet verder meer omhoog dus hij blijft ook niet hangen in de ring die in de cilinder zit
 
Tsjonge wel apart. Verder is de motor oke? Ik vraag me af of dit normaal is. Natuurlijk zit ik van een afstand te praten, ik heb geen benul van hoe u het aanpakt.

Kan u niet een hobbywinkel of expert om hulp vragen
 
Voor ik m uit elkaar had liep hij eigenlijk gewoon goed, ik heb m opengemaakt om de zuigerveer te vervangen omdat de carb er toch al af lag. Bij mij in de buurt zit eigenlijk geen winkel en verder ken ik ook niemand in de buurt die verstand heeft van bigscale.
 
Heeft iemand toevallig ook geen cy 26cc blok en kan voor mij de hoogte van de cilinder opmeten. Mischien ligt het mankement daaraan en is er misschien iets afgedraaid of afgefreest ofzo. Ik heb het blok namelijk niet nieuw gekocht en er zal wel iets aangepast zijn waardoor er een andere pakking tussen moet.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me alleen wel heel apart, als je er gewoon een vrij dunne pakking tussen weg hebt gehaald. En je plaats gewoon weer een normale pakking terug, en dan zou die er tegenaan zitten. Ik heb hier ook een blokje liggen en deze heeft niet eens een voetpakking er tussen zitten ( is gedaan om de compressie omhoog te krijgen ) en die komt ook gewoon rond.
 
Ik weet niet hoe dik de oude was misschien was die wel 0,7mm
Ik denk ook dat er iets is aangepast aan de cilinder ofzo want zelf vind ik het ook nogal raar
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier zonet nog even een 26cc torretje erbij gepakt wat ik nog had liggen. Wanneer ik de zuiger helemaal bovenin zet, en dan door het bougie gat heen kijk zit er echt wel een goede 2 mm tussen de zuiger en de onderkant van het schroefdraad van het bougie gat. Heb net ff geen schuifmaat meer bij de hand, anders had ik het wel even opgemeten.

Maar heb je misschien anders wat foto's, van het geheel?
 
Ik zal morgen wel even een paar fotos maken, ik denk dat de vorige eigenaar van het blok ergens 2mm tussen uit heeft gehaald op een of andere manier
 
Back
Top