hpi baja 5t topic

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
Je kunt misschien die ene tandwiel wat nu nog van plastiek is miss vervangen door een ijzeren ? ;)

Ja, nou, ik ga morgen wel langs de shop om te kijken of het nog garantie is, zal wel niet...
Kan ik gelijk vragen of er ijzeren vervangbare zijn.

Ja, nou, ik ga morgen wel langs de shop om te kijken of het nog garantie is, zal wel niet...
Kan ik gelijk vragen of er ijzeren vervangbare zijn.

Als je de HPI SFL10 hebt dan kun je zonder meer alle gears van metaal kopen ( en erin zetten natuurlijk :)).

Op zich is het echter niet verkeerd om er 1 kunstsof tandwiel in te laten. Bij elke overbelasting gaat (en moet) er iets kapot en dat is dan de zwakste schakel in het geheel. Laat dat in jouw geval nu net het goedkope kunststoftandwiel zijn. Bij volledig metaal gaat er uiteindelijk ook iets kapot. Het is maar wat je wil.

Ik zou gewoon een aantal van die kunststof tandwielen op voorraad nemen. Kost je zeker niet de hoofdprijs. Af en toe een metalen tandwiel vervangen, terwijl je niet van te voren weet welke dus leg je niet in je burola, is aanzienlijk duurder.

Als je de HPI SFL10 hebt dan kun je zonder meer alle gears van metaal kopen ( en erin zetten natuurlijk :)).

Op zich is het echter niet verkeerd om er 1 kunstsof tandwiel in te laten. Bij elke overbelasting gaat (en moet) er iets kapot en dat is dan de zwakste schakel in het geheel. Laat dat in jouw geval nu net het goedkope kunststoftandwiel zijn. Bij volledig metaal gaat er uiteindelijk ook iets kapot. Het is maar wat je wil.

Ik zou gewoon een aantal van die kunststof tandwielen op voorraad nemen. Kost je zeker niet de hoofdprijs. Af en toe een metalen tandwiel vervangen, terwijl je niet van te voren weet welke dus leg je niet in je burola, is aanzienlijk duurder.

Ja, ik zal vragen of ze vervangbare ijzeren hebben. Maar nu merk ik op dat veel mensen overstappen op een Hitec of Rhino. Zijn die nu echt beter dan de SFL10?

Groot gelijk dat ze niet duur zijn want ik ben daar straks bij mijn dealer een stuk of 3tandwieletjes gaan bestellen (kunststof) en toen had ik voor ze alle drie samen rond de 15euro betaald ..:D

Nu heb ik gelezen dat in elke servo bijna 1 kunsstof tandwiel zit , klopt dat ?

De meeste wat goedkopere servo's hebben uitsluitend kunststof tandwielen behalve het tandwiel op de motor.

Hoe duurder dan meestal metaal doch is een dure servo niet per definitie voorzien van metalen tandwielen. Servo's geschikt voor zware belastingen hebben vaak nog steeds 1 kunststof tandwiel. Duidelijk is denk ik waarom.

goede middag,

ik zie op ebay meerdere merken met stalen spurs voor de baja.

is dit aan aanrader of juist niet.

groetjes sjoerd

Hallo, ik heb vandaag na 1 liter te hebben verstookt in totaal, ook mijn spur gear kapot gedraait. Heb er een bij rcfun besteld. Ik hoop de volgende keer langer te kunnen rijden voordat er weer iets stuk gaat. Wel een enorm verschil met nitro zeg! Mooiere techniek, iets groter allemaal en meer fun.

Ik zal zelf helaas maar moeten wachten tot ik klaar ben met m'n studie voor Ik een Baja 5t kan halen. :( (net de E-Revo gekocht, dus de spaarcentjes zijn helaas een beetje op. heb echter van die aankoop ook echt geen spijt hoor. :) )

maar,.. post wat meer foto's mensen! :D

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb vandaag na 1 liter te hebben verstookt in totaal, ook mijn spur gear kapot gedraait. Heb er een bij rcfun besteld. Ik hoop de volgende keer langer te kunnen rijden voordat er weer iets stuk gaat. Wel een enorm verschil met nitro zeg! Mooiere techniek, iets groter allemaal en meer fun.

Maak je geen illusies, ik heb bij elke tank rijden gebroken onderdelen. Wees bereid om veel geld uit te geven voor upgrade parts, en nadat je dat gedaan hebt gaat er hoogstwaarschijnlijk weer iets anders kapot. Tenminste, zo gaat het bij mij...

Gebroken onderdelen:
Picasa-webalbums - Jan-Kees - HPI Baja 5T

Upgrades:
Picasa-webalbums - Jan-Kees - Baja 5T hop-ups

De voorbumper is een degelijk ontwerp, die kan wel wat opvangen, en de motor heeft me ook nog geen enkel probleem gegeven.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak je geen illusies, ik heb bij elke tank rijden gebroken onderdelen. Wees bereid om veel geld uit te geven voor upgrade parts, en nadat je dat gedaan hebt gaat er hoogstwaarschijnlijk weer iets anders kapot. Tenminste, zo gaat het bij mij...

De voorbumper is een degelijk ontwerp, die kan wel wat opvangen, en de motor heeft me ook nog geen enkel probleem gegeven.

Sorry hoor, maar wat spoken jullie toch allemaal uit met die auto zeg?!
Na 3 liter herken ik helemaal niets van dit alles. En ik rijd dan misschien wel wat voorzichtiger, niet te hoog springen e.d., maar dan nog. Ik begrijp er helemaal niets van.
Wat jij allemaal al kapot hebt gereden, dan mag je er wel een baan bij hebben ;)
Banden hoor je ook niet te wisselen van voor naar achter en visa versa. In de voorbanden zit een zachtere mouse dan achter, zal wel niet zonder reden zijn lijkt me.

De body is toch wel goed, vind ik. Geen enkel spoor van breuk/scheur.
Heb je van te voren ook de kap op de bekende plekken voorzien van versteviging?

Voorbeeld:
Baja5T55verkleind.jpg

Voor de hitte van de uitlaat (dominator)

Zo ziet dat eruit na het rijden:
Baja5T71.jpg

Dit zijn enkele foto's van mijn 5T
Baja5TEersterit9.jpg

Baja5TEersterit10.jpg

Baja5TEersterit6.jpg

Gelukkig heb ik (nog?) niet zoveel kapot gereden, en toch veel plezier gehad in het rijden en schoonmaken!

Baja5T75.jpg

Gebroken onderdelen:
Picasa-webalbums - Jan-Kees - HPI Baja 5T

Upgrades:
Picasa-webalbums - Jan-Kees - Baja 5T hop-ups

Sorry dat ik het zeg maar als ik de foto's zo zie wordt er ontzetend ruig gereden met die 5t en dan vindt ik het ook niet zo gek dat er van alles kapot gaat..

Daar word zeker ruig mee gereden. Doe ik ook wel maar ik houd alles wel een beetje netjes na het rijden. Heb mijn plastic spur gear er af gehaald maar er was een boutje losgelopen achter het spur gear en daar schuurde het tegenaan. Zal wel niet (genoeg) loctite op hebben gezeten. Heb de reserve plastic erop gezet, kijken hoelang hij heel blijft. Als dat een hele tijd is, dan zet ik de stalen er niet op maar blijf bij kunststof.
Heb gisteren op een crossbaan gereden en had veel overstuur. De achterkant breekt snel weg bij het uitkomen van de bochten. Zou dit alleen aan die orginele banden liggen? Ze hebben weinig grip in iedergeval. Ga maar voor een setje hostile MX banden.

Hier een filmpje van mijn baja waar ik wat rondjes mee rij. [media=youtube]ar4wZ53ezf0[/media] Heb 3 liter gereden in totaal dus ik ben nog niet ervaren.

Ik neem aan dat de schade niet op dat terrein geleden is? dit is namelijk het beste terrein voor Baja's naar mijn idee.

Ik neem aan dat de schade niet op dat terrein geleden is? dit is namelijk het beste terrein voor Baja's naar mijn idee.

Nee, deze foto's zijn van mijn auto, en niet die van JKL33!
Ik rijd niet zoveel schade als JKL33, en ik ben het met je eens dat dit soort terrein het beste is voor de Baja's. Ik neem aan dat JKL33 op andere plaatsen rijdt, anders krijg je het niet voor elkaar om zoveel schade's te rijden als hij laat zien aan gebroken onderdelen en upgrades.

Nee, deze foto's zijn van mijn auto, en niet die van JKL33!
Ik rijd niet zoveel schade als JKL33, en ik ben het met je eens dat dit soort terrein het beste is voor de Baja's. Ik neem aan dat JKL33 op andere plaatsen rijdt, anders krijg je het niet voor elkaar om zoveel schade's te rijden als hij laat zien aan gebroken onderdelen en upgrades.

Op de volgende foto's is het terrein te zien waar ik vaak op rijdt...

http://picasaweb.google.nl/jankeeslooy/Baja5TInSlootGweest#5350272076918813890

Gewoon grond dus. Je zou denken de perfecte ondergrond voor de Baja 5T, nou, laat dat nou net het terrein zijn waar ik de meeste schade heb gereden...

Zie je die sloot op de voorgrond, daar reedt ik vandaag in!!!
Ja, er rust een vloek op dat terrein! Gelukkig maakt de 5T het weer redelijk goed. Alleen de stuurservo bibbert nog een beetje, de motor loopt inmiddels weer.

Op de volgende foto's is het terrein te zien waar ik vaak op rijdt...

Picasa-webalbums - Jan-Kees - Baja 5T in sl...

Gewoon grond dus. Je zou denken de perfecte ondergrond voor de Baja 5T, nou, laat dat nou net het terrein zijn waar ik de meeste schade heb gereden...

Zie je die sloot op de voorgrond, daar reedt ik vandaag in!!!
Ja, er rust een vloek op dat terrein! Gelukkig maakt de 5T het weer redelijk goed. Alleen de stuurservo bibbert nog een beetje, de motor loopt inmiddels weer.

Het terrein ziet er niet veel anders uit dan waar ik rijd, alleen die sloot ;)
Ai, maar je motor doet het weer, das mooi man. Wel even schrikken, ik herken het. Vorig jaar ging mijn toenmalige nitro buggy ook een eigen leven leiden, en ging de sloot in.
Ook deze is na een aantal nachten drogen weer helemaal de oude geworden.

Snelwissel voor de rolkooi gemaakt:

IMG_0196verkleind.jpg

IMG_0197verkleind.jpg

IMG_0201verkleind.jpg

Aan de voorkant vastgezet met clipjes die ik nog over had van de body van de 5T (en ik kan ze zo ook niet kwijtraken)
En aan de achterkant ook met clipjes vastgezet.

Al met al ben ik niet helemaal tevreden, maar het kan ermee door.
Wel wil ik ze nog graag van alu maken. (maar ja nu nog de juiste dikte vinden 12mm ;) )

Misschien dat 13 mm beter is, omdat het er nu toch nog wel stroef opgaat, maar 13 mm vond ik zo los zitten, hoe hebben jullie dat?

En je krijgt ze nooit helemaal gelijk, tenminste zoals ik het gedaan heb niet. Over meer gereedschap dan eend Dremel, werkbank en bankschroef beschik ik niet. Je krijgt de randjes niet helemaal mooi, wil dit bij alu beter?

Maar goed, laat maar horen wat jullie ervan vinden

heb ze zelf van rvs gemaakt, 10mm is de binnenmaat als t goed is.
T moet juist stroef gaan, en die bodyclips heb je echt niet nodig.

P1050776.jpg

Back