hpi baja 5t topic

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
Motor 5T maakt rommelig geluid

Ik heb vandaag zowaar 2 tanks leeg gereden zonder dat er iets afbrak! :D

Alleen bij de derde tank ging het weer mis...
M'n motor ging heel hoog klinken en ook ontzettend rommelig (beetje scherp geluid). Op een gegeven moment sloeg ie af, ik kon m wel weer starten, maar daarna merkte ik ook dat de snelheid terug liep.
Het starten van de motor ging daarvoor ook al niet echt van een leien dakje.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Of waar ik naar zou moeten kijken?

zou dat de oorzaak zijn , pakking verrot en bijna een vastloper :) .

groetjes en veel succses met de reparaties

Wat is al die zwarte drap die in het carter ligt?
Waarschijnlijk heeft de motor vuil aan gezogen door die kapotte pakking..

Welke olie gebruik je? Castrol a747?

Wanneer ik mijn zuiger een beetje bekijk (door het bougiegat) heeft ook die van mij een zwarte aanslag. Echter starten en (hard) lopen. Tot op heden geen probleem.
Maar het kan zijn dat de Castrol olie voor veel roetafzetting zorgt

@ Als je hem open maakt ken je het goed zien, heb zelf nou in 2wkn tijd 4 blokkies gedaan, en bij de 1 veeg je het met je duim erzo van af,en bij de ander moet je een borstel gebruiken, vaak is het te veel olie door de benzine,gr.Dr.Dre.;)

Op de volgende foto's is het terrein te zien waar ik vaak op rijdt...

Picasa-webalbums - Jan-Kees - Baja 5T in sl...

Gewoon grond dus. Je zou denken de perfecte ondergrond voor de Baja 5T, nou, laat dat nou net het terrein zijn waar ik de meeste schade heb gereden...

Zie je die sloot op de voorgrond, daar reedt ik vandaag in!!!
Ja, er rust een vloek op dat terrein! Gelukkig maakt de 5T het weer redelijk goed. Alleen de stuurservo bibbert nog een beetje, de motor loopt inmiddels weer.

Hoe is het mogelijk dat je zoveel schade rijd?
Dat terrein zit er redelijk vlak uit(op die sloot na)
Hier is een filmpje waar wij vaak op rijden zonder noemenswaardige schade

Gtx3y_6aOSg[/media] - baja ss vs baja 5t in sneek

Mischien geluk gehad maar de enige schade die ik daar opliep was een kapotte dogbone

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke olie gebruik je? Castrol a747?

Wanneer ik mijn zuiger een beetje bekijk (door het bougiegat) heeft ook die van mij een zwarte aanslag. Echter starten en (hard) lopen. Tot op heden geen probleem.
Maar het kan zijn dat de Castrol olie voor veel roetafzetting zorgt

Ik gebruik Castrol Power RS (2T) olie met een verhouding van 30/1 allebei op aanraden van de verkoper. Is dat te veel olie? De olie is toch wel goed, was hartstikke dure olie.

Ik gebruik Castrol Power RS (2T) olie met een verhouding van 30/1 allebei op aanraden van de verkoper. Is dat te veel olie? De olie is toch wel goed, was hartstikke dure olie.

Die olie is wel goed.
Volgens mij staat Castrol ook bekend om zijn relatief hoge roetafzetting.
De fabrikanten raden 25/1 aan, maar daarover zijn de meningen ook wel verschillend.
In ieder geval is 30/1 niet teveel, eerder te weinig.
Lees je boekje maar eens door, daar staat het ook in: 25/1
Dus 200 ml olie op 5 liter benzine (V-Power)

Kijk anders maar eens in dit topic:
meng-verhouding-van-1-25-naar-1-30-a

Of deze:
waarmee-rijden-jullie-en-welke-verhouding-brandstof-3

En zo zijn er nog wel meer.
Ik zelf zou wel overgaan naar 200 ml op 5 liter, 25/1 dus.
Beter iets te rijk, dan te arm

Laatst bewerkt door een moderator:
Trouwens, ik heb nog ff zitten rekenen, maar ik doe 150cc olie op 5 liter benzine, dat komt meer overeen met 33/1. Die verkoper zei dat het beter was, omdat de motor dan schoner blijft.

En nog ff over die zuigerring en kapotte pakking, op het amerikaanse forum zeiden ze dat er helemaal niks geks op die foto's te zien was, en dan die ring er 'normaal' uit zag. Terwijl er hier werd gesproken over een mogelijke vastloper.
Nogal geen verschil van mening...

Engine make high pitch messy noise - HPIBajaForum

Kill Switch

Hey allemaal,

Eindelijk mijn kill switch gemonteerd. Ik heb deze gekocht bij rcfun, RC Fun

Kost even een avondje om het erin te zetten, maar dan heb je (hopelijk) ook wat!

Omdat ik het verschil tussen set 3 en 5 wel heel groot vond, financieel gezien, heb ik zelf een draadje met ledje gemaakt en gemonteerd op de 'motorkap'. Whala voor 60 centen klaar, en het ziet er goed uit nietwaar?

Maar foto's zeggen meer dan woorden, dus:

IMG_0304verkleind.jpg

IMG_0313verkleind.jpg

Dat zal ik morgen weten. Het was te laat om te starten, vinden de kinderen misschien wel leuk, maar de papa's en mama's niet ;)

hehe dat probleem had ik dus ook , maar als je even de bougie eruit draait en op de cylinder legt dan zie je vanzelf of hij vonkt of niet met je killswitch in werking ;)
Ik kon niet wachten tot de volgende dag hehe
..... mooi dat ledje zo

groetjes

Werkt perfect!
Zender uit, motor uit en ledje gaat knipperen.
Knopje voor 3e kanaal overzetten, motor uit en ledje uit,
Schakelaartje van auto uit, motor uit en ledje uit.

Super en nu maar hopen dat ik hem alleen zal gebruiken voor het uitzetten van de motor ;)

Zuiger afmeting

Hey,

Wil een nieuwe zuiger set bestellen voor mijn CY 26cc motor. Maar nu weet ik niet hoeveel millimeter die moet zijn. Is dat 34mm?

Werkt perfect!
Zender uit, motor uit en ledje gaat knipperen.
Knopje voor 3e kanaal overzetten, motor uit en ledje uit,
Schakelaartje van auto uit, motor uit en ledje uit.

Super en nu maar hopen dat ik hem alleen zal gebruiken voor het uitzetten van de motor ;)

Heb je nog iets van een weerstand tussen de led gezet want dat wou namelijk ook doen :P

Back