HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Haha, cool. Maar moet de winkel het vergoeden of de fabrikant? Ik denk eerder de fabrikant toch?

Gister nog 2 tankjes gereden, met m'n oom samen. Klein jongetje heeft mijn kan met nitro omgetrapt, dus ben vandaag weer mijn geld gaan ophalen en ga binnenkort een nieuwe halen..door hem moesten mijn oom en ik stoppen met rijden..

Als het iets duurs is doet de fabrikant het.
Maar meestal als het iets is van een paar euro krijg je het ook zo van de winkel :)

En idd, draai je dop erop en laat geen kleine kinderen bij je nitro lol.

Ja, maar ze moeten gewoon van m'n nitro afblijven...
Ik ben blij genoeg, ik heb m'n geld terug.
De dop deed ik er niet op, anders moet ik het weer de heletijd opendraaien...

YES YES YES!!!
Heb ik dat weer...
Was mijn batterijen in mijn battery box aan het opladen, battery box doorgebrand, ofja, dat ijzeren dingetje, dat geringt ding, waar de MIN (-) gaat, die is bij eentje naar buiten geschoten, en mijn batterijen zijn gloeiend heet. Wat moet ik nu doen? Nieuwe kopen of garantie?

Heb het uitgeschoten ding teruggeduwd, aangesloten op auto, auto werkte, daarna ging de carburateur niet meer open en dicht, en daarna het stuur...

dat wordt een nieuwe kopen. Goede tip voor de volgende keer: altijd de accu's uit de auto/zender halen als je gaat laden. En geregeld even voelen of de boel niet heet wordt!!

Ik leg ze altijd in de keuken op een vuurvaste ovenschaal. Zo kan ik het in de gaten houden en als het fout gaat, ben je er snel bij !!

dat wordt een nieuwe kopen. Goede tip voor de volgende keer: altijd de accu's uit de auto/zender halen als je gaat laden. En geregeld even voelen of de boel niet heet wordt!!

Ik leg ze altijd in de keuken op een vuurvaste ovenschaal. Zo kan ik het in de gaten houden en als het fout gaat, ben je er snel bij !!

Het is al die tijd goed gegaan.
Ik zat vandaag mijn auto te verlagen, nadat ik met jouw had gesproken, en toen rook ik iets vreemds, alsof iets verbrand was. Ik keek gelijk naar mijn verlengsnoer en toen zag ik dat mijn batterij boxje stuk was. Ik heb alles uit mijn auto gehaald, dat is mijn accu (Die batterij box met aa batteries erin)

Ik denk dat ik nu maar gewoon de Hpi Plazma 6.0v 1600mah Nimh Receiver Pack Re-chargeable Battery - 101936 at HPI Europe ga kopen. Lijkt dat je een beter plan. Ik betaal wel 10 euro meer, maar 10 euro vind ik voor een klein batterij boxje toch wel duur.

elke willekeurige winkel verkoopt humpacks voor de ontvanger. Vaak zijn deze goedkoper en beter dan van een merk als hpi, kyosho, tamiya etc...
Als je maar oplet welk stekkertje eraan zit.

elke willekeurige winkel verkoopt humpacks voor de ontvanger. Vaak zijn deze goedkoper en beter dan van een merk als hpi, kyosho, tamiya etc...
Als je maar oplet welk stekkertje eraan zit.

Oke, maar hoezo zijn ze beter? Ik bedoel..een humpack is toch een humpack? Of bedoel je dat de goedkopere meer capaciteit heeft ofzo?

Ik heb nog wel 3 humppacks liggen....die moeten weg aangezien ik straight packs moet gaan rijden in de Mugen.

2 x Orion Marathon 1600 Mah € 10,00 / stuk (zien er niet zo best uit maar werken wel goed).
1 x LRP 1400 Mah € 15,00

Ik neem ze wel mee naar de meeting

Ik neem ze dan opgeladen mee... maar ze moeten niet allemaal en tegelijk weg, weet nog niet of ik tegen die tijd al anders humppacks heb. En 1-tje heb ik nodig voor mijn onroad. Verder kan ik ter plaatse opladen met mijn lader.

Ik heb nog wel 3 humppacks liggen....die moeten weg aangezien ik straight packs moet gaan rijden in de Mugen.

2 x Orion Marathon 1600 Mah € 10,00 / stuk (zien er niet zo best uit maar werken wel goed).
1 x LRP 1400 Mah € 15,00

Ik neem ze wel mee naar de meeting

Toen je mijn oom en mij aan het helpen was, raadde je het mij aan. Maar ik denk dat ik toch voor die battery box ga, is toch weer een tientje goedkoper.

Heeft iemand ook nog een AA batterij snellader die op de meeting van RC Club Zoetermeer komt? Ik heb er namelijk eentje nodig, die het goed doet, en die het liefst binnen 1 a 2 uur 4 AA batterijen (of meer mag natuurlijk ook :D) oplaadt. Anders koop ik de Duracell - 15min-Oplader, maar dat is ook weer €40,-. Alhoewel, die laadt 4 batterijen in 15 minuten. Ik heb nu al weer een aantal euro's gespaard, en dat wil ik aan mijn hobby besteden. Maar natuurlijk wel dingen die nodig zijn, en niet zoiets als een nieuwe 2.4 GHz zendersysteem. Ik heb ook de Receiver Battery Case - 80576 at HPI Europe besteld. Omdat mijn oude kapot is. Het kost €11.30. Mijn Upright Set is ook al binnen, die ga ik ophalen als mijn andere spullen er zijn.

Heeft iemand ook nog een AA batterij snellader die op de meeting van RC Club Zoetermeer komt? Ik heb er namelijk eentje nodig, die het goed doet, en die het liefst binnen 1 a 2 uur 4 AA batterijen (of meer mag natuurlijk ook :D) oplaadt. Anders koop ik de Duracell - 15min-Oplader, maar dat is ook weer €40,-. Alhoewel, die laadt 4 batterijen in 15 minuten. Ik heb nu al weer een aantal euro's gespaard, en dat wil ik aan mijn hobby besteden. Maar natuurlijk wel dingen die nodig zijn, en niet zoiets als een nieuwe 2.4 GHz zendersysteem. Ik heb ook de Receiver Battery Case - 80576 at HPI Europe besteld. Omdat mijn oude kapot is. Het kost €11.30. Mijn Upright Set is ook al binnen, die ga ik ophalen als mijn andere spullen er zijn.

Je kunt beter eerst nadenken voor je iets doet. €11,30 betalen aan battery tray ex batteryen terwijl een nieuwe humpack +/- €17,- kost. Deze humpack kan geladen worden met de lader die je nu hebt alleen duurt het iets langer. Spaar dan daarna weer voor een snellader die je in mijn ogen ook al wel weer kunt kopen voor die 40 die je eigenlijk voor de duracell lader wilt uitgeven, alleen kun je daar weer geen humpack mee laden. Allemaal weggegooit geld waar je later niks voor terug krijgt. Geld kan je nu eenmaal maar 1 X uitgeven, dus bedenk eerst wat je wilt inplaats van in 7 sloten tegelijk te springen. ;)

Laatst bewerkt:
Je kunt beter eerst nadenken voor je iets doet. €11,30 betalen aan battery tray ex batteryen terwijl een nieuwe humpack +/- €17,- kost. Deze humpack kan geladen worden met de lader die je nu hebt alleen duurt het iets langer. Spaar dan daarna weer voor een snellader die je in mijn ogen ook al wel weer kunt kopen voor die 40 die je eigenlijk voor de duracell lader wilt uitgeven, alleen kun je daar weer geen humpack mee laden. Allemaal weggegooit geld waar je later niks voor terug krijgt. Geld kan je nu eenmaal maar 1 X uitgeven, dus bedenk eerst wat je wilt inplaats van in 7 sloten tegelijk te springen. ;)

Ik heb er ook over nagedacht, maar mijn oplader gaat terug denk ik. Die kan ik nu nergens meer voor gebruiken. Ofja, voor die nieuwere battery box, maar ik koop dan liever die duracell lader, dan ben ik in 45 minuten, afgerond een uurtje klaar. Met batterijen voor in de zender en ontvanger.

Ook leuk, RC Pitstop krijgt Tornado Fuel verlopig niet meer binnen, moet hem dus bij Quartel Modelbouw gaan halen.

Met een humpack heb je minder kans op contact verlies en je servo's zijn sneller en sterker.
Rijden met een batterij pakket is vragen om storing, met als gevolg misschien wel een auto die er vandoor gaat.
Een humpack kost ongeveer tussen de 15 en 20 euro.
Batterijen zijn ook niet goedkoop.

Ik zou je toch een humpack aanraden.:p

Back