HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Rajeev, 13 jul 2010.

  1. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Een psygiatertje erbij doen dan? ;)
     
  2. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Na hoeft niet :p
    Zoveel vergeet ik ook weer niet :D, gelukkig!
    Was gewoon een beetje verward doordat beide namen cijfers hadden, precies 4 cijfers, en het is al een tijdje geleden van die rare berichten...dus ja.
     
  3. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Vandaag even gereden en de auto liep qua HSN afstelling helemaal perfect, alleen de wielen draaien als ik het gas loslaat, en hij hoort niet te gaan rollen...maar dat is niet echt een groot probleem, gewoon op de rem...maar ik zit met een ander probleem. Volgens mij zit er ergens een lek, in de uitlaat, carburateur of in de motor, ik weet het niet, maar dit kwam eruit:

    1. Als de auto afsloeg en ik trok aan de trekstarter, kwam er nog rook uit de uitlaat.

    2. Als ik m'n hand op de uitlaat zet en ik trek aan mijn trekstarter, gaat er geen nitro naar mijn motor. Ik moet dus via een blaasje van de tank de nitro naar de motor pompen/blazen.

    3. Er lekken druppeltjes uit de motor, denk dat het gewoon nitro is.

    4. Toen ik klaar was met rijden, toen keek ik even naar mijn schokbrekers, de auto drukte ik helemaal naar beneden en opeens was er een grote zwarte vlek op de tegel, er komt dus zwarte olie ofzo uit de motor.

    5. Terwijl de motor loopt, komt er ook rook uit de carburateur.

    Dit is toch niet normaal?
     
  4. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik heb dit probleem zowel bij mijn Bullet als RS4 gehad. Ik heb toen de cilinder er af gehaald. Alles schoongemaakt en de schroeven weer kruislinks heel strak aangedraaid.

    Het feit dat je auto blijft doordraaien kan diverse oorzaken hebben (te rijk) of je zender staat te hoog bij de throttle trim.

    Vergeet niet Rajeev (en dat moet je nu wel weten) dat je je auto elke weer weer op nieuw moet afstellen als je gaat racen.

    Ik had mijn Bullet voor het laatst gereden toen het echt 30 graden was. Gisteren weer op nieuw afgesteld en moest weer helemaal op nieuw beginnen. Daarna reed die weer als een trein! Net als mijn rs4 (die ik eigenlijk vetter vind ;) )

    Ik denk sowieso dat je auto te rijk staat als hij afslaat bij het teveel gas geven. Gewoon ff een kwartslag terug schroeven. Dan vliegt ie ook niet vooruit zonder dat je gas geeft.

    Rook uit je uitlaat kan alleen als je auto rijd of alles nog echt te warm is. Heb je wel eens gezien hoeveel rook er in je tank zit als je nitrotank (half)leeg is? Misschien is dat de oorzaak.

    Ik ben elke weekend in Den Haag. Ik kom wel een keer kijken. Inmiddels heb ik er zoveel mee gespeeld dat ik al wat ervaring heb opgedaan met Nitro.
     
  5. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Haha oke leuk dat je een keer kan komen!

    Nuttige info! Ik heb hem netjes afgesteld vandaag. Trim staat goed. Maar dat is het grootste probleem niet. De auto loopt verder gewoon goed, alleen ik heb er geen goed gevoel bij wat er nu gebeurt. Het kan goed dat het aan de afstelling van de motor ligt. Ik bel je nog wel een keertje, misschien kan je volgende week langskomen, ik ken hier wel een paar leuke plekjes, alleen daar kan je beter niet met je RS4 gaan rijden, daar kan je het beste naar ADO gaan, parkeerplaats van hun. Maar ik bel je nog wel, kan je volgendeweek zaterdag/zondag of misschien wel vrijdag?
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Zo staat mijn auto er nu bij, klaar voor de 9e in Zoetermeer en misschien ga ik volgende week in het weekend nog even de straat op. Ook een kleine aanpassing aan mijn zender gedaan. Dit zijn de foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Gurjen95

    Gurjen95

    Lid geworden:
    16 mei 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amersfoort
    Als je auto automatisch rijdt en de LSN is goed afgesteld dan moet je de stationair wat lager zetten ;).
     
  8. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Het is al opgelost :D
    De motor kreeg nog gewoon lucht dus ik heb de zuiger helemaal dicht gemaakt zodat hij stationair nu gewoon lekker stil staat :p
     
  9. Gurjen95

    Gurjen95

    Lid geworden:
    16 mei 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amersfoort
    Hij ziet er trouwens mooi schoon uit.
    Ik neem niet na elke ritje de moeite om álles schoon te maken.
    Natuurlijk wel de gewoonlijke dingen :D.
     
  10. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Haha ik doe dat ook niet hoor, maar ik rij niet vaak in modder of zand of zo. Als ik dat doe krijgt hij wel een grote schoonmaakbeurt, verder rij ik 1 keer in de 2 weken gewoon op asfalt of ga ik de skatebaan op, dan wordt hij dus niet zo vies. Ik onderhoud hem wel heel goed, vandaar dat hij er nog vrij nieuw uit ziet vind ik.
     
  11. Gurjen95

    Gurjen95

    Lid geworden:
    16 mei 2011
    Berichten:
    55
    Locatie:
    Amersfoort
    Hij ziet er inderdaad nog netjes uit.
     
  12. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Hoe heb je je auto zo schoon gekregen :D
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Zuiger dichtmaken?
     
  14. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar wat hij daar mee bedoelt.

    M.v.g. Mark
     
  15. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    @aestiva, sinds ik de auto heb, heb ik hem eigenlijk nooit smerig gelaten. Om precies te zijn 4 keer helemaal uit elkaar gehaald om hem schoon te maken, en na elke rit gewoon een beetje schoonmaken. Het heeft wel veel tijd en aandacht nodig, en tijd hebben veel volwassenen niet i.v.m hun werk (denk ik).

    @Roelof, ik bedoel de luchtinlaat, die staat nu helemaal dicht zodat hij geen lucht meer krijgt.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je bedoelt dus de schuif van de carburateur middels de stationair schroef. Helemaal dicht heb je ook geen stationaire loop, is niet wat je wilt.....
     
  17. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Maar hij blijft gewoon lopen? Het geluid lijkt wel alsof hij wilt gaan afslaan maar dat doet hij niet.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat hoort dus niet als je zeker weet dat de schuif helemaal dicht valt. Of valt die nog uit als de de rem vast houdt? (trim)

    Als je zeker weet dat die helemaal dicht is heb je ergens valse lucht.
     
  19. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ik denk dat hij dan nog uitvalt als ik de rem vasthoudt, maar ik ga het maar weer eens een keertje goed testen.
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als dat zo is houd de trim de gasschuif nog net iets open als je de gashendel netraal houdt.
     

Deel Deze Pagina