HPI Bullet MT 3.0 - Mijn Topic

Gewoon veel oefenen en proberen.

Welke onderdelen heb je kapot? Als het alleen om kogelkopjes gaat, heb ik die nog wel.
Of krijg je hem nog voor elkaar voor a.s. zondag? (je komt toch wel?? )
 
Gewoon veel oefenen en proberen.

Welke onderdelen heb je kapot? Als het alleen om kogelkopjes gaat, heb ik die nog wel.
Of krijg je hem nog voor elkaar voor a.s. zondag? (je komt toch wel?? )

Mijn Rod end Set is stuk. Kijk, dit dingetje: Rod End Set - 101211 at HPI Europe

Of ik koop iets universeels, of ik kan het van jouw kopen want ik ga niet 10 euro voor een klein dingetje betalen.

Ik ga nog wel even bij Quartel langs, indien ze het daar niet hebben, kan ik Zondag niet komen. Ik denk wel dat ik kom maar ik stuur je nog wel een SMS.

Als jij het Zondag kan meenemen, moet ik er wel zeker van zijn dat hij past, anders kan ik niet rijden :rolleyes:
 
enneh, voor a.s. zondag: meld je nog even aan via de site.
We vragen wel een kleine vergoeding (€ 3,- ) voor deelname.
 
Ben vandaag even naar Quartel geweest en ben gelijk weer 50 euro armer...
Ik heb een Humppack+Glowplug+Transmitter lader gekocht van 35 euro. Het is dan wel gelijk een van de beste laders die hij had, want ik wil niet weer een lader kopen die weer zo stuk gaat.
Ik heb toch maar de Rod end Set van HPI gekocht, want ze hadden geen andere universele die op mijn auto paste...
Dat Rod end Setje koste ook weer 15 euro...maarja, verlopig koop ik dan ook niet veel meer voor mijn auto.
 
Je weet dat als je naar de hobbyshop gaat je weer een stuk lichter bent dan je dacht, maar dat hebben we denk ik allemaal wel.
 
@ Janschip: volgens mij heb je het over een lipo laden...
@ Rajeev: er is een reken methode voor om dat te berekenen. Een beetje google-en, dan met het te vinden zijn.
Hou er wel rekekening mee, dat een nieuwe accu nooit in het begin zijn volle capaciteit heeft na het laden. Dat heeft hij pas na een laadbeurt van 3-4 laden en ontladen.
Zorg er dus voor, dat je zondag wat extra accu's / batterijen bij je hebt.
Het zou zo zonde zijn, dat je na een uurtje alweer naar huis kunt, omdat je ontvanger accu leeg is.

en je hebt een pb.
 
@ Janschip: volgens mij heb je het over een lipo laden...
@ Rajeev: er is een reken methode voor om dat te berekenen. Een beetje google-en, dan met het te vinden zijn.
Hou er wel rekekening mee, dat een nieuwe accu nooit in het begin zijn volle capaciteit heeft na het laden. Dat heeft hij pas na een laadbeurt van 3-4 laden en ontladen.
Zorg er dus voor, dat je zondag wat extra accu's / batterijen bij je hebt.
Het zou zo zonde zijn, dat je na een uurtje alweer naar huis kunt, omdat je ontvanger accu leeg is.

en je hebt een pb.

Oke bedankt!
 
Nee ik heb het niet over lipo laden.

Ook NiMh accu's hebben een maximale C waarde, dat staat bij de specs.
Ik heb die van de HPI accu's niet gevonden, dan ga ik zelf op save en laad ik met 1C dat kan in ieder geval geen kwaad.

Plaats je vraag anders in het accu-topic daar zitten de echte specialisten, of lees dit

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een 1600 mah humpack mag je met maximaal 1,6 A laden, dus in 1 uur zou hij vol moeten zijn, 10% langer mag.

Als je lader een delta peak instelling heeft is 10 MV per cel voldoende.

Het is simpel: b.v. een 1400 mah humpack laad je maximaal met 1.4 Amperé.
(1400:10 = 140 mah= 1.4 Amperé
 
Mijn vorige lader was een Fusion NX83 die laadde mijn humppack binnen 2 uurtjes. Denk dat ik deze terug breng naar Quartel en hem inwissel voor een cadeaubon dat ik later dan nog altijd iets kan kopen. Dan bestel ik bij PK Racing een Fusion NX83 weer voor 18 euro incl verzendkosten.
 
Het is simpel: b.v. een 1400 mah humpack laad je maximaal met 1.4 Amperé.
(1400:10 = 140 mah= 1.4 Amperé

¿¿¿ Huh ??? 140mAh = 1.4A??

Da's vreemd, ik heb ooit geleerd dat 1.000mAh gelijk was aan 1A..
Dus 1.400mAh = 1,4A
Maar verder klopt je rederening....

In dit geval laadt de accu in 1,4u x 1.400mAh = 1,96uur
Dus ook met deze lader is je accutje in 2 uurtjes geheel vol geladen. Rajeev.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met een groot probleem.
Gisteren bij de meeting van RCC Zoetermeer had ik erg veel pech.
Ik heb hooguit 3 tankjes gereden, en 2 tankjes op de baan.
Mijn achterste aandrijfas sprong er 3x uit. 2x heb ik hem terug gevonden, maar de 3e keer, vond ik hem niet meer.
Mike had mij verteld, dat het kan dat de voorste en achterste aandrijfassen niet even lang zijn, maar ze zijn dus wel even lang. Ook had hij me laten zien dat de schroefjes van de schroefjes van de upright set weg kunnen zijn, maar ik hem alleen een upright set met schroeven voorin, achterin heeft hij geen schroeven. Ik weet nu niet wat ik moet doen, ik zat de denken aan een langere aandrijfas. Want ik ben natuurlijk niet van plan elke keer een aandrijfas te gaan lopen zoeken. Ik wil dat hij zo vast zit, dat hij nooit meer eruit gaat. Maar wat moet ik dan doen?
 
Las dit net in een ander topic, misschien een idee?

-----------------------------------------------------------------------------------
Er zijn wel een paar kleine foutjes in de bouw van de bullet.... de dogbones durven uit de wielen te springen zonder dat deze gebroken zijn. Bij wat nader inzicht heb ik ontdekt dat de wielen te ver omhoog kunnen gaan, eigenlijk veel verder dan nodig is, wat dus wil zeggen... voorbij het chassis,... bij ruwe landingen of zwaar bochtenwerk durven de wielen wel tot het einde van de veerweg gaan en op deze moment komen de pinnetjes van de dogbones onderaan uit de hubs van de diffs piepen.... maar als je met een paar spacers( rondellen ) de veerweg beperkt zal dit probleem zich niet meer voordoen.
-----------------------------------------------------------------------------------
 
een andere optie: probeer te bepalen hoeveel ruimte je over hebt in je .....hoe heet dat ook alweer.......die dingen waar je dogbones in draaien.
En dan eens kijken of conrad deze niet heeft (is het goedkoopste)

Maar heb je wel al je dogbones opgemeten ???
 
Back
Top