HPI Bullet

vind het wel grappig hoe je een (brushed?) E-revo de hele tijd als benchmark neemt. :lol: wist niet dat dat al een standaard was tegenwoordig. :P

100km/h ga je met die banden in ieder geval niet redden. die vliegen ruim voordietijd al uit elkaar. En om eerlijk te zijn, met clips de hardheid van je vering instellen is het hem ook niet helemaal.
je schokbrekers zitten nu constant tegen de eindaanslag aan gedrukt, ofwel je hebt totaal geen uitgaande slag meer over. ik ou clips weg halen, en hardere veren plaatsen. (komt de auto ook nog eens lager te staan, staat namelijk nog steeds erg hoog. :)

Vandaag en gisteren weer na een hele lange tijd (denk wel half jaar) met de Bullet geraced.
Ondanks de kwetsbaarheid blijft het echt een leuke auto!

Mijn Savage Flux blaast deze er vierkant uit, maar het geluid en geur van de Bullet blijft top!

vind het wel grappig hoe je een (brushed?) E-revo de hele tijd als benchmark neemt. :lol: wist niet dat dat al een standaard was tegenwoordig. :P

100km/h ga je met die banden in ieder geval niet redden. die vliegen ruim voordietijd al uit elkaar. En om eerlijk te zijn, met clips de hardheid van je vering instellen is het hem ook niet helemaal.
je schokbrekers zitten nu constant tegen de eindaanslag aan gedrukt, ofwel je hebt totaal geen uitgaande slag meer over. ik ou clips weg halen, en hardere veren plaatsen. (komt de auto ook nog eens lager te staan, staat namelijk nog steeds erg hoog. :)

Die Revo van men maat is idd brushless, en ja, dat is voor mij de standaard... wel ... de standaard to beat.... en for the record.... de vering hebbek nu idd toch wat zachter gezet.. is mij ook aangeraden geweest door nog iemand anders, werkt idd beter.... en mijn banden... wel.... als je het filmpje van men voorgaande post checked... zal je zien dat men banden zeker NIET ruimschoots voor de 100 uit elkaar vliegen :) Heb namelijk na veel proberen en sleutelen de 101km/h toch gehaald :)

Kom maar op met die snelle monstertrucks :)

Ps: bij men eerste run met deze setup, 's nachts ... een stukje frisser.... is 1 van men banden gelost van de velg... heb ze toen opnieuw geplakt... en nu werken ze perfect :)

Is dat dan met de HPI geolanders?, en zijn ze getaped?

Ik rij zo'n 70km/u met een MBX6T op proline 40 Mashers en Maximizer beadlocks. De banden balloonen as hell en zijn al 2 x losgekomen van de velg; Ze zijn nochtans getaped.

Moet wel zeggen dat ik enkel problemen heb met de voorbanden, geen idee waaraan dat ligt.

Heb die Geolanders niet getaped, gewoon goed vastgekleefd met superlijm. Maar moet wel zeggen dat ze bij de laatste speedrun van de velg zijn gekomen bij een schuiver van pakweg 80km/h. Heb nu terug de MT banden eropstaan die al vrij ver zijn afgesleten.. en deze geven mij prachtige stabiliteit op hoge snelheid, tegen alle verwachtingen in... ben benieuwd wanneer deze gaan loskomen :p

welke MT banden zijn dat dan, ik veronderstel dat MT staat voor monstertruck, of is dat een type?
If so, op wheelspin vind ik enkel type GT terug.

dat zijn de orginele banden van de bullet MT, de bullet ST heeft weer andere banden. Al moet ik zeggen die bevallen mij ook erg goed

Klopt :)

Maar slecht nieuws.... vandaag een offroad run gedaan.... plots stopt ie ermee.... wat blijkt nu, de ventilator van men gloednieuwe MMpro is ermee gestopt, en is in overhittingsveiligheid gegaan... Morgen terug naar de dealer.

En nog zo iets, het "dogbone probleem" heeft de kop weer opgestoken, De grote Bullet MT wielen in combinatie met de gemodde veren zorgen ervoor dat de vering veel tegen maximumuitslag komt, zelfs met meer als een centimeter fueltubing als bumpstopper op de shocks. Heb het probleem zo eens van naderbij bekeken.... Moest HPI de dogbones 1.5mm langer maken ( en die plaats hebben ze zeker gezien de speling die erop zit als de dogbones horizontaal uit de diffaxels komen) is het probleem volledig opgelost, snap niet waarom ze dit niet hebben aangepakt bij de update naar de nieuwe flux...

Dat is het perfecte formaat, maar zijn natuurlijk weer van die zwarte hé.... die zullen wel op hun plaats blijven zitten, maar ik gok dat ze net zoals de orginele dogbones van de bullet MT gaan buigen en breken.... heb al nagekeken of ze hopups aanboden voor de original MT, maar helaas, alleen de zwarte in die afmetingen.... die van de Nitro MT2 zijn evenlang, maar een milimeter dikker, dat wilt zeggen dremelen, of zien dat ik de MT2 hub's en hubcariers op de bullet kan zetten, en de Diffaxels van de Bullet ook kan vervangen door die van de MT2 voor plaats te maken voor de dikkere dogbone ends. Heb gezien dat die Diffaxels van de MT2 1 mm schelen van die van de Bullet, dus mss kan ik daar nog wat geluk vinden :)

alvast bedankt voor de tip

Is dat dan met de HPI geolanders?, en zijn ze getaped?

Ik rij zo'n 70km/u met een MBX6T op proline 40 Mashers en Maximizer beadlocks. De banden balloonen as hell en zijn al 2 x losgekomen van de velg; Ze zijn nochtans getaped.

Moet wel zeggen dat ik enkel problemen heb met de voorbanden, geen idee waaraan dat ligt.

Als die auto van jouw een center diff heeft kan het daaraan liggen... wsl als je optrekt komen je wielen vanvoor lichtjes (of mss zwaar :p) van de grond, waardoor deze minder belast worden en veel sneller zullen ronddraaien als de achterwielen... mogelijk ook door een klein stabiliteits probleem... als je iets meer druk op je linker of rechtervoorwiel hebt, zal je wiel aan de andere kant veel sneller ronddraaien, meer ballooning, meer kracht op de lijm... hoppa, van de velg...

Kan ook zijn dat ik er volledig naast zit hé... :p gewoon maar een gedacht.

Ik heb net dezelfde analyse gemaakt, 't zijn inderdaad enkel de voorbanden waar ik last mee heb. En hij staat geregeld eens op zijn achterpootjes 8)
Voor ik begin te knoeien met de olie in de diffs ga ik mijn banden eerst eens goed verlijmen en vastzetten met de beadlockringen. Ik vermoed dat dat voldoende zal zijn.
En anders trager gaan rijden,.......... NOT

Dat is het perfecte formaat, maar zijn natuurlijk weer van die zwarte hé.... die zullen wel op hun plaats blijven zitten, maar ik gok dat ze net zoals de orginele dogbones van de bullet MT gaan buigen en breken.... heb al nagekeken of ze hopups aanboden voor de original MT, maar helaas, alleen de zwarte in die afmetingen.... die van de Nitro MT2 zijn evenlang, maar een milimeter dikker, dat wilt zeggen dremelen, of zien dat ik de MT2 hub's en hubcariers op de bullet kan zetten, en de Diffaxels van de Bullet ook kan vervangen door die van de MT2 voor plaats te maken voor de dikkere dogbone ends. Heb gezien dat die Diffaxels van de MT2 1 mm schelen van die van de Bullet, dus mss kan ik daar nog wat geluk vinden :)

alvast bedankt voor de tip

Ik ben ook aan het kijken of ik het diff van de mt2 niet in de bullet kan plaatsen, qua groote scheeld het niks iig, die is er namelijk ik gehard staal, en zo ook de diff outputt's en inputt's in gehard staal, dit in combi met alu fusse's en stuurblokken zou perfect zijn.

Ik ben ook aan het kijken of ik het diff van de mt2 niet in de bullet kan plaatsen, qua groote scheeld het niks iig, die is er namelijk ik gehard staal, en zo ook de diff outputt's en inputt's in gehard staal, dit in combi met alu fusse's en stuurblokken zou perfect zijn.

Ik wil je niet te snel teleurstellen remco, maar heb net een avondje bezig geweest met de mod naar MT2 SS+ onderdelen.... dat wil zeggen, volledig geupgrade versie, cvd, dif in en outputs, alles in gehard staal. Kan je al zeggen, de diffoutputs van de MT2 passen niet zomaar in een Bulletdiff :p De lengte komt overeen, de dikte ook, maar het systeem van de diffgears op de diffoutputs zetten komt niet overeen, Bullet werkt met een uitsparing in de achterzijde van het tandwiel, dit valt over een klein staafje wat los in een gaatje achterin de diffoutput zit. Bij de MT2 werken ze met een plat kantje op de diffoutput waar het tandwiel vast opzit, vast te zetten met een circlip (of hoe noemen ze dat bij jullie :p).

Weet nog niet zeker of een heel MT2 diff plaatsen mogelijk is, als de diffhousing van een MT2 ietsje hoger is als die van een Bullet, zullen de diffoutputs verder naar buiten staan en zullen de rollagers die er opzitten niet meer in de Bulkhead van de Bullet passen.
Aan de andere kant, als de diffhousing ietjes lager is kan de afstand tussen de diffoutputs en de wheelaxels weer te groot zijn, zodat de dogbones te kort zijn. Deze zijn wel 2 mm langer als die van de Bullet, maar die marge wil ik graag houden voor het probleem van de Dogbones die er uit springen op te lossen. Dat is voor mij ook het uiteindelijke doel van de mod.

En moet eigenlijk zeggen, heb nog niets van slijtage kunnen opmerken aan men orginele diffs die nu toch al wel wat te verduren hebben gekregen... niets mis mee dus... en daarbij komt dan nog dat een MT2 diff vanbinnen 3 tandwielen heeft zitten en het Bullet diff 4. De krachten worden volgens mij op deze wijze nog beter verdeeld wat de levensduur van het diff ten goede komt.

Heb al wel een oplossing gevonden voor de diffoutputs van een MT2 in het diff van een bullet te laten passen, maar dit is nog een andere uiteenzetting :) Laat maar iets weten moest het je iets zeggen.

Hoop dat je hier iets aan hebt gehad.

Tnx to topspeed merksem die me geheel gratis een hele Nitro MT2 ss+ kit naar huis laat nemen om dingen te proberen :) Moet betalen wat ik nodig heb, de rest mag ik terug brengen :)

dat de diffouputs een plat kantje hebben wist ik, heb hier een diff gear set liggen, heb alleen de diff behuizing niet waardoor ik niet kan testen of dit in de bullet zou passen, mijn probleem zit hem meer in dat de diffinputs erg snel slijten, en dat de pin die door de hex heen gaat het ook nog wel is wil begeven, met mt2 assen en inputs zou dat opgelost zijn. ook past dat net wat mooier in de mt2 fussee's en stuurblokken

ik heb er gelukkig totaal geen last van gehad dat dogbones er uitspringen.

kun jij zien of het mogelijk is om de diffinputs en outputs van de mt2 aan te passen, dus die van de input inkorten tot de lengte van de inputs van de bullet en daar dan een gaatje in te (laten) boren en zo ook de outputs te behandelen?

Laatst bewerkt:
bullet

weet er iemand hoe snel die bullet st flux eigelijk gaat me een 2s lipo zo standaard uit de doos op het asfalt???:confused:

Laatst bewerkt:
jef, heb je vraag beantwoord in het eerste topic waar je de vraag gesteld hebt :)

Remco... no dice, vandaag heel de dag bezig geweest met elke mogelijk combinatie van tandwielen uitswitchen.... Toegegeven, de diffinput inkorten en dan gaatje in boren was ook een gedacht van me... maar dit zal op een 10de van een milimeter nauwkeurig moeten gebeuren.... en daarbij komt dan nog.... de hopup parts van de MT2 SS+ zijn allemaal gehard staal.... hetzelfde materiaal dus waar ze boren uit maken.... heb al rondgevraagd of zo'n fijn gaatje in zo'n kort stukje zeer hard materiaal mogelijk was.... en daar heb ik niet veel positieve reactie op gekregen... Een volledig diff van een MT2 past echter wel in de bulkhead van de Bullet... maar is eigenlijk te klein.... de rollementen van het diff komen maar een milimeter of 2 a 3 in de uitsparingen van de bulkhead te liggen.... het MT2 diff volledig geassembleerd is een kleine halve centimeter smaller als die van de Bullet, dit zou je kunnen oplossen met een hoop shimringen op de diffoutputs te zetten net voor de rollementen... maar weet niet of dit de levenduur van de bulkhead gaat bevorderen. En moest je dat doen, zit je natuurlijk weer met het diffpinion probleem... andere stepping, dus moet je nog altijd de diffinput inkorten en daar een gaatje in boren. De diffoutputs van de Nitro mt2 zijn gewoon te kort op in het bullet diff te passen, de totale hoogt komt wel overeen maar de Cup van de diffoutput van de mt2 is langer dan die van de bullet, waardoor de as dus korter word... heb het vandaag ook geprobeerd, en die komt een milimeterje in het bullet diff... veel te weinig plaats dus om een diffgear op te zetten.

Sorry remco... I tried and I tried without giving up, but in the end.. I had to :(

Een andere oplossing zou zijn om de standaard metalen diffinput van de MT2 te gebruiken, maar deze is gewoon wat groter, maar gaat zeker ook inslijten... niet echt het werk waard dus...

Moest je nog wat meer willen weten, vraag maar.

Is er eigelijk een verschil tussen de bullet ST flux en de MT want ik heb de indruk dat de carrosserie van de ST beter aanpast zodat er minder vuil in kan, ik heb er dan ook weer de indruk dat de banden van de MT dan weer betre zijn dan die van de ST. is dat zo???

Laatst bewerkt:
Back