HPI Bullet

zoals remco het al zei... 2 knipjes, 2 stripjes, soldeerboutje... zo gepiept :)

Ik ben echt benieuwd hoe men bestelde mamba max pro het gaat doen in combo met mijn leopard motor.... draait nu echt al wel lekker met men Gm genius maar heb veel last van cogging bij de start.... Leopard is sensorless... en Gm zegt wel dat de Genius90 sensorless ook goed werkt... en uit mijn ervaring klopt dat ook... met GM motoren.... niet zo zeer met bv men Leopard.

I want standing backflips.... niet backflips wanneer ik al een 30km/h rijd... hehe

De ST ligt ook werkelijk lager als de MT... waar de veren de 4 armen van de wielen raken kan je ze een beetje meer naar buiten zetten... vijsjes los, vijsjes vast... en voila... je MT ligt nu op ST hoogte... de wielen van de ST zijn ook ietsje kleiner... dus ook weer wat lager.

Maar in mijn mening... ik rij met een MT, verlaagt zoals de ST, maar wel met de MT wielen... dit gaat echt lekker... wel alle spacers (ringetjes die je rond de bovenkant van je veren kan doen) steken... ligt hij lekker strak voor parking rondjes te rijden... maat van me met een E revo met speed gearing op 14.8v kan me net bijhouden.... als ik op 11.1v rij... not a chance ;)

hoop dat dit wat helpt.

de ST is echt niet anders opgesteld als de MT hoor, de shocks staan gewoon in de hoogste stand. Volgens mij zijn ook de wielen net zo groot (3,2inch)

het verschil is echt alleen maar Wielen, kap, en lengte van de bodyposts

popeye, heb je al een MMP gekocht? zit nu nog met een MMP en een velineon maar wil wel meer power hebben, ga me maar is verdiepen in welke motor ik zal nemen.

@diver,

Op 3S kom je wel verschilende problemen tegen, sowieso moet je de fan aan passen (solderen op de BEC zodat hij constand rond de 6V krijgt) maar ook dingen als Diffs zullen sneller slijten. Bij mij heb ik het probleem dat de pinnentjes die door de asjes heen zitten en in je HEX gaan constant afbreken, deze zijn naar mijn mening te dun (1.7mm)

De ESC en de motor zouden 3S moeten aankunnen maar of dit lang goed gaat weet ik niet, bij mij lagen de motor lagers er zo uit iig

Popeye rijd niet met de orginele motor esc combo

@diver,

Op 3S kom je wel verschilende problemen tegen, sowieso moet je de fan aan passen (solderen op de BEC zodat hij constand rond de 6V krijgt) maar ook dingen als Diffs zullen sneller slijten. Bij mij heb ik het probleem dat de pinnentjes die door de asjes heen zitten en in je HEX gaan constant afbreken, deze zijn naar mijn mening te dun (1.7mm)

De ESC en de motor zouden 3S moeten aankunnen maar of dit lang goed gaat weet ik niet, bij mij lagen de motor lagers er zo uit iig

Popeye rijd niet met de orginele motor esc combo

Klopt :)

Leopard 3650 3650kv en een Genius gm90 esc

pinion staat nu op 16 tanden denk ik... moet nog eens nakijken. Heb de achterste aandrijfas vervangen door de voorste aandrijfas van een Nitro MT2 ss .... deze is veel dikker, moest wel de cups waar de uiteinden van die as in gaan uitslijpen met een dremel, voor plaats te maken voor de dikkere uiteinden van de as. De 4 zilveren dogbones heb ik nu ook zitten maar heb nog wel plannen om de volledige wheelhubs te vervangen door die van de Nitro MT2 ss. deze gebruiken grotere rollementen. reden hiervoor is het snelle tempo van verslijten van de rollementen van de Bullet... en zodoende kan ik ook de dogbones gebruiken van de Nitro MT2 die ook weer dikker zijn.

3 cellen op een standaard flux esc raad ik niet aan, heb al vele verhalen gehoord dat je alleen maar de fan moet vervangen door een 12v exemplaar, maar heb al veel flux esc gezien die zijn opgebrand op 3S.

Rsremco, nee nog geen MMP, is wel besteld maar winkel op vakantie, einde deze week is ie terug open. Kan je al wel zeker een motor aanraden, mijn 3650 zit op deze vertanding wel op het randje van zen kunnen. haal zo een 80kmh maar moet nog meten. Ben van plan om te zien hoe met motor reageerd op de MMP maar ben vrij zeker dat ik nog een stapje hoger ga gaan. Leopard 3660 3800kv. 1700watt. Kan ik nog ietsje zwaarder vertanden en draait al ietsje meer toeren per volt. En.... niet onbelangrijk... mag op 4s rijden.... zeker goed voor meer als 100km/h... hehe

Groeten allemaal, fijn om wat meer gepraat en ervaringen te zien op het Bullet Forum :)

ja zeker fijn om meer ervaringen te zien in het bullet forum :-D

Zat net te kijken trouwens op de HPI site en het viel me op dat de Savage XS het zelfde Diff gebruikt als de bullet, Hopelijk word dat een populair model en gaan we bulletproof diffs krijgen :-P

Hey remco, best wel grappig, heb al wel het een en't ander vervangen aan men bullet... lagers, gebroken arm, .... maar nog nooit een probleem gehad met de diffs... terwijl ik in mijn ervaring met de meest krachtige bullet rij die ik al gezien heb :) In mijn mening dus niets mis met de standaard diffs ... maar hopups zijn altijd welkom eh.... hehe. grtz

heb zelf ook nog geen gebroken diffs of zo gehad. Wel heb ik er nu last van dat bij beide diffs de ringetjes die in het diff zitten om de uitgaande as, helemaal zijn weg gesleten. 1 ringetje is zelfs veel groter geworden (en platter)

Ook heb ik nu op mijn voorste diff spelling op de uitgaande assen. Ik had ze gevuld met diff olie, op aanraden van PKracing had ik 3000cps gepakt, maar denk dat deze veels te dun is waardoor je dus erg snel krijgt dat het diff in werking treed. Als ik deze met dikkere olie vul zal hij minder in werking treden en dus ook minder slijten is de gedachte gang..

gelukkig had ik op Ebay voor 11,95 p/s excl verzenden 2 complete nieuwe diff behuizingen gekocht (dus diff case, kogellagers, ingaande en uitgaande assen, en het complete diff)

heb nu 12500CPS en 20000CPS besteld, kijken hoe dat gaat..

mijn diffs zijn volledig standaard... niets van olie in gedaan... zal gewoon smeervet zijn :p Krijg eerlijk gezegd hier en daar ook een beetje speling hoor, maar nog niet echt iets om me zorgen over te maken :)

volgende week MMP.... gaat ie weer wat lekkerder... wilt zeggen nieuwe filmpjes :)

Vandaag de Bullet een beetje getweaked... hex adaptors van men himoto eropgezet... Men hpi yokohama's erop.... zijn vele kleinere wielen, maar geven zeer goede onroad eigenschappen. De kap kan nu ook een stuk lager omdat de wheelarches groot genoeg zijn zodat deze de banden niet raken. Heb em getest op 2S, motor en esc worden veel minder snel warm (logisch) en het ding rijd alsof op rails... had ik eigenlijk niet verwacht... Echt een lowrider nu. maak zo snel mogelijk een paar fotootjes en filmpjes.

:):)

Gisterenavond een zeer leuk ritje gedaan op de parking van de lokale supermarkt.

Men bullet in lowrider settings: laagste suspension setup, superhard afgeveerd (extra spacers van men himoto ertussen zodat je aan 2 keer de dikte komt van de standaard dikke spacers die je erbij krijgt), Hpi MT mesh wielen, Hpi Geolander M/T tire S compound errond. 3S Lrp competition Lipo erin. De hexadapters komen van men himoto, en dienen tevens ook als spoorverbreders, 1.5 cm spoorbreedte erbij. De Cover nu zo laag mogelijk gezet voor die ultieme lowrider look. Dat ding ligt nu laag en breed op de baan, en rijd echt verschrikkelijk leuk. Die E-revo van men maat maakt op asfalt nu echt geen schijn van kans meer. Ik reed er letterlijk cirkeltjes rond. Denk dat andere maat van me een paar filmpjes heeft gemaakt, zal later vandaag zeker nog eens nakijken.

In ieder geval, men bullet rijd nu zoals een truggy, zalig :)

een paar fotootjes

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
net gezien dat op de usa site van hpi de bullet nu ook staat, dus neem ik aan de ze de bullet nu ook in amrica gaan verkopen :-D Hopelijk betekent dat dan dat er bruikbare hopups gaan komen..

Want ik wil hopups :-D

Als alles goed gaat, ga ik komend weekend een testje doen met de bullet. Gm Genius ligt er uit. Mamba Max Pro steekt er in. moet nog effe heel men batterijbakje verwijderen. esc en ontvanger gewoon op het chassis plakken... en dan 2 Robitronics 2S 5400mAh 50c op men chassis strappen.

Leopard 3650 3650kv op 14.8v met een pinion tellende 15 tanden. Zou men bullet toch dik over de 100km/h moeten sturen :)

Ik hoop voor het beste, oftewel een recordje, oftewel men Bullet perte totale :)

Back