HPI Bullet

Een dun papiertje tussen je tandwielen heen kunnen trekken is imo geen garantie dat je afstelling goed is. Ik doe het een beetje op het oog en gevoel en dat gaat gelukkig goed.....
Als er veel metaal in die overbrenging zit kan het best wel wat geluid maken dat is ook wel normaal eigenlijk
Succes
Grts

De standaard bullet MT flux gaat nu eenmaal niet zo hard... check eens op youtube en kijk eens of andere Mt flux's standaard op 2s niet exact hetzelfde doen als jouw flux... is da wel zo dan weet je dat je wil gaan upgraden... I know I did ;)

de standaard flux setup is een EZrun setje van 35A... geen echte 540 motor... beetje zwak voor een uit de kluiten gewassen 1/10 monster truck met oversized wielen :)

Maar ik zal je dit zeggen, het chassis en de aandrijflijn ( op de standaard dogbones na) kunnen veel meer power aan dan je standaard krijgt ;)

Njoy :)

ik zie op je afbeelding een e-revo staan, dus ik neem aan dat je ook een e-revo heb. Als je je pinion/spur goed afstelt met dat papiertje en het maakt nog steeds veel geluid kan dat kloppen omdat e-revo plastieken aandrijflijn heeft en de bullet staal met dogbones.

De standaard bullet MT flux gaat nu eenmaal niet zo hard... check eens op youtube en kijk eens of andere Mt flux's standaard op 2s niet exact hetzelfde doen als jouw flux... is da wel zo dan weet je dat je wil gaan upgraden... I know I did ;)

de standaard flux setup is een EZrun setje van 35A... geen echte 540 motor... beetje zwak voor een uit de kluiten gewassen 1/10 monster truck met oversized wielen :)

Maar ik zal je dit zeggen, het chassis en de aandrijflijn ( op de standaard dogbones na) kunnen veel meer power aan dan je standaard krijgt ;)

Njoy :)

Toch valt het allemaal zeer mee hoor met die motor en esc combo, de bullet gaat nog best stevig door, en trek ook nog als een beest, vandaar ook dat al die zwarte dogbones het niet houden. Ik heb een andere motor en ESC genomen gewoon om nog harder te gaan en nog sneller.

Mijn bullet was op 8,4Nimh op top iets langzamer als een Rustler VXL maar trok hem wel helemaal zoek (natuurlijk door de 4wd maar toch)

Op 2S had ik ook gewoon backflips bij een net geladen Lipo

Toch valt het allemaal zeer mee hoor met die motor en esc combo, de bullet gaat nog best stevig door, en trek ook nog als een beest, vandaar ook dat al die zwarte dogbones het niet houden. Ik heb een andere motor en ESC genomen gewoon om nog harder te gaan en nog sneller.

Mijn bullet was op 8,4Nimh op top iets langzamer als een Rustler VXL maar trok hem wel helemaal zoek (natuurlijk door de 4wd maar toch)

Op 2S had ik ook gewoon backflips bij een net geladen Lipo

Een standaard flux trekt inderdaad wheelies op lipo's... maar dat komt dan ook doordat de standaard pinion maar 10 tanden telt... zeer kleine overbrenging dus... maar geen topsnelheid...

mijn esc is een gm genius90, eerst met een gm evo3 van ongeveer 430watt .... ging best al aardig vooruit... meer wheelies.... 12t pinion en zowieso al dat de evo3 meer toeren draait per vols als de standaard flux motor... maar in mijn mening nog steeds niet snel genoeg :p Dan maar overgeschakeld op een Leopard 3650 4pole motor. 1300watt op 12v. op 2S lipo's doet hij het nu best aardig en zit ik ook op de sweetspot voor offroad bashing.... maar... op asfalt kan het allemaal wel sneller... dus dan maar 3s gegaan en een 15t pinion. Nu kan ik echt zeggen dat men bullet echt... maar dan ook ECHT snel is :) heb filmpjes voor het te bewijzen ;)

Juist, vandaag nog een speedrun gedaan.... E-Revo van een maat van me.. op 14.8v met de optionele speed gearing ( 18t pinion 54t spur tov de standaard 68t spur ) komt er echt niet aan... niet in acceleratie en zeker niet op top speed. maar hij heeft dual 3S orion carbon's besteld.... dus ik zal binnekort weer moeten upgraden :d 150A esc erin... motor van 2400watt erin.... grootste pinion dat ik kan vinden erin... of mss zelfs spur verkleinen :)

Laatst bewerkt:
@popeye420

Klopt dat de topsnelheid niet enorm is, maar voor een offroad auto is de bullet eigenlijk met de St. motor en esc is hij voor offroad en bashen precies goed op 2S. op 3S gaat hij wel echt flink hard hoor, de banden gaan gewoon balonen. en trek ook nog wheelies als hij al redelijk op snelheid is.

Tuurlijk zijn er mensen die sneller willen... maar als je bullet standaard is zal je jezelf niet afvragen of het wel goed is omdat hij zo traag is.. je weet gewoon dat het goed is omdat hij goed presteerd met de standaar motor en esc.. Ernst vraagt zich dit wel af, denk toch dat er bij hem iets niet goed is

Slipper misschien te los?

hey allen,

nee slipper is goed afgesteld, tandwielen ook, maar het is net of hij hapert bij het wegrijden.

nou heb ik de diffs uit elkaar gehaald en zag ik dat er aan de onderkant van het diffhuis een gat zit net als bij de slash, alleen was deze niet afgedicht net als de slash 2 wd.

dus zat hier zand in, alles schoongemaakt en nu kraakt hij niet meer en als ik hem wegrol blijft hij gewoon soepel rollen, dus dat is goed maar ik denk dat er iets met de motor niet helemaal pluis is want hij hapert wel een beetje bij het wegrijden.

gr ernst

Ik weet niet zeker of de mt flux een sensored setje is.... als hij echt alleen in het begin blijkbaar een beetje hapert kan het goed zijn dat je sensor niet functioneert.

Heb hetzelfde probleem ook al gehad, enfin.. probleem... als ik men Gm dr. speed 9t gebruikte op men genius90 zonder sensorkabel kwam hij ook niet goed uit de startblokken... met sensorkabel ging dit veel beter. zonder idd ook zo schijnbaar schokken maar zodra hij dan toch vertrokken is rijd hij wel goed.... klinkt het bekend?

Heb trouwens een filmpje van die dragrace tegen die E-revo van men maat. zal anders effe snel uploaden naar youtube en hier een linkje zetten.

[media=youtube]CEGrn_G_v2s[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
Andere optie is wat centjes bijeen sparen en dat beest voorzien van een krachtbron dat ie verdiend :) Met de zilvere dogbones en bumpstopper mod kan zo'n bullet zo veel meer power aan dan het 35a flux setje :)

Ik zoek zelf alleen nog altijd achter een oplossing voor de midden aandrijfschacht van voren sterker te maken. De voorste van een MT2 ss heb ik kunnen gebruiken voor de achterste van men Bullet mt... mits wat dremelwerk :p

Nog maar eens een oproep aan een ieder die er ervaring mee zou hebben... ideetjes?

Zit ook met het gedacht om de diff-uitgangen van voor en van achter te wisselen met die van een MT2... als ik dan ook de C-hubs van een MT2 monteer (deze passen, heb het al gemeten :)) heb ik grotere rollagers voor de wielen... enzo kan ik ook de dogbones van een MT2 gebruiken die een volle mm dikker zijn dan die van de bullet mt, zonder te moeten dremelen :p

Juist nog die aandrijfas van voren hé.... het o zo duidelijke zwakste punt dat over blijft... :confused:

Ik kreeg een RVS schroevensetje van RPC Racing binnen en in het zakje zaten geen zelf-tappende schroefjes, dus: Kan je zonder schade een M3 schroef in het gat van een zelf-tappende schroef draaien?

denk niet dat dit goed vast gaat zitten, de st. schroeven hebben een veel grover schroefdraad dat zal je met die m3 boutjes een beetje in lucht draaien

Ik heb zelf dat setje ook gekocht (na jou tip) maar ik draai ze er wel in bij nieuwe onderdelen waar nog geen schoef in geweest is

Vandaag weer wat testruns gedaan op de parking van de plaatselijke supermarkt.... E revo van een maat rijd op 4s en optionele speed gearing (p 18t, s 54t) Hpi phatline banden, zo laag en zo hard mogelijk afgeveerd voor optimale asfalt handling.... Men bullet op 7.4v haalt het net op topsnelheid... en qua weggedrag kan de Revo er al helemaal niet aan. Men bullet rijd op standaard MT banden, wel verlaagd naar Bullet ST hoogte en alle spacers tussen de veren... 2 x een 7.4v pack leeggereden op een verschroeiend tempo.... geen stukken. De upgrades doen hun werk.... In het begin veel problemen gehad met men Bullet maar nu begin ik echt het potentieel en de sterkte van de Bullet te appricieren... good job HPI :)

denk niet dat dit goed vast gaat zitten, de st. schroeven hebben een veel grover schroefdraad dat zal je met die m3 boutjes een beetje in lucht draaien

Ik heb zelf dat setje ook gekocht (na jou tip) maar ik draai ze er wel in bij nieuwe onderdelen waar nog geen schoef in geweest is

Ik heb mijn setje binnen gekregen. Ik krijg de schroeven wel in het aluminium, maar niet in het plastic. Het lijkt wel of het gat een halve millimeter te klein is. Hoe krijg jij ze erin?

Ik heb ze er nog niet in zitten, heb nog geen nieuwe onderdelen nodig gehad, en mijn oude schroeven zijn nog goed. Maar kun je ze er niet in krijgen door flink te duwen en draaien te gelijk. Bij de rustler moet je ook flink duwen en draaien om zulke boutjes er in te krijgen

Ik heb alles in elkaar gezet, m'n batterij opgeladen, de batterij aangesloten, bediening aan gedaan, ESC schakelaar omgezet en... Niets! Even wat onderzoek gedaan en er blijkt een breukje in het witte draadje van de ontvanger naar de ESC te zitten. Ik wordt hier heel moe van. Ik heb in 10 maanden maar liefst 5 keer gereden met m'n Bullet. Iemand een oplossing?

Ik heb alles in elkaar gezet, m'n batterij opgeladen, de batterij aangesloten, bediening aan gedaan, ESC schakelaar omgezet en... Niets! Even wat onderzoek gedaan en er blijkt een breukje in het witte draadje van de ontvanger naar de ESC te zitten. Ik wordt hier heel moe van. Ik heb in 10 maanden maar liefst 5 keer gereden met m'n Bullet. Iemand een oplossing?

Ja draadje vervangen / inkorten, is een vrij simpel klusje. even los solderen aan de esc inkorten en weer vast zetten

Back