HPI Bullet

dat wordt dan toch maar overstappen op lipo's, probleem is een beetje dat mijn zoontje er ook mee rijdt en ik hem liever niet met lipo's alleen wil laten.

Moet wel zeggen dat zelfs met de 8.4 V Nihm Accu de auto boven verwachting rijdt, maar hoe sneller hoe beter!!

Ik ga het nog wel uitzoeken om te kijken hoe ik met een simpele aanpassing toch met 9.6 v accu kan gaan rijden.

dat wordt dan toch maar overstappen op lipo's, probleem is een beetje dat mijn zoontje er ook mee rijdt en ik hem liever niet met lipo's alleen wil laten.

Moet wel zeggen dat zelfs met de 8.4 V Nihm Accu de auto boven verwachting rijdt, maar hoe sneller hoe beter!!

Ik ga het nog wel uitzoeken om te kijken hoe ik met een simpele aanpassing toch met 9.6 v accu kan gaan rijden.

De ESC en motor kunnen wel een 9.6V accu aan, zelfs een 3S lipo zou de motor en ESC nog aan kunnen Hoe de rest van de bullet het houd weet ik niet

Kijk even op de site van hobbywing, hier staan de EZrun setjes deze zijn de zelfde als in je bullet zitten (de 35A met 9T motor) hier staan de specs.

Ik zelf heb me ESC pas open gemaakt omdat deze vol met water zat nadat me bullet helemaal onder water was, de codes op de printplaatjes in de ESC beginnen ook allemaal met HW (HobbyWing)

Je zou de FAN op de BEC kunnen solderen, lijkt me simpel door gewoon de rode draad los te maken en die op de rode draad zetten die naar de ontvanger gaat ik weet alleen niet of je dan storing krijg op je ontvanger of iets dergelijks

Oja, er zit HK in, die was gerate tot 3S (meen ik me ooit eens iets van gelezen te hebben in een van de hele Bullet topics die helaas niet allemaal gecentreerd zijn in één topic zodat alle informatie gebundeld blijft).

En toch staat er max 2s lipo op de hpi site .

En dat terwijl ik toen idd ook gewoon op 3s reed met die ezrun set ( 9t 35a )

Dat doet HPI zodat de electronica niet volop belast wordt waardoor er minder defecten zullen komen en ze er ''onder de streep'' meer aan over houden.

Heb me vandaag ook de Bullet gehaald maar dan de MT versie want de ST was er niet meer.

Heb er een 2.4ghz ontvanger erin gezet en gelinked met mijn 2.4ghz zender.
Maar nu zit ik met het probleem dat de auto wel links en rechts stuurt en ook vooruit kan maar hij wil niet achteruit.
Verander ik Channel2 op de zender naar de andere stand dan gaat ie wel achteruit maar dan is het probleem dat achteruit veel sneller gaat dan vooruit.

Dus heb ik ook geprobeerd om de kabels van de motor naar de regelaar om te wisselen maar dat hielp dus ook niet veel.

Peins dat ik ergens toch iets misdoe maar zie niet goed wat.

Denk inderdaad dat dat het probleem is. De ESC moet ook ingesteld worden met je ontvanger/zender. Zet de zender aan en hou vol gas. Zet vervolgens de auto (ESC) aan, etc etc etc de rest staat in je manual van HPI.

Hier nog een instructie video van HPI hoe dat te doen HPI Racing Europe - HPI TV
(Werkt de link niet? Druk op learning lab -> bullet flux setup)

Laatst bewerkt:
heb je de ESC wel ingesteld met je nieuwe ontvanger?

Jah dom van mij haha.......moest natuurlijk ff de ESC instellen zodat die de 2.4ghz zender ook kent

Thx voor de tip alles is werkende nu :)
Heb ook maar gelijk de gehele ESC ingesteld zodat de lipo cutoff en alle andere zaken staan zoals ik het wil want standaard staan er een paar dingen die wel beter kunnen dacht ik zo.

Denk inderdaad dat dat het probleem is. De ESC moet ook ingesteld worden met je ontvanger/zender. Zet de zender aan en hou vol gas. Zet vervolgens de auto (ESC) aan, etc etc etc de rest staat in je manual van HPI.

Hier nog een instructie video van HPI hoe dat te doen HPI Racing Europe - HPI TV
(Werkt de link niet? Druk op learning lab -> bullet flux setup)

Mercikes voor de link :) Is handig die HPi TV

Nu ik dat filmpje weer zie valt het me meer en meer op dat die motor gewoon veeeeel te klein is voor die wagen!!

Nu ik dat filmpje weer zie valt het me meer en meer op dat die motor gewoon veeeeel te klein is voor die wagen!!

Idd de motor is een iets te klein voor de wagen maar toch trekt ie het wel goed hoor.
Ik verschoot erzelf van hoe lekker die rijd.
Maar ga toch zien of ik er binnenkort niet iets beter in kan zetten.

Blijkbaar zijn er nog niet veel mensen die met deze wagen rijden ......
Spijtig dat die niet in de usa te koop is want anders zou ik er veel meer topics over kunnen vinden op de forums en hier.

In ieder geval vandaag weer wat gereden en oh oh t'is toch leuk rijden met de bullet.
Is echt wel iets anders dan de rustler........heb ook maar 2 lipo's bijgekocht (totaal 13 lipo's nu) zodat ik met beide auto's een tijdje kan rijden.

ja het is echt een fijne wagen om mee te rijden, eigenlijk is ie uit de doos precies goed, trekt goed snel op heeft een leuke snelheid

en er komen steeds meer mensen die een bullet hebben :-D

Vandaag heb ik nieuwe onderdelen binnen gekregen voor me bullet, en ook een 12T pinion er bij genomen voor als ik me nieuwe motor en esc bestel, kan niet wachten :-D

Enige wat me nu toch tegenvalt nadat ik er paar dagen met gereden heb is de snelheid.

Mijn rustler is met dezelfde batterijen pakken sneller dan de bullet.

Pas op hij trekt wel standing wheelies en backflips op 2s dus kracht heeft ie genoeg maar ik moet precies een pak snelheid missen tegenover de rustler VXL

Kunnen jullie mij mss jullie instellingen geven van jullie regelaar op de bullet of zou dat niet veel uitmaken aan snelheid als ik er een beetje in verander ?

Motor timing staat bv op 15 en dit zou volgens hun goede snelheid / lange rijtijd geven.

Start punch staat op 7 ( zal ik mss verlagen naar 6 of 5 zodat die geen standing wheelies meer doet :) )

dat zal niets uitmaken, je kunt wel een iets grotere pinion monteren een 11T is toch al 10% meer tanden dan een 10T :-D

Ik zou wel 17mm hex wielen op de bullet willen monteren, maar welke 17mm hex adapters moet ik hiervoor pakken?

Nu is de as 5mm, dus dan moet ik toch een hex adapter hebben met een 5mm gat er in, of moet ik nog op mee dingen letten?

na flink wat zoek werk ben ik op deze uitgekomen, ze zijn voor de mt2 maar ik heb begrepen dat deze ook een 5mm as heeft

ter1171203380072.jpg

New Era Models 2008

Hoe moet ik dit nu zien, gebrui je nu die grote moer om het wiel vast te zetten?

Back