HPI Bullet

Zoals beloofd is hier het videotje van de sneeuw en de bullet flux mt.

Het is wel in mijn tuin dus veel plaats is er niet hehe.

Als het weer meevalt dan zullen we morgen met de bullet en de revo de wijde wereld intrekken om wat betere filmpjes te maken.

[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
sneeuw

leuk filmpje. heb jij je ontvanger en je esc
ingepakt of rij je onbeschermt door de sneeuw.
ja filmpjes zijn leuk. ga met mijn zoon wel eens rijden in de auto en dan bestuurd mijn zoon de rc vanuit de auto nou je moet die mensen dan zien kijken jo ,somigen lachen andere worden boos en weer andere schriken zich haast dood als ze in een keer zo'n autotje voorbij zien komen. je ziet ze gewoon heel vebouwereerd kijken van he hoe kan dat nou. zal er morgen eens een filmpje van maken en plaatsen.althans proberen ben niet zo heel handig met filmpjes en foto,s plaatsen.:rolleyes:

Ik rij onbeschermd in de sneeuw gewoon om te kijken of die het aankan.
En dat kan die dus duidelijk.
De vraag is natuurlijk hoeveel keer die dat gaat kunnen zo haha.

Ik ga toch wel eens kijken of ik niets iet kan maken om de esc en de ontvanger te beschermen, gewoon voor de veiligheid

sneeuw

ik zit te denken om de vxl set uit mijn slash over te bouwen om dat die waterdicht is en de ontvanger zit in het bakje dus die lijkt me wel enigsinds beschermt. reed voorheen ook met een vxl set op de emaxx, nou zul je zeggen dat dit een te lichte set up is voor de emaxx maar ik moet zeggen dat ik daar heel veel plezier van gehad heb en hij is nooit kapot gegaan ook niet in de sneeuw, had er wel een koeler op zitten op de moter en de esc.

oh ja dat kan je ook doen.

maar mijn ondervinding is dat de bullet flux toch wel redelijk splash proof is hoor.

je moet hem natuurlijk niet helemaal laten zwemmen zoals een vxl van traxxas maar gewoon door de sneeuw of door vochtig gras of eens door een klein plasje gaat wel lukken.

vooral niet vergeten de wagen goed te onderhouden ( sprayen met wd40 is ook al een goed begin om water af te stoten en roest tegen te gaan )

Heb gisteren ook met mijn bullet in de sneeuw gereden, wel met sneeuwkettingen om de banden. Het ging goed maar de hele auto komt vol met sneeuw zo erg dat je bijna niet meer kan sturen, denk dat ik de servo maar is ga vervangen voor een sterkere.

Ik heb wel de ESC en ontvanger helemaal geseald met plastidip, ook de gaatjes in de accubak (onderin voor de draden van de ontvanger, en bovenin voor de accu) dicht gestopt

Al en al was het erg leuk, mijn 8.4V NIMH accu was wel gloeiend heet na het rijden

Hehe leuk toch :)

Mijn lipo's waren nog lekker koel gisteren.
Mijn zoontje heeft erna nog eens gereden met een nimh batterij en die werd ook gloeiend heet toen.
Daarna ik weer met een lipo en die bleef weer koel.
Zal dus wel aan het soort batterij liggen dan.

Deze namiddag gaan we weer naar buiten :)
Enkel rottige is is dat er geen sneeuw meer ligt door de regen en iets warmere temps.

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb voor mijn verjaardag een Hpi Bullet MT Flux gekregen en ik ben er heel blij mee. Hij gaat lekker hard. Ik rijd hem niet op lipo's maar op 's werelds beste NIMH's. Kijk eens op www.promatchracing.com Daar staan ze voor een redelijk prijsje. Mijn pack is 8.4v. Nu even ontopic. Het mooiste van de bullet vind ik niet de snelheid, maar de wegligging. Ook denk ik dat de bullet eigenlijk een best goede beginnersauto is. Ik heb hem tot nu toe maar een keer omgerold. Ik heb ook even goed gekeken en ik zie dat de bullet een hoog staande truggy met acht dempers is. Vandaar dat hij zo lekker rijdt. Mijn beoordeling: Een dikke 10!

Laatst bewerkt:
Dit forum is erg slecht voor me. Ik kijk naar de Traxxas Stampede 4x4 en denk "Die neem ik volgend jaar erbij voor te bashen", dan kom ik in dit topic en denk "Die MT neem ik volgend jaar erbij voor te bashen". Twijfel twijfel.

Tip voor Bullet Flux eigenaars die wat geld willen besteden!

Als je door de standaard Ez-run 9t 35a setup heen bent steek je er een nieuwe Castle Creations 4 pools 4600kv motor in. Een mamba max pro. Een 12 tanden pinion en een batterij naar keuze. Hoog gearen is geen probleem. De magneten van de motor kunnen 200 graden celsius en de windingen 180 celsius aan. Dan is je bullet een snelheidsmonster.

Laatst bewerkt:
Tip voor Bullet Flux eigenaars die wat geld willen besteden!

Als je door de standaard Ez-run 9t 35a setup heen bent steek je er een nieuwe Castle Creations 4 pools 4600kv motor in. Een mamba max pro. Een 12 tanden pinion en een batterij naar keuze. Hoog gearen is geen probleem. De magneten van de motor kunnen 200 graden celsius en de windingen 180 celsius aan. Dan is je bullet een snelheidsmonster.

Denk je nou echt dat je motor 180 graden lekker vind???? ik vind rond de 55-60 een mooie temp.

Denk je nou echt dat je motor 180 graden lekker vind???? ik vind rond de 55-60 een mooie temp.

Nee voor het geval dat hij warm wordt is het niet zo erg. T'is meer dat dat even kan zonder dat de motor kapot gaat. Trouwens, ik heb op een ander forum gelezen dat hij zelfs met absurd hoge gearing lastig warm te krijgen is.:p

Ik was net weer eens naar mijn bullet aan het kijken en toen ik aan de pinion zat merkte ik dat hij los zat. Hij kon (en kan nu ook nog) los draaien en over de as schuiven Ik draai dan de grub-screw stevig vast, maar de pinion zat nog steeds los. Toen haalde ik de grub-screw eruit, maar nou krijg ik de pinion niet van de as (kan nog steeds draaien en schuiven).:confused: Ik heb echt geen flauw idee wat het probleem veroorzaakt en hoe je het oplost. Alle oplossingen zijn welkom! Edit: Ik vind de grub-screw er erg gebroken uitzien. Iemand een idee hoe ik mijn pinion weer los krijg?

Laatst bewerkt:
heb precies hetzelfde probleeem met de pinion die niet van de as afgaat terwijl de schroef er toch uit is en de pinion zit ook los. heel raar wordt bijna kwaad. mischien een braampje op de pinion ofzo ik weet het niet, heb met veel kracht geprobeert maar ben bang dat ik de as van de motor krom buig, heel iritant

om de pinion van zijn as te krijgen moet je de motor een tikje los maken zodat je die wat kan bewegen en dan gaat de pinion er mooi af :)

ik heb zo mijn pinion vervangen met de optionele 12T en die doet het super goed.

Mooizo :)

De oplossing om hem eraf te krijgen is eigenlijk zo simpel maar je moet er maar achter komen dat je de motor wat moet lossen hehehe.

Ik heb weer een lesje geleerd. Geen wheelies op asfalt! Nu en dat de zit er een kreuk een gaatje en wat lelijke krassen op mijn kap. Ik heb inmiddels besloten dat de MT kap, de MT wielen en de MT body posts mijn bash setje wordt. Ik ga denk ik maar voor het rijden op het grasveldje in de buurt ST wielen, ST banden, een setje nieuwe body posts en een ongespoten ST kap kopen.:p

Laatst bewerkt:
Back