HPI Bullet

ja het is echt een fijne wagen om mee te rijden, eigenlijk is ie uit de doos precies goed, trekt goed snel op heeft een leuke snelheid

en er komen steeds meer mensen die een bullet hebben :-D

Vandaag heb ik nieuwe onderdelen binnen gekregen voor me bullet, en ook een 12T pinion er bij genomen voor als ik me nieuwe motor en esc bestel, kan niet wachten :-D

Heb vandaag ook de 12T pinion binnengekregen.
Heb jij er al mee gereden op de standaard motor en esc en vond je dat die redelijk wat sneller ging dan de 10T pinion ?

nee heb hem nog niet gebruikt op me standaard motor/esc bewaar hem voor eind deze maand dan ga ik is kijken welke motor en esc ik er in plaats, denk ook niet dat de motor die er nu in zit het fijn vind, maar dat is een kwestie van tempratuur in de gaten houden

Maar als jij het gaat proberen laat maar is weten hoe het ging, ben benieuwd :-D

nee heb hem nog niet gebruikt op me standaard motor/esc bewaar hem voor eind deze maand dan ga ik is kijken welke motor en esc ik er in plaats, denk ook niet dat de motor die er nu in zit het fijn vind, maar dat is een kwestie van tempratuur in de gaten houden

Maar als jij het gaat proberen laat maar is weten hoe het ging, ben benieuwd :-D

Ga het dit weekend even uitproberen en kijken wat het doet.
Heb de temp meter al van nieuwe batterijen voorzien om de warmte in het oog te houden.

Zo ben vandaag wat gaan bashen met de bullet en had de 12 T pinion erop gezet.

Moet zeggen dat het met de 12 T pinion veel fijner rijden is.
De wagen gaat iets sneller en het bash plezier is er fijner op geworden.
Alsook had ik de bump stop mod gedaan en dat samen met de pinion is zeer leuk.

De motor werd niet zoveel warmer als normaal (zal wel komen door de koude temp buiten zekers) dus dat zit ook goed.

Ziet er naar uit dat de auto wel tegen een tikje kan :)

ps. een tip voor veiligheid voor alles : Zorg er voor dat degene die filmt aan dezelfde kant staat als jou, minder kans dat hij wordt geraakt aangezien je niet zo snel tegen jezelf aanrijd.

Ziet er naar uit dat de auto wel tegen een tikje kan :)

ps. een tip voor veiligheid voor alles : Zorg er voor dat degene die filmt aan dezelfde kant staat als jou, minder kans dat hij wordt geraakt aangezien je niet zo snel tegen jezelf aanrijd.

Ow ja hoor de auto kan zeer goed tegen een tikje zelfs.
Als je ziet hoe hard die over kop gaat of hoe hard en hoe veel die op zijn wielen stuitert.
En toch gaat er niets kapot.
Dan vind ik het topkwaliteit van hpi.

Denk dat die op een gegeven moment een 30 tal keren op zijn wielen over de kop gegaan is.
Toen dacht ik echt van "shit nu moeten er wel brokken zijn" maar tot mijn verbazing was er niets aan. (enige wat er kapot / kwijt was was zo'n pinnetje om de kap vast te houden hahaha maar ja wat wil je na die Gforce krachten)

Mooi man die bump stop mod ga ik ook doen :-)

heb je nog meer aangepast aan je bullet?

Ik heb oranje nylon shock covers, esc en ontvanger met plasti dip waterproof gemaakt en schuim op de shocktowers gelegt, in plaats dat de kap nu steund op die body pins steund die nu op schuim. Toen ik bij een sprong op me dak terecht kwam stonden me shocktowers in me kap gedrukt en de bodypins helemaal krom. Nu met dat schuim zal dat niet gebeuren :-)

Binnen kort wil ik nog:

RS4 bellcrank servo saver,
alu uprights met groter kogellager,
diffs shimmen en vullen met slicone olie,
lightning buggy sway bar
betere motor en esc (denk mmp met castel neu 1412/1415 serie of iets dergelijks)

Nog meer mod tips iemand?

Mooi man die bump stop mod ga ik ook doen :-)

heb je nog meer aangepast aan je bullet?

Ik heb oranje nylon shock covers, esc en ontvanger met plasti dip waterproof gemaakt en schuim op de shocktowers gelegt, in plaats dat de kap nu steund op die body pins steund die nu op schuim. Toen ik bij een sprong op me dak terecht kwam stonden me shocktowers in me kap gedrukt en de bodypins helemaal krom. Nu met dat schuim zal dat niet gebeuren :-)

Binnen kort wil ik nog:

RS4 bellcrank servo saver,
alu uprights met groter kogellager,
diffs shimmen en vullen met slicone olie,
lightning buggy sway bar
betere motor en esc (denk mmp met castel neu 1412/1415 serie of iets dergelijks)

Nog meer mod tips iemand?

Die shock covers ga ik ook nog wel eens een keer doen.
Voor de rest heb ik nog niet veel mods uitgevoerd maar er staat nog wel wat op het menu :)

ik heb het niet gemeten maar denk dat ze zo rond de 55 a 60km per uur gaan op een 8.4nimh, op een 2s lipo zal het niet echt sneller zijn. We heb ik begrepen dat ze backflips doen met een 2s lipo, helaas niet met een 8.4nimh.

Op de weg is een rustler VXL iets sneller met een 8.4nimh, maar de bullet trek de rustler er met gemak uit

de bullet mt lijkt mij wel een hele gaafe auto!

het verschil van de mt en de st is alleen de: body, wielen en body posts?

en die standaard servo is die sterk genoeg? (voor zo'n grote auto?)

de bullet mt lijkt mij wel een hele gaafe auto!

het verschil van de mt en de st is alleen de: body, wielen en body posts?

en die standaard servo is die sterk genoeg? (voor zo'n grote auto?)

Het verschil is idd enkel dat :)
De standaard servo doet zijn werk ook heel goed......ik klaag er niet over.

De MT rijd ook net iets beter dan de ST moet ik zeggen en ik heb ze alletwee in bezit dus ik weet waarover ik het heb.
De reden daarvoor is denk ik dan de grotere banden en het feit dat het een andere kap is waardoor de luchtdruk ook anders is.

Anders kijk maar eens naar de filmpkes.
[URL="
- Bullet Flux MT Bashing part 3[/URL]
[URL="
- Bullet Flux MT Bashing part 1[/URL]
[URL="
- Bullet Flux MT Bashing part 2[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
gaaffe filmpkes man!
leuke locatie ook! :o

waar rij je mee in die filmpies? 2s?

Yup 2s , en dat is meer dan voldoende voor de bullet.
Voor 3s moet je een andere fan op de esc zetten want de standaard fan kan geen 3s aan.

Maar dan zelfs nog zou ik niet echt constant op 3s rijden daar je anders wel zeer veel 'dogbones' gaat stuk rijden.

Een ding zeg ik nu al wel en dat is dat de bullet een zeer stevige wagen is waar je echt wel zeer hard mee kan bashen.
Echt een goede aankoop als je hem zou willen.

bullet flux

gisteren een bullet gekocht.zeer kool autotje,jammer dat er sneeuw ligt ga er echt niet mee door de sneeuw raggen. geeft niks kan ik vast 2,4 inbouwen en mischien even de vxl set uit de slash 4x4 even proberen. heb gelezen dat deze set up veel sneller is dan de flux [ez run] uiteraard wel met een grotere pinion.nou ben benieuwd jullie gaan van me horen:yes:

Ik heb vandaag net met de bullet flux in de sneeuw gereden hoor.

En dit gaat perfect.

De auto kan er dus goed tegen.

Ik ben nu de video aan het converteren en zal het daarna uploaden naar youtube.

Als ik daar allemaal mee klaarben zal ik het hier wel even posten. (kan ook morgenvroeg zijn want het internet is moeilijk aan het doen)

Back