HPI E-Firestorm 10T Flux vs HPI E-Firestorm 10T

• Topicstarter Topicstarter Cruizerke_
  • Startdatum Startdatum
De mijne gaat de verkoop in, heb er spijtig genoeg geen tijd meer voor :(
Als iemand geinteresseerd is laat maar weten ;)

Lipo's zijn in principe niet gevaarlijk. Zorg er gewoon voor dat je de lader (eenmalig) goed instelt en blijf altijd in de buurt. Ga niet slapen of je huis uit. Gewoon een beetje in de gaten houden. Het gaat pas mis als je de lader verkeerd instelt, dan kunnen er inderdaad steekvlammen uit de lipo's komen. Maar goed, dat is niet iets waar je je druk over moet maken. Je moet er alleen bewust van zijn.

ik weet niet zeker maar volgens mij mag je dit soort reclames voor je eigen verkoop niet maken.

Ow sorry mijn excuses dan dat wist ik niet..
De lader hebben ze ingesteld in de winkel en ik ben er mooi afgebleven, en nooit problemen mee gehad :D

Gisteren heb ik ook een Firestorm flux erbij gekocht om samen met mijn zoon en zn rustler te bashen .

Echter .....
Er zit totaal geen pit in , en het lijkt wel of hij maar 1/3 van zn kracht - toeren benut.
Na het lezen van de handleiding zag ik dat de esc standaard op lipo staat , maar dit omzetten naar nimh was niet de oplossing .

Iemand ervaringen hiermee ? En vooral ; Iemand tips hierover voor mij ?

alvast bedankt !
Marco - Venlo.

Als ik het goed heb staat de esc standaard niet op lipo (was bij mij toen het geval).
Hoe is de vrijloop van je wagen?
Pinion en spur gear niet te dicht op elkaar?
De staat van de accu?

Is dit trouwens al de nieuwe 2.4ghz versie,
Als het de nieuwe is dan moet je de zender eens nader bekijken want rechts bovenaan
Zitten schroeven die je gebruikt om je servouitslag nog eens te verhogen

@Zaman
bedankt voor je reactie . de auto loopt heerlijk soepel en nergens is er wrijving oid.
de accu is een maand oud en de nieuwe accu is 3 keer gebruikt nu.

De servo uitslag had ik idd al op mijn 2,4 ghz zender bijgesteld omdat er met de originele stand een draaicirkel van 5m was. lol

Ik ga voor de zekerheid dan toch nog eens de andere batterijstand uitproberen in de hoop dat ikzelf daarin fout zat ...

edit ;

Yess ,
Na een paar keer schakelen tuusen Lipo & Nimh stand heb ik het nu netjes voor elkaar .
De auto loopt Okay , maar eerlijk gezegd vind ik de rustler met Hobao leuker lopen .

Misschien zit hier een andere tandwiel verhouding in want eigenlijk zou deze met 4800kva toch sneller moeten zijn dan de Hobao met 3900 kva ?

maar goed , kort door de bocht , mijn probleem is verholpen !!

Laatst bewerkt:
Vandaag 2 stalen diff's gesloopt in nog geen 10 minuten aan rijtijd...
Iemand ervaring met de ball diff's van de blitz?

ik heb hem ook!

ik heb mijn nitro firestorm de deur uit gedaan, en de flux uitgenodigd bij mij thuis ;)

Gister bij Beeracing besteld, en vandaag al in huis!

met de super mooie body:

full

full

full

met de zender ernaast voor een grote vergelijking:

full

de nieuwe HPI tf-40 zender:

full

zonder de body:

full

waterproof ontvanger box, die voelt degelijker aan als een traxxas box... rubber is o.a. veel dikker.

full

de esc:

full

die naar de motor lijd:

full

een flux met 4800 kv:

full

en de super zachte voor en achter banden, die behoorlijk wat grip gaan leveren
icon_lol.gif

full

full

u wordt op de hoogte gehouden van rij ervaringen etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
tip :

bevestig je esc steviger & check in je ontvanger box of de ontvanger goed vastzit.
ik moest beide opnieuw vastzetten na een paar ritjes.

heeerlijke auto , gefeliciteerd met je aanwinst .

Gewoon een fijn gaatje boren door het chassis en dan een spanbandje erdoor, heb dit ook bij de mijne gedaan ;).

tip :

bevestig je esc steviger & check in je ontvanger box of de ontvanger goed vastzit.
ik moest beide opnieuw vastzetten na een paar ritjes.

heeerlijke auto , gefeliciteerd met je aanwinst .

ondertussen even naar de esc en ontvanger gekeken.

ontvanger zit in een waterdichte box zonder tapa ofzo dus die ligt er los in. nu gaat hij er niet vandoor, want hij zit in die box.

aan de esc ga ik niet zitten want die zit erg vast. lijkt wel met lijm ofzo :shock:

gister al even gereden en ik kwam tot de conclusie dat ik sandpaddles bandjes nodig heb. die heb ik dus maar even besteld.

De esc lijkt idd goed vast te zitten, maar ik heb meegemaakt dat de onderzijde van de esc nog op het chassis zat en de bovenzijde inclusief printplaat lagen verspreid onder de kap.
Vandaar men er meestal een tyrap overheen doet, is goedkoper dan een esc volgens mij ;)

De esc lijkt idd goed vast te zitten, maar ik heb meegemaakt dat de onderzijde van de esc nog op het chassis zat en de bovenzijde inclusief printplaat lagen verspreid onder de kap.
Vandaar men er meestal een tyrap overheen doet, is goedkoper dan een esc volgens mij ;)

yup je heb gelijk... voor het rijden zat hij vast er na bijna niet meer...

:n00b:

Één van dezer dagen zet ik mijn firestorm flux te koop hier op het forum, is wel de vorige editie maar heeft slechts 2 maal gereden en dat is er ook aan te zien.
Interesse? Hou de te koop sectie in de gaten.
Best sterke wagens die firestorm's maar mijn zin is op een savage flux hp gevallen welke ik vandaag heb bemachtigt
En de rest van mijn collectie staat ook te koop

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Back