hpi e-firestorm flux

Ik heb de firestorm flux ook op het oog. Weet iemand hoelang je kan rijden met een standaard accu en wat haalbaar is met een andere?

Waar kan ik De Flux in het rood kopen? silver is minder mooi toch? ikzelf vind rood mooier

Zilver is inderdaad per definitie minder mooi ja. Daarom heeft Hpi ook speciaal de rode versie uitgebracht, want die is mooier.

:roll:

Als je de rode neemt wel. De zilveren body bij de andere versie zorgt ervoor dat hij minder geschikt is voor beginners.

Is de E-Firestorm Flux een goede beginners auto?

Mijn zoonje van 6 kan er in het park prima mee rijden.
Natuurlijk ben ik er wel bij om als nodig assistentie te verlenen. Hij gaat redelijk rap op gras (±45).

Als je de rode neemt wel. De zilveren body bij de andere versie zorgt ervoor dat hij minder geschikt is voor beginners.

Wat bedoel je?
Wil je zeggen dat de zilveren E-Firestorm flux minder geschikt is al beginners auto dan de rode E-Firestorm flux?
volgens mij is het verschil bij de flux alleen de kleur body.

Hij maakt alleen maar een grapje. Maakt niet uit wat voor kleur je neemt, gewoon eigen keus.

mvg Bram

Mijn zoonje van 6 kan er in het park prima mee rijden.
Natuurlijk ben ik er wel bij om als nodig assistentie te verlenen. Hij gaat redelijk rap op gras (±45).

ik rij in clubverband,en ik ben beginner dus ik vraag me af of deze auto niet TE sterk is (wat ik niet wil is dat ik gas geef dit ding een wheelie maakt)
want anders kan ik er niet mee rijden.

maar je kan toch ook de regelaar zo instellen dat hij 50% van zijn power geeft. Of kan dat niet bij de flux?

mvg Bram

volgens mij is de ESC in die wagen een kopie van deCastle Creations Sidewinder ESC en dan kan je inderdaad (eventueel via een laptop) instellen dat je maar 50% power hebt.

Daarneboven kan je ook je slipper losser zetten, waardoor je wheelies kan vermijden ... maar een stevige set blijft het natuurlijk wel. Voor een beginner nogal straf spul IMHO.
Dan was de gewone E-firestorm beter, met de brushed mabushi-type 15T-motor

Ja, hij maakt een wheelie als je vol gas geeft bij het wegrijden. zelfs met de accu helemaal aan de voorkant. Gelukkig zit er een gashandel op ipv een schakelaar. Kortom, heb je zelf in de hand.
Ben nog steeds (na 2 weken) tevreden met mijn keuze voor de flux

Het is toch zo dat je op elke brushless regelaar een brushed motor aan kan sluiten. Begin je met een met de brushed mabushi-type 15T-motor, en als dat onder controle is, ga je weer verder met brushless motor??

Bedankt voor jullie reacties,maar niemand heeft nou echt mijn vraag beantwoord: Is de E-Firestorm FLUX een goede beginners auto?

Groeten

Lees hier dan nog maar eens goed of gebruik de zoek functie eens, lui geval. ;)

Bedankt voor jullie reacties,maar niemand heeft nou echt mijn vraag beantwoord: Is de E-Firestorm FLUX een goede beginners auto?

Groeten

Prima auto, alleen de zender is van mindere kwaliteit. die van mij was helaas ook niet heel best in elkaar gestoken(ongemotiveerde vakantiewerker in China^^). Maar verder er nog nooit geen problemen mee gehad, draait ook prima op een 5.5t brushless set.

Ik heb ook nog een vraag: hoe veel turns is de motor van de Flux? want ze zeggen dat het 5700 KV is maar ik wil graag weten hoeveel dat in turns is.

En: Zal ik de Flux kopen of de normale E-Firestorm met een eZRun brushless set erbij?

Vraagje zou het veel verschil in snelheid maken met de vxl3s + 3500kv motor van traxxas ipv de originele flux motor en regelaar
Het grote verschil denk ik dan dat de vxl 3s lipo kan hebben en de flux maar 2s
Heb hier zelf niet zoveel verstand van al die kv nummer en dergelijke ,hetgeen voor mij belangrijk is gaat hij sneller gaan??

Vraagje zou het veel verschil in snelheid maken met de vxl3s + 3500kv motor van traxxas ipv de originele flux motor en regelaar
Het grote verschil denk ik dan dat de vxl 3s lipo kan hebben en de flux maar 2s
Heb hier zelf niet zoveel verstand van al die kv nummer en dergelijke ,hetgeen voor mij belangrijk is gaat hij sneller gaan??

Volgens de website van HPI kan de ESC die erbij zit kan ook 3S lipo aan ALS je een 4600Kv motor erbij neemt.
HPI E-Firestorm Flux RC Car by HPI Racing Europe
En 4600kv is zelfs meer dan de 3500 van de VXL, en het principe is hoe meer KV's hoe sneller hij kan gaan (in de veronderstelling dat de rest van de set up gelijk is...) Nadeel is wel dat een hogere kv-motor sneller warm wordt!

Hier staat het van die 4600 motor dat ze aanraden bij de HPI esc
TowerHobbies.com | HPI Racing Flux Motiv Brushless ESC

Deze motor zou erbij moeten passen:
TowerHobbies.com | Castle Creations 1/10 Mamba CMS36/4600kV
Daar zitten 4mm connectors op, maar ik weet niet hoe groot de connectors zijn op de ESC, als het ook 4mm is, kan je ze eigenlijk direct aansluiten.
85 dollar

Of je zou gewoon je ESC en motor veranderen, door bijv een VXL Velineon systeem.
TowerHobbies.com | Traxxas Velineon Waterproof Brushless System
160 dollar

Met de VXL (3500kv) kan ik ook een snelheid halen van 70mph = 110km/u ong(nog niet getest, maar op youtube zie je genoeg bewijs) maar wat ze er wel niet bijzeggen is dat de temperatuur wel heel vlug heel hoog oploopt.
Ik weet natuurlijk niet welke snelheden je wil halen, maar + 60mph = 100km/u is al heel veel en niet doenbaar om lang mee te rijden...tenzij je gewoon effe korte speed runs wilt doen.
Met een hogere kv motor ga je wel sneller kunnen, maar de temps spelen met zo een hogere kv een grotere rol. Rapper rijden wel, maar je zal nog sneller oververhitten als je niet oplet.
Alleen al voor dat nadeel zou ik zeggen, schakel over naar het VXL systeem dat 3500kv heeft. Want als je 60mph wil halen is 4600kv volgens mij niet te doen...(ik kan mis zijn) maar ik kan mij niet voorstellen dat dat lang rijden is.

Naast het vxl systeem biedt Castle Creations ook 2 combo's aan met 4600 motors, de ene iets duurder dan de VXL en de andere wel duurder.
Beiden hebben wel een programmeerbare ESC wat wel de moeite is kan ik mij voorstellen, de VXL is niet programmeerbaar.
TowerHobbies.com | Castle Creations 1/10 Mamba Max + 4600 kV Combo

TowerHobbies.com | Castle Creations 1/10 Sidewndr Sport ESC + 4600 kV

Back