hpi e-firestorm flux

nogmaals bedankt voor jullie berichten!!

ik weet nu dat ik toch maar niet in het buitenland bestel maar gewoon in nederland!
de flux geniet mijn voorkeur maar ik moet even kijken of een studenten budget dit gaat redden.. is toch weer zo'n 130 euro meer! :rolleyes:

alleen met de accu en lader twijfel ik nog..
ik heb een lipo accu met lader voor 140 euro gevonden en dan gaat het hierom: B6 PRO Lipo/NiMh snellader met een 5000 mAh Hard Case Intellect Lipo accu. op zich lijkt het me wel wat! wat vinden jullie?
een goedkoper alternatief is: CORALLY 3600HV NIMH met een mega peak 4500 lader. dan ben ik maar 85 euro kwijt wat toch bijna de helft is!

wat vinden jullie van deze combo? denk hierbij ook een beetje aan prijs/kwaliteit verhouding. ik ben nieuw in de hobby en het lijkt me heel leuk, maar dat weet ik niet zeker natuurlijk, dus ik wil niet gelijk met heel veel geld gaan smijten.
of heb je misschien nog een andere goede combo tip voor mij?

groetjes bob

als je het geld ervoor (over) hebt, zou ik voor de Lipo gaan. sinds ik zelf Lipos gebruik, heb ik m'n NiMh accu's niet meer aangeraakt.

lipo! zeker weten. Nét zoals Klamath raakte ik m'n NiMh nooit meer aan, sinds ik Lipo's had.

Koop een Ultramat 14 lader, vind je wellicht voor rond de € 60,00 en dan een Lipo van ongeveer € 70,00 om mee te starten, ...
ben je inderdaad meer dan je € 85 kwijt ... maar hoef je verder niets anders meer en kan je BLIJVEN mee rijden.

Vergis je immers niet: met een NiMH ben je niet klaar met een accu en lader. Van zodra je dat accu-pack een beetje wil onderhouden heb je
* minstens een tweede, derde, .. pack nodig, want je kan een NiMh-pack best niet meerdere keren per dag, gebruiken en herladen
* apparatuur nodig om je pack (gelijk) leeg te trekken, cellen te controleren ...

LiPo > NiMH

Ik zou wel voor een lader met ingebouwde balancer gaan. Kost in het begin wellicht een tikkie meer maar een losse balancer erbij kopen kost ook geld.

lipo! zeker weten. Nét zoals Klamath raakte ik m'n NiMh nooit meer aan, sinds ik Lipo's had.

Koop een Ultramat 14 lader, vind je wellicht voor rond de € 60,00 en dan een Lipo van ongeveer € 70,00 om mee te starten, ...
ben je inderdaad meer dan je € 85 kwijt ... maar hoef je verder niets anders meer en kan je BLIJVEN mee rijden.

Vergis je immers niet: met een NiMH ben je niet klaar met een accu en lader. Van zodra je dat accu-pack een beetje wil onderhouden heb je
* minstens een tweede, derde, .. pack nodig, want je kan een NiMh-pack best niet meerdere keren per dag, gebruiken en herladen
* apparatuur nodig om je pack (gelijk) leeg te trekken, cellen te controleren ...

Kan je met een LiPo ook niet? Naja, kan je wel maar dat is niet al te best voor die LiPo, en met een Nimh kan dat natuurlijk ook, maar dat is ook niet zeer goed voor die accu.

En apparatuur om je pack gelijk leeg te trekken is voor een recreatie rijder IMO grote onzin, ik heb nog accus die 15 jaar oud zijn van Tamiya, nog NOOIT maar dan ook nooit heb ik die dingen gelijk leeg getrokken. En raad eens; ze doen het nogsteeds :p En ook de packs die ik nu heb heb ik nog nooit gelijk leeg getrokken, doen het ook nog prima...

Als ik jou was zou ik voor de Flux gaan, zal je erg veel fun mee beleven denk ik. Zelf heb ik de normale E-Firestorm, ook een erg leuke auto. Jammer genoeg was het diff na een paar ritjes met brushless kapot :(

ja, maar de gearbox van de gewone e-firestorm is ook al full metal. Bravo als je dat kapot rijdt :wink:

Nou, dan ben ik de eerste :p Zoals je hierboven leest heb ik mn diff ermee gemold. Was op een 6 cell nimh accu met een 3500kv motor.

En apparatuur om je pack gelijk leeg te trekken is voor een recreatie rijder IMO grote onzin, ik heb nog accus die 15 jaar oud zijn van Tamiya, nog NOOIT maar dan ook nooit heb ik die dingen gelijk leeg getrokken. En raad eens; ze doen het nogsteeds :p En ook de packs die ik nu heb heb ik nog nooit gelijk leeg getrokken, doen het ook nog prima...

Lees er deze discussie maar eens op na:
accus-ontladen, hieruit concludeerde ik indertijd ook dat ontladen weinig zin heeft, zeker al niet voor een recreatief gebruik.

Kunnen jullie TP geen goedkope lipo accu's aanraden, met site waar te kopen?
Ik las hier op forum al hier en daar wel goede zaken over de Yeah racing lipo's en de zippy lipo's, maar ik spreek (nog) niet uit eigen ervaring, jullie misschien?

2 linkjes van mezelf maar dus zonder ervaring:
yeah: Yeah Racing LiPo Racing Pack 7.4V 3200mAh 20C (#LP-0032) - Battery & Charger | RC LiPo Battery - rcMart.com -
zippy: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly $27.99

Laatst bewerkt door een moderator:
@Hierboven,

Zippy accus zijn IMO erg goede accus voor het geld. Iemand waarmee ik regelmatig ga rijden heeft Yeah Racing accus, en ook deze doen het erg goed.

@Hierboven,

Zippy accus zijn IMO erg goede accus voor het geld. Iemand waarmee ik regelmatig ga rijden heeft Yeah Racing accus, en ook deze doen het erg goed.

Ik heb ook die Zippy's en ze doen het bij mij nog erg goed voor het geld:D
En ze hebben busjes in de case zelf en niet allemaal draadjes die er uit steken.

Hallo ik heb dus ook een HPI e-firestorm 10T dus een gewone met een 15T motor in (toen bestond de flux nog niet) maar heb deze uitgebouwd met zwaardere motor in.
Nu gaat men wagen supper snel zelfs zonder lipo maar ik zit met een ander probleem.
Als ik stuur reageren men banden niet zoals het hoort.
Er steekt nog een originele servo in maar vermoed dat dit niet het probleem is.
De servo bediend een hendeltje dat naar een scharnierpunt gaat waar een soort van veertje op zit wat volgens mij wat de schokken en slagen opvangt of ben ik mis?
Kan iemand mij hier eens wat meer uitleg over geven.
Dan nog een vraagje als ik nog maar half gas geef heft men wagen al ongelofelijk hoe kan ik dit probleem oplossen?
U mag steeds via hier reageren of mij een mailtje sturen op het adres smekke101@proximus.be
Alvast bedankt
Groetjes Kristof

dat veertje maakt deel uit van de servo-saver en zoals de naam al zegt, vangt dat inderdaad de klappen op op de voorwielen zodat die niet doorgegeven worden aan de stuurservo.

Als je de servosaver aanspant zal de servo beter functioneren maar zal hij minder beschermd worden. Mijn ervaring (ik heb dezelfde E-Firestorm) is dat de originele bijgeleverde servo ietwat aan de zwakke kant is en daardoor niet altijd de nodige kracht heeft om de voorwielen gedraaid te krijgen. De servo upgraden naar een zwarder exemplaar zal zeker verschil opleveren.

ivm met full-throttle-problemen,... tj, dan moet je er maar niet zo'n zware motor in monteren hé.
Je kan één en ander wel opvangen door de slipper wat losser te zetten. Hierdoor zullen de acceleratiekrachten wat opgevangen worden, .. maar een te losse slipper wordt al snel heet .. en daar gaat die laatste dan weer aan stuk.

Als je een betere zender hebt, kan je meestal de throttle-curve wat aanpassen en afzwakken in de begin-regionen. Dergelijke setup-wijzigingen (slipper én zenderinstellingen) worden door competitierijders ook gebruikt als ze te maken krijgen met een gladde ondergrond ... maaaar best blijft nog steeds van te leren doseren met je throttle-vinger :)

1. Ook ik zou voor de Flux gaan (als ik tussen de niet en de wel Flux moest kiezen).

Ik heb zelf in het begin de Traxxas Rustler XL-5 (brushed) gekocht. Na ruim 10 dagen heb ik deze verkocht en ben ik voor de Traxxas Rustler VXL (brushless) gegaan. Dit omdat ik wat meer snelheid wou en upgraden naar VXL duurder zou zijn dan deze verkopen en een VXL kopen.

2. Sowieso een goede LiPo lader met ingebouwde balancer. Mits je hier in NL wil kopen moet je dan rekenen op +- 100euro.

Voor een accu zou ik direct voor een LiPo gaan. Ik weet niet of je de Esc kan instellen? De Rustler heeft namelijk een 'training mode' waardoor de power wordt gereduceerd tot 50% waardoor het goed rijdbaar is voor beginners. Als de Flux dit niet kan zou ik toch echt eerste een 6cell NiMH halen.
Aan te raden is 2S (7,4v), 3S(11,1v) gaat wel erg snel en bied in mijn ogen geen voordeel wanneer je geen speed runs gaat doen.
Kwa capaciteit zou ik voor 5000mAh of 8000mAh gaan. Ik heb zelf een 2S2P (in totaal vier cellen waarvan 2 in serie (2S) waardoor 7,4V (2 * 3,7V per cel) ontstaat en 2 in parralel (2P) waardoor de hoge capaciteit van 8000mAh wordt bereikt).
Eisen aan een LiPo (die ik momenteel stel)
- Voltage (topsnelheid) : 2S (7,4v)
- Capaciteit (rijduur) : 5000mAh of meer (met mijn 8000mAh kan ik met bashen wel meer dan 1 uur rijden).
- C waarde (de kracht / snelheid van ontladen) : 20C of hoger. (waarom zul je wel leren wanneer je er wat langer mee bezig bent)

3. Ik heb zelf redelijk wat besteld in het buitenland vanwege de goedkopere prijzen of het feit dat het in NL niet verkrijgbaar is. Als je buiten de EU besteld loop je het risico dat je 19% invoerrechten (BTW) moet betalen, hierbij komen ook nog eens 12,50 declareringskosten. Ik heb mijn wagens bij ModelSport.UK.CO (in England) gehaald waardoor ik daar geen last van had. Prijzen zijn zeer scherp in vergelijking met hier in NL en de service is erg goed.

Tip : Ik zou de Rustler VXL nog eens in overweging nemen vanwege de 50% training mode en het daardoor besparen van het kopen van een goede NiMH accu (+-50eu). Daarnaast is het natuurlijk ook een stevige en mooie auto (lijkt sprekend op de FireStorm).

Hoi,

ben ook van plan om de Firestorm flux te gaan kopen,ook op modelspor UK,maar ff een vraagje hoeveel was je nou kwijt aan verzending?

Dan nog een vraagje als ik nog maar half gas geef heft men wagen al ongelofelijk hoe kan ik dit probleem oplossen?
U mag steeds via hier reageren of mij een mailtje sturen op het adres smekke101aaapproximus.be
Alvast bedankt
Groetjes Kristof[/quote]

draai de achterste draag armen om ( links naar rechts plaatsen) en de wielbasis word langer , dus minder last van wheelies:mrgreen::mrgreen::worship:

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik De Flux in het rood kopen? silver is minder mooi toch? ikzelf vind rood mooier

Back