HPI nitro MT2 + filmpjes en foto's

Hallo mede modelbouwers,

ik ben in het bezit gekomen van een HPI nitro MT, voor 150 euro! Hier een plaatje van wat ik allemaal heb gekregen.

risenscreens_81.JPG


Toen ik hem kreeg was die erg vies. Ik heb hem dus uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De auto heeft al een paar hopups, alu velgmeenemers en een alu voorophanging. Ook zit er een nieuwe motor op, een hpi 2,5 cc FE motor. Deze motor heeft een tankje gereden en moet ik dus nog verder inrijden

Plaatjes van het chassis:

risenscreens_82.JPG


risenscreens_83.JPG


risenscreens_84.JPG


risenscreens_85.JPG


Omdat dit mijn eerste nitro auto is, heb ik een paar vragen voor jullie ;-) Hoeveel tankjes moet ik hem nog inrijden? Wat gaat er snel kapot? Wat zijn goede hop-ups om hem sneller te maken?

Verder zijn alle tips en trucs welkom.
 
Meestal wordt aangeraden om 1 liter (ongeveer 10 Tankjes of zo) in te rijden..

Als je dat nog nooit hebt gedaan, doe het met wat mensen erbij die dat wel ooit hebben gedaan.

Hopups zijn denk ik alu draagarmpjes..
Misschien kan je dat aan Robbert vragen, want die heeft het zelfde chassis (Super Nitro is ongeveer hetzelfde)

:offtopic:
Op volgende meeting wedstrijdje doen :twisted:
:ontopic:
 
Ik heb ook een nitro mt en een paar leuke hop ups zijn:
-andere motor (heb zelf 3,1 cc erin zitten)
-tuned uitlaat
-andere demperveren

Er is eigenlijk niks wat snel kapot gaat alleen je kap als je daar mee rijd wat wel aan te raden is.
Ik vind het zelf een super auto die lekker snel is en waarmee je lekker mee off-road kan rijden door welk terrein dan ook (geen water natuurlijk)

Grtn Nick
 
Ah gaan die dingen zo kort mee dan dat kan toch neit. Mijn force motor loopt al 10 liter ofzo nou. En nog niks aan de hand ofzo :!:
 
de 15FE is zegmaar de miskraam van hpi. ik de 15Fe ook gehad en heb er alleen maar problemen mee gehad, te heet. niet lekker lopen, niet af te stellen. etc etc... toen er speling op de zuiger en de cilinder kwam vond ik het wel eens tijd worden om een nieuwe motor te kopen :P

laterss, thomas
 
Ik ga hem morgen gewoon inrijden, denk zo'n 5 tankjes. Dan zie ik wel hoe lang die meegaat. Maar wat is dan een goede motor? En Moet ik nog ergens op letten bij de eerste keer starten?

Nu vroeg ik mij ook nog af of het zin heeft om deze koelkop

risenscreens_86.JPG


te vervangen voor deze koelkop?

risenscreens_87.JPG


Deze is wat groter, dus ik dacht dat hij dan wat beter koelt.
 
:offtopic:
vind een stuk leuker :roll:
:ontopic:

Het gaat niet om "leukheid" ,
maar het koelt duidelijk meer. Erop monteren dus.
 
een goede motor, en zeker een aanrader (heb hem zlef ook gekocht voor een spotprijs) is de T-15

rete snel, en wordt absoluut niet heet. ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar met een kleine vertanding op je clutch kan hij denk ik wel wheelien :d

ene, laat ik nou net een kleine thuis hebben liggen ;)

laterss, thomas
 
Ik heb vandaag gererden met mijn nitro MT. Hij reed perfect :D Er zijn nu ongeveer 5 en een half tanktje doorheen. Na elk tankje ging ik wat harder rijden. Ik heb nog niet op top gereden.

Maar natuurlijk is er wel wat mis gegaan, dus daarom heb ik een paar vragen voor jullie ;-)

Het stuurstangetje ging steeds van de servosaver af. Hoe kan je dit voorkomen? En het achterste diff kraakte een beetje. Dus ik heb hem uit elkaar gehaald. Een van de tandwielen van het diff was versleten. Zal ik nou een nieuw diff kopen, of dat ene tandwieltje vervangen?
 
Als je wat geld over hebt moet je er gelijk een gekogellagerd diff inzetten met 'heavy duty' tandwielen zal volgens mij een stuk minder hard slijten.
 
marco_b zei:
Goed om te horen dat hij het goed deed, maar er zit volgens mij een overdaad aan diff tandwielen bij.....

Dat is ook zo. Alleen het tandwiel wat versleten is, zit er jammer genoeg niet bij. Maar ik ga morgen kijken of er ook een andere in past.

Ik heb ook nog een vraag. Hoe kan je je auto het beste schoonmaken? Ik heb nou het zand ed. weggehaald. Door gewoon wat onderdelen weg te schroeven. Maar moet ik niet het diff schoonmaken of de lagers smeren? Of doe je dat na ongeveer een week rijden?
 
Ik neem niet aan dat je nu al het terrein bent ingeweest....
Ik gebruik voor het ergste een compressor, en daarna haal ik hem stukje voor stukje uit elkaar, om slijtage ed op tijd te kunnen vaststellen.
Maar de lagers, ja dat moet je even goed bekijken, ligt ook nog aan het type.
het diff, ja wel goed invetten, maar als het goed is, sluit dat redelijk goed af en hoeft dit dus niet zo vaak.
 
Nee, ik heb alleen over de straat gereden. Maar bij het 6de tankje ben ik even op het gras geweest :P

Morgen ben ik toch vroeg uit, dus dan ga ik de hele auto uit elkaar halen, lagers smeren enz. Maar ik heb geen diff olie. Kan ik daar niet siliconespray in spuiten?
 
Back
Top